۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ۱۴:۲۹
متریال های جدید
تحریریه معماری آرل
پایداری. کلمه ای که برای بسیاری از ما هنگام شروع فعالیت های معماری به ذهنمان نفوذ کرده است. ما به عنوان یک طراح موظف هستیم تا آینده سیاره و شرایط مناسبی را برای نسل های بعدی تضمین کنیم. حال این تضمین با استفاده از پنل های خورشید یا استفاده از پنجره های سه جداره مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت وقتی که طرح های ما بر اساس سبک پایدار ساخته می شوند، مواد و متریال های به کار رفته به خاطر اثرات کربن برای زمین مضر هستند. به واسطه فناوری های جدید راه های متناوبی برای خواص مصالح پایدار و انرژی های تجدیدپذیر ارائه شده است. در این مقاله یک لیست از 8 متریال آشنا را معرفی کردیم که برای شما باورش سخت است تا آنها را به عنوان مصالح پایدار در نظر بگیرید. 

گیاه کناف

متریال های جدید
گیاه کناف یک عایق مناسب برای دیوار حرارتی متبخر مورد استفاده قرار می گیرد. بوته کناف یک گیاه مرکب مرطوب می باشد که از آهک تشکیل شده که برای برنامه های عملکردی درون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه از میزان منفی کربن برخوردار بوده و کاملاً تجدیدپذیر می باشد.کناف می توان در مکان هایی با آب کم، مواد شیمیایی یا نفتی سراسر دنیا کشت کرد.

چوب پنبه

متریال های جدید
چوب پنبه یک ماده در حال ظهور می باشد و می تواند راه حل بسیاری از نگرانی های ما نسبت به محیط زیست را رفع کند. این متریال از پوست درخت بلوط چوب پنبه تهیه شده که طی فرایندی گرمایشی از ان به عنوان درپوش بطری های مورد استفاده قرار می گیرد. چوب پنبه یک ماده کاملا تجدید پذیر است که به عنوان عایق حرارتی، صوتی، رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد.

پلاستیک بازیافت شده

متریال های جدید
مانند متریال همپرت، پلاستیک بازیافتی هم می تواند بازیافت شود و مانند بتن در تمام عرصه های ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. پلی اتیلن ها با وجود وزن کم مقاوت بالایی دارند. از پلاستیک می توان در مواد پایه ای مانند سیمان استفاده نمود، بدون اینکه مانع مسدود شدن لایه های ماده شود. همچنین پلاستیک ها را می توان به عنوان جایزگزینی برای مصالح استخراجی به کار برد.

سبزه (علف)

متریال های جدید
ساختمان Thatch یکی از قدیمی ترین پروژه های ساختمان های اسکاندیناوی است که به تازگی احیا شده است. به کار بری سبزه و علف در کالبد ساختمان منجر به ایجاد کیسه های هوایی شده که بهترین مبدل حرارتی در فصول گرم و سرد می باشد. شاید عجیب باشد که تعبیه چمن (یا همان علف وحشی) بتوند به عنوان پوششی تجدیدپذیر بر روی ساختمان عمل کند. در هر حال چمن یک ماده زیست تخریب پذیر است که به راحتی رشد می کند و قابل ترمیم می باشد.

گَرد فولاد

متریال های جدید
به منظور ایجاد یک اکوسیستم مناسب برای محیط زندگی از گرد فولاد می توان به عنوان متریالی که در هدر رفته به شمار می رود، استفاده کنیم. گرد و غبار فولاد می تواند به عنوان یک ماده جانبی در بتن مورد استفاده قرار گیرد. این ماده می تواند به راحتی فشرده سازی شود و بسیار انعطاف پذیرتر از سیمان است. علاوه بر خاصیت فوق مقاومت بالاتری نسبت به مصالح مشابه در مقابل زلزله یا لرزش های صنعتی دارد. یکی دیگر از خاصیت های این متریال جذب دی اکسید کربن می باشد، آن هم در حالی که کاملا خشک است. همچنین این ماده میزان کربن منفی هوا را به طور کامل خنثی می کند. 

پشم

متریال های جدید
پشم طبیعی به عنوان یک عایق سنتی در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گرفت. با اضافه کردن پلیمرهای طبیعی و جلبلگ دریایی به خاک رس می توان آجری با افزایش مقاوت 37 درصدی خلق نمود. این آجرها پس از خشک شدن خیلی سفت می شوند، به همین دلیل نیاز به فرایند پخت در این متریال نمی باشد. به همین دلیل مصرف انرژی تجدید پذیر برای پخت این آجر نیاز نیست. علیرغم آنچه که تصور می شود، این آجرها نسبت به آب و هوای سرد و مرطوب مقاومت بالایی دارند. این مورد پس از تست این آجرها در بریتانیا مشاهده شد.

خاکستر

متریال های جدید
یکی دیگر از مصالح بتنی خاکستر می باشد که به عنوان محصول جانبی از ذغال سنگ تهیه شده و برای ساخت سیمان سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال می توان بتنی با 73 درصد مواد بازیافتی ارائه دهد و هزینه های ساخت را به طرز چشمگیری کاهش دهد. اضافه کردن خاکستر پرواز به مخلوط بتن قدرت و دوام آنرا بسیار افزایش می دهد و عمر مواد پوششی را بالا می برد.

ذرت

متریال های جدید
از ذرت در یک پاویلیون اکولوژیکی توسط معماران آندره لنگ مورد استفاده قرار گرفته است. از ذرت به عنوان عایقی در دیوارها استفاده شده است. با این وجود شیوه فوق هنوز به صورت کامل در مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار نگرفته اند. اگر چه استفاده از ساقه های ذرت به این شیوه راه حلی عملی کامل نیست، اما از فرصت های که برای استفاده از این ماده در رویدادهای معماری آینده  برای ما ایجاد می کند نمی توان گذشت.
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
 
تعداد بازدید : ۶۱۶۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معرفی متریال: فیلم های شفاف فوتوولتائیک

معرفی متریال: فیلم های شفاف فوتوولتائیک

معرفی متریال: پوسته ی چوبی انعطاف پذیر

معرفی متریال: پوسته ی چوبی انعطاف پذیر

ده پروژه ی برتر که با الهام پذیری از متريال چوب ساخته شدند

ده پروژه ی برتر که با الهام پذیری از متريال چوب ساخته شدند

نمایی  با تکنولوژی  جدید ،زیبا و خلاقانه!

نمایی با تکنولوژی جدید ،زیبا و خلاقانه!

راهنمای معماران : سازه های غشایی

راهنمای معماران : سازه های غشایی

متریال: اتصالات فلزی سیمی در دکوراسیون داخلی و خارجی

متریال: اتصالات فلزی سیمی در دکوراسیون داخلی و خارجی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir