۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ ۰۸:۴۸
تحریریه معماری آرل
شما قطعا تبلیغات را دیده اید. یک پاپ آپ یا بَنر گرافیکی که از طریق فیسبوک یا شبکه های اجتماعی دیگر چشم شما را به کلاس های آموزشی جذب می کند. به عنوان مثال: مدل های چوبی زیبا با نور پس زمینه، طرح هایی که در حال ترسیم توسط یک دست ابریشمی متورم می باشد که تنها شایسته تقدیر و تعریف از فرانک لوید رایت است. ترکیب فرانک گری و تریلر از طراحی ظریف بیش از 1.6 میلیون بازدیدکننده در سایت یوتیوب گردآوری کرد. حالا هدف از ساخت این تیزر تبلیغاتی چه بوده؟ در ادامه توضیحاتی مختصر از دلیل ساخت این کلیپ تبلیغاتی را برای شما قرار دادیم.
کلاس حرفه ای آنلاین فرانک گری
با وجود بودن ویدئوهای کلاس های آنلاین از مارتین اسکورسیزی، ساموئل ال جکسون و Deadmau5 (دو نفر نخست از فعالان دنیای سینما بوده و نفر سوم در موسیقی الکترونیک مشهور می باشد)، کلیپ این معمار به تنهایی بین 8 تیزر پربازدید بخش Masterclass یوتیوب قرار گرفته است. این دوره آموزشی توسط یک منتقد، یک معماری تمرین دهنده و تحلیل کننده کتاب های آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است. اما با توجه به تماشای این ویدئو توسط عموم این سوال مطرح می شود: دانشجوی معماری چیست؟ آیا استاد آموزش کلاس سعی کرده توسط دنیای اینترنت و دنیای سینما به شهرت بیشتر برسد؟ اینکه ویدئو در بخشی قرار گرفته که بیشتر مشاهیر دنیای سینما و موسیقی قرار دارند بدون هدف قبلی بوده؟
کلاس حرفه ای آنلاین فرانک گری
"کلاس آموزشی طراحی و معماری فران گری" حدود دو ساعت و چهل و دو دقیقه به گری بودن یا فلسفه گری (Gehryisms)، داستان ها و کارگاه های آموزشی پرداخته است. هفده فصل که شامل یک مصاحبه طولانی از مستند می باشد. با وجود فرصت طولانی که برای درک یک ذهنیت معمارانه مانند فرانک گری وجود داشته، وی موفق نشده درسی از کلاس خود به ما ارائه دهد. 
هنگامی که این دوره آموزشی بر یک موضوع واحد متمرکز شد، موفق عمل کرد. در واقع متقاعدکننده ترین بخش آموزش وی در مورد مطالعات دو پروژه سالن کنسرت والت دیزنی و برج Spruce خیابان هشتم نیویورک است. این دو بخش ناخُنکی قانونی و جذاب به فرایند تکراری طراحی گری را ارئه می دهند. روایت های طراحی این سالن الهام بخش هستند. اینکه گری وسواس زیادی بر روی اهمیت آکوستیک در سالن کنسرت داشته و این موضوع به یک مجادله 60 میلیون دلاری بین اون و مهندسان یاماها انجامید. ظرافت و دقت گری در این فصل می تواند بهترین تدریس برای ارائه یک پروژه تمام عیار و دقیق به همراه کاهش هزینه های سرسام آور باشد.
اما متأسفانه تمرکز معمار بر روی موضوع های مناسبی برای تدریس صورت نگرفت و اکثر فصول طراحی دارای بی نظمی و موضوع های غیرمرتبط هستند، که بیشتر ما را نسبت به تبلیغاتی بودن این دوره آموزشی متقاعد می کند. در این آموزش فرانک گری در مورد نقش فناوری دیجیتال سخن می گوید، اما لحظه ای مانند "یافتم یافتم" (eureka moments) افلاطون را در فرد بیننده تداعی نمی کند. دوره بر روی مجسمه سازی و حرکات معماری متمرکز است، اما به لحاظ فنی موضوع را گسترش نمی دهد. چرا هیچ فصلی در مورد ساختارها و تناسبات سازه ای حتی در قالب تئوری وجود ندارد؟ برنامه آموزش کجاست؟ چرا از فناوری ساختمان حرفی زده نمی شود؟ کنواسنیون های معماری چه نقشی در این ویدئوی آموزشی داشته است؟
با تمام مواردی که عنوان کردیم Masterclass گری بیشتر گیج کننده است تا آموزنده. با تحلیل های بسیاری که از این دوره انجام دادیم، به این نتیجه می رسیم که این شیوه برای گسترش و ساخت برند یک معمار بسیار مضر است.
کلاس حرفه ای آنلاین فرانک گری
کلاس حرفه ای آنلاین فرانک گری
تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily.com
تعداد بازدید : ۲۸۱۰
نسخه چاپی :  
Ali jorsarae

چطور میشه به ویدئو کامل این آموزش ها دسترسی پیدا کرد؟



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طرح فرانک گری،برای شهر لس آنجلس

طرح فرانک گری،برای شهر لس آنجلس

معماری و بناها درخواست از فرانگ گری برای تغییر در طرح اولیه ساختمان جدید فیسبوک

معماری و بناها درخواست از فرانگ گری برای تغییر در طرح اولیه ساختمان جدید فیسبوک

مجتمع مسکونی Siedlung Goldstein از فرانک گری + پلان

مجتمع مسکونی Siedlung Goldstein از فرانک گری + پلان

فرانک گری توضیح می دهد : چگونه اثری برای همیشه ماندگار می ماند!

فرانک گری توضیح می دهد : چگونه اثری برای همیشه ماندگار می ماند!

طراحی کلینیک کلیولند توسط فرانک گری

طراحی کلینیک کلیولند توسط فرانک گری

9 ساختمان که پایشان به دادگاه باز شد

9 ساختمان که پایشان به دادگاه باز شد

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir