نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۲:۴۷
تحریریه معماری آرل
طراحی لابی سینمای تیراژه جدیدترین پروژه استودیو معماری آدمون می باشد که در منطقه 7 تهران به اجرا رسیده است. استودیو طراحی آدمون به منظور طراحی لابی سینما تیراژه 2 با چالش بزرگی اعم از فوت کورت ها و مرکز خرید مواد غذایی ای مجموعه مواجه بود. به دلیل عدم صحت ورودی یک مجموعه فرهنگی پس زمینه طراحی این مجموعه به گونه ای بود که اکثر مردم در هنگام ورود به مجموعه تیراژه آن را یک مرکز خرید می پنداشتند و هیچ دیدگاهی از وجود یک سینما و مجموعه فرهنگی نداشتند.سینمای مجموعه تیراژه باید چطور طراحی میشد تا مشکل دیده نشدن سالن های سینما را از بین ببرد؟
پیش از نوسازی، لابی شامل دو سطح با ارتفاعی متنوع بود که به طور تقریبی یک متر از پله ها فاصله داشتند. به عبارت دیگر دو فضای غیر فعال که دارای یک مسیر دسترسی بودند. از آنجایی که این پروژه اساساً طراحی فضای سینمایی است، عدم فعالیت با آن سازگار نمی باشد. به همین دلیل عرصه لابی به صورت مجزا طراحی شده تا کاربران به مانند یک هنرپیشه درون یک فضای مرموز مانند قرار بگیرند. انگار درون فیلمی قدم می زنند و بر روی فرش قرمز پا می گذارند. لابی سینما به عنوان یک فضای پویا در زمینه کار قرار گرفته و به خلق نماهای متنوعی اعم از دیدگاه، توالی حرکتی و المان های داخلی منجر شده است.
به همین منظور سطح پایین تر لابی به سه بخش تقسیم شده که از زمین به سطح آستانه بالا حرکت می کند. نرده این مسیر به گونه ای است که کل فضا را پوشش داده و به سقف متصل می گردد. در ادامه فرمت نرده به سقف متصل شده و فرمت سقف را ایجاد نموده است. نورپردازی به صورت محصور درون این قاب های خطی قرار گرفته که مانند فریم های نورانی است که در فضا حرکت می کند. رنگ فضا بر اساس طیف قرمز و صورتی روشن انتخاب شده و به عنوان ترفندی است تا فضای لابی برجسته شود و از فضای فروشگاه تیراژه جدا گردد.
معمار: استودیو طراحی آدمون
موقعیت پروژه: تهران، منطقه 7، اتوبان امام علی
معمار مسئول: شبیر موسوسی، امیررضا فاضل، مهدی کلاهی
تیم طراح: مسعود الماسی، فرشاد حبیبی
متراژ پروژه: 130 متر
سال اتمام ساخت: 2017
تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید