نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۶/۱۱/۰۵ ۰۸:۴۶
تحریریه معماری آرل
جایزه اسکار و بود و نبودهایی که هر ساله ورد زبان هر طرفدار سینما دوستی می باشد. همیشه این بحث ها رایج بود: چه فیلم هایی مستحق بودن در این لیست بودند که حضور نداشته، یا همین 5 فیلم بهترین گزینه های ممکن به شمار می روند. گروه معماری آرل به سنت هر سال 5 نامزد طراحی صحنه را معرفی کرده و در ادامه مطلب برای علاقمندان به مبحث طراحی و معماری در سینما پرداخته است.
بلید رانر 2049 (blade runner 2049)
به طور قطع خاص ترین فیلم این لیست به شمار می رود و نبودش جای تعجب داشت. هفته پیش خلاصه ای از طراحی صحنه این فیلم را برای علاقندان به بخش سینما و معماری قرار داده ایم. فیلمی که شانس بسیار بالایی در کسب جایزه اسکار دارد. اگر مایلید بار دیگر خصوصیات طراحی این فیلم را مشاهده کنید، اینجا را کلیک کنید.
طراحی صحنه: دنیس گَسنر
دیو و دلبر (beauty and the beast)
یک فانتزی به تمام معنا. ترکیب معماری کلاسیک و نئوکلاسیک در بطن این داستان رمانتیک/موزیکال به همراه گرافیکی منحصربه فرد، بخشی از شاهکار طراحان آن به شمار می رود. چند ماه قبل در مورد این فیلم هم یک مقاله کامل در خصوص طراحی صحنه آن منتشر کرده بودیم. اگر مایلید بار دیگر خصوصیات طراحی این فیلم را مشاهده کنید، اینجا را کلیک کنید.
طراح صحنه: سارا گرینوود
تاریک ترین ساعت (Darkest Hour)
هنوز تصویری از این فیلم مشاهده نکردیم، اما این موضوع واضح است که مربوط به دوران جنگ جهانی دوم و معماری انگلستان در همان دوره می باشد. سارا گرینوود به عنوان طراح صحنه این فیلم دو سهمیه را در اسکار امسال برای خود کرده است. فیلم دیو و دلبر هم دیگر کار گرینوود می باشد.
طراح صحنه: سارا گرینوود
دانکرک (Dunkirk)
کاری دیگر از کارگردان صاحب سبک و دوست داشتنی انگلیسی. کریستوفر نولان در این فیلم موضوع جنگ و محاصره در جنگ را از زاویه ای دیگر به تصویر کشیده است. ناتان کراولی مانند تمام همکاری های گذشته خود با نولان سنگ تمام گذاشته. اما نمی توان از این موضوع گذشت که فیلم برداری و موسیقی متن هانس زیمر به فضاسازی کراولی بسیار کمک کرده است. شاید بهترین کار کراولی برای فیلم های نولان را باید فیلم Interstellar عنوان کرد
طراحی صحنه: ناتان کراولی
شکل آب (The shape of water)
بی تردید یکی از قوی ترین معماری و طراحی دکوراسیون را در بین 5 نامزد اصلی دارد و رقیب سرسخت فیلم بلیدرانر 2049 و دیو و دلبر به شمار می رود. پاول آستربری با ظرافت تمام داستان رمانتیک/هیولایی گیرمو دلتورو را هضم کرده و فضایی خاکستری را در یک مکان سربسته طراحی نموده است.
طراح صحنه: پاول آستربری
تحریریه معماری آرل
منبع: Arel & oscar.com
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید