۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ۱۲:۰۰
مستندهای معماری
تحریریه معماری آرل
سال جدید میلادی رسیده و بی صبرانه منتظریم که مستندهای معماری مهمی را تماشا کنیم. وقتی همه اَشکال رسانه را بررسی می کنیم، تماشای فیلم بیش ترین ارتباط را با اشخاص و علاقندان برقرار می کند. ارائه پشت صحنه زندگی یک معماری بسیار جذاب است و تماشای آن تجربه ای متفاوت. همیشه برای جامعه هنرمندان این سوال مطرح است که طراح مورد علاقه یا معماری مورد علاقه او در زندگی شخصی چطور فردی است. در مورد خاص بودن فیلم های امسال هم استثنا وجود ندارد، چون می توانیم با روزمره بیارکه انگلس و پائولو مندس داروچا، پروژه های تادائو آندو و گلن مارکت، و مشکلات شهرنشینی و شهرسازی را به زبان معماران مشاهده کنیم. در ادامه کلیپ های کوتاهی از مستندهایی که مهم سال های گذشته تا به امروز را برای شما قرار داده ایم. با آرل در ادامه همراه باشید...

زمان بیگ – کسپر آستروپ شرودر

1 ساعت و 33 دقیقه
2017
زبان فیلم: انگلیسی
بیارکه انگلس به عنوان یکی از برجسته ترین معماران معاصر و رئیس دفتر گروه معماری بیگ می باشد که لقب بزرگترین و امیدوارکننده ترین نام را در صنعت خلاقیت به خود اختصاص داده است. وی به عنوان یک شخصیت مضطرب همیشه به دنبال چالش های جدید و غلبه بر این چالش ها فعالیت می کند. در این مستند دریچه جهان بینی و تحرکات دنیا بر روی خلاقیت های بیارکه را از دیدگاه خود او نشان می دهد.

آرامش در فضای کار -  ساختمان سازمان ملل

54 دقیقه
2016
زبان فیلم: انگلیسی
این مستند تنها در 54 دقیقه فرایند ساخت سازمان ملل در نیویورک که با همکاری اسکار نیمییره و لو کوربوزیه انجام شده است را نشان میدهد. فیلم شامل حقایقی از قبیل انتخاب پروژه و مراحل ساخت و ساز و مصاحبه با نیمییره است.

شهر شدن – گری هوستویت

1 ساعت و 25 دقیقه
2011
زبان فیلم: انگلیسی
این مستند به کارگردانی گری هوستویت، بینش در طراحی شهرهای معاصر را در قالب جنبه های گوناگون را نشان میدهد. او همچنین دیدگاه های مختلف برخی از معماران مشهور، برنامه ریزان شهری، سیاستمداران، سازندگان و متفکران را نشان میدهد.
لازم به ذکر است که بیش از نیمی از جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می کنند و بیش از 75 درصد آنها تا سال 2050 زندگی خواهند کرد. اما در حالی که برخی از شهرها رشد انفجاری را تجربه می کنند، چالش های متعادل سازی مسکن، تحرک، فضای عمومی، مشارکت مردمی، توسعه اقتصادی و سیاست های زیست محیطی به میان آمده است.

دانلود کامل مستند شهری شدن (Urbanized)

مینیمالیسم  (یک مستند درباره چیزهای مهم) – مت دیاولا

1 ساعت و 19 دقیقه
2015
زبان فیلم: انگلیسی
این مستند به طور کامل به بررسی شیوه زندگی مینیمالیستی در دوران معاصر، می پردازد. در این فیلم نظرات مردمی پرسیده میشود که اعتقاد دارند کالا های مادی شادی به ارمغان نمی آورد.

شهروند جین(نبرد برای شهر) – زوا البوا و سابین کرینبول

1 ساعت و 32 دقیقه
2016
زبان فیلم: انگلیسی
دو سال پیش، در صد سالگی جین جیکوبز، فعال شهری آمریکایی، این فیلم به دنبال نگاهی به گذشته ی ژاکوبز، بر اساس کتابش، مرگ و زندگی شهرهای بزرگ آمریکا، و درگیری با رابرت موسی، ساخته شد. میراث این شخصیت برجسته در شهرنشینی جهان. نماد شهری مبارزه برای بهبود فضای شهری است.

آر ای ام – توماس کولاس

1 ساعت و 15 دقیقه
2016
زبان فیلم: انگلیسی
این مستند بخشی از ایده ها و آثار رم کالوهاس، معمار هلندی و اندیشه نوین معمار دورک روئینسبورگ و پسر نویسنده و متفکر اوآنتون کولاساس است. منتقد و مسئول یکی از درخشان ترین ذهن ها در جهان معماری، Rem در جستجوی پارامترهای جدید و بازسازی نقش معمار است.

تجدید نظر درباره ی مرکز لینکلن – مانی دان و تام پیپر

55 دقیقه
2012
زبان فیلم: انگلیسی
با تنها 55 دقیقه، این مستند، داستان پروژۀ Diller Scofidio + Renfro را در شهر نیویورک، نشان میدهد.

از خلا تا بینهایت – ماتیاس فریک

53 دقیقه
2013
زبان فیلم: انگلیسی
این فیلم به استاد معماری مینیمالیست ژاپنی، تادائو اندو، تقدیم شده و فرایند خلاق و درخشان کار او را به تصویر می کشد.
اندو به خاطر توانایی شدیدش برای تولید حساسیت در کار، در اینجا به عنوان نابغه ی معرفی میشودکه به شکلی شاعرانه اشک هایش را بین فضای داخلی و بیرونی، مرزهای بین اشیا و طبیعت را رها می کند. کار های او به لحاظ مفهومی و زیبایی شناسی، ارتباطی بین معماری سنتی ژاپنی و معاصر را ایجاد می کند.

ابرسازه ها-معماری رم (تهیه و ساخت از بی بی سی)

1 ساعت و 6 دقیقه
زبان فیلم: انگلیسی
پایتخت ایتالیا به عنوان بخشی از نوآوری ها و سازه های تاریخی را شامل می شود که مرکز آن رم بود. رم به عنوان معدود گهواره های باقی مانده از سازه های باستانی است که تونسته سازه های عظیم و مهم تاریخ را حفظ کند. این مستند که توسط بی بی سی تهیه شده به معرفی و تحلیل برخی از سازه های غول پیکر باستان در رم پرداخته است. 

شهر تاریک-ایان چنی

1 ساعت و 24 دقیقه
زبان فیلم: انگلیسی
علاوه بر لذت بردن از ستارگان، نورپردازی شهر بزرگ و اثرات آنها در آلودگی شهر و محیط زیست تأثیر منفی داشته است. ایان چنی فیلم نامه نویس و مستند ساز پس از سفر به نیویورک، پاریس و موناکو این سوال را مطرح کرده که اگر نور و نوروپردازی شهرها وجود نداشت، می توانستیم با نور ستارگان زندگی کنیم؟ زندگی زیر نور ستارگان چگونه میشد؟

تلوس: جهان فوق العاده یوجین تسویی - کیونگ لی

54 دقیقه
2014
انگلیسی
"TELOS " به زندگی غیرطبیعی و کارهای انقلابی یوجین تسویی به عنوان یک معمار سرکش و ساختارشکن پرداخته او استانداردهای ساختمان های سنتی را مطرح می کند و طبیعت و محیط را در اولویت پروژه های خود قرار می دهد که  از مدت ها قبل از با نام  ساختمان های"سبز" و "سازگار با محیط زیست"  نامیده شده است.این فیلم اور ا "مرد رنسانس" می داند که علاوه بر معمار  ورزشکار، طراح و هنرمند تجسمی نیز هست.

 

ساخت فضا: 5 زن که چهره معماری را تغییر دادند - Ultan Guilfoyle

49 دقیقه
2014
زبان فیلم: انگلیسی
این مستند فضای کاری و حرفه ای پنج معمار معاصر و برخی از پروژه های هیجان انگیز آن ها را به تصویر می کشد و نشان می دهد چگونه این زنان در  فضای حرفه ای تحت سلطه معماران مرد قرار گرفتند؟ چالش ها و روند خلاقنه پروژه هایشان را بررسی کرده و به این موضوع می پردازد که آیا جنس در طراحی معماری نقش دارد؟  این مستند این زنان فوق العاده را در محل کار خود و خارج از  آن در پروسه فعالیت های حرفه ای نقد و بازدید از مکان های دیدنی نشان می دهد.

برزیلیا - زندگی پس از طراحی / بارت سیمپسون

1 ساعت و 28 دقیقه
2017
زیان فیلم: انگلیسی
 مستند زندگی بعد از طراحی، ما را به شهری میرساند که به ندرت توسط تماشاگر بین المللی دیده می شود: چیزی که  شبیه زندگی در ایده ها و فکر دیگران  است محیطی ترسناک و رویایی  با مجموعه ای از شخصیت ها، که هر کدام  در  تلاش برای  نوعی علامت گذاری در واقعیت امروز شهر هستند.

ایلما - Tocher Bean

1 ساعت و 15 دقیقه
2017
انگلیسی
جامعه مرکزی ایلما در مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو، یکی از مکان هایی است که مردم در همزیستی با  حیوانات و جنگل های اطراف زندگی می کنند اما با پیشرفت تکنولوژی احساس خطر کرده و اکوسیستم را در رنج می بینند به همین سبب در سال 2012 بنیاد حیات وحش آفریقایی و شرکت معماری، MASS Design Group همکاری کرده تا یک مدرسه ابتدایی جدید و مرکز حفاظت از محیط زیست طراحی و ایجاد کند. این مستند در واقع، فرایند ساخت و ساز جمعی  این پروژه را نشان می دهد  که به وسیله صنایع دستی بومی و دانش های زیست محیطی به منظور آموزش طراحی شده است.

گلن مارتات - روح مکان / کاترین هانتر

سال 2017
زمان  1ساعت و  05دقیقه
زبان فیلم: انگلیسی
این مستند تنها درباره معماری الهام بخش معماری که جایزه های بسیاری از جمله جایزه معتبر پریتزکر را کسب کرده نیست بلکه درباره یک مجمع دولتی است که برای جامعه مسلمانان ملبورن استرلیا مسجدی در مشارکت با مردم می سازد که هزینه ها توسط مردم تامین می شود.

تحریریه معماری آرل منبع : Archdaily.com
تعداد بازدید : ۱۴۶۰۵
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
نوروز 96 : مستند مدرسه باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد

نوروز 96 : مستند مدرسه باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد

فرانک گری توضیح می دهد : چگونه اثری برای همیشه ماندگار می ماند!

فرانک گری توضیح می دهد : چگونه اثری برای همیشه ماندگار می ماند!

7 فیلم کوتاه معماری که تا کنون ندیده اید

7 فیلم کوتاه معماری که تا کنون ندیده اید

نوروز 96: مستند شهر بزرگ جاکارتا

نوروز 96: مستند شهر بزرگ جاکارتا

نمایش فیلم

نمایش فیلم "فرهنگ معماری" با زیر نویس فارسی - قسمت اول

گفتگوی نادر اردلان و حسین امانت در باب

گفتگوی نادر اردلان و حسین امانت در باب "معماری روز ایران"

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir