۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۶/۱۰/۰۴ ۱۰:۱۵
نرم افزار ها به کمک معماری میایند
با وجود پیشرفت‌های دنیای امروزی و اهمیت بسیار بیشتر زمان و دقت در همه کارها و ورود رایانه به تمام فناوری‌ها، هنر و فن معماری نیز از این تغییرات و پیشرفت‌ها مستثنا نیست. دیگر دفاتر معماری فقط از مداد و کاغذ و سایر ابزارهای سنتی استفاده نمی‌کنند. امروزه نمی‌توان هیچ دفتر معماری را بدون رایانه و نرم‌افزارهای معماری پیدا کنیم. یکی از این نرم‌افزارهای معماری دارای سابقه زیادی است و درواقع می‌توان گفت از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای معماری می‌باشد. این نرم‌افزار اولین بار در دهه 1980 مورداستفاده قرار گرفت و سبب راحت‌تر و باکیفیت‌تر شدن نقشه‌کشی شد.
نرم افزار ها به کمک معماری میایند
با استفاده از این نرم‌افزار در زمان کمتری خواسته‌های مشری برآورده می‌شود و این به‌واسطه دادن امکانات خاصی به معماران است، یعنی امکان طراحی و نقشه‌كشی پلان‌ و در کنار هم قرار دادن خصوصیات طرح به‌صورت دیجیتالی که بسیار سریع‌تر از روی کاغذ آوردن است.
باوجود تمام این اوصاف بازهم نمی‌توان رایانه را به‌عنوان جایگزینی برای هنر طراحی و نقشه‌کشی دانست. درواقع می‌توان گفت نقشه‌کشی چه با دست و چه با استفاده از رایانه یک هنر محسوب می‌شود زیرا آموختن نحوه صحیح و دقیق طراحی پلان‌ها خود سالیان دراز زمان نیاز دارد.
به‌وسیله این نرم‌افزار می‌توانید تغییرات جزئی را در نقشه خود در کمترین زمان و با کمترین زحمت مشاهده نمایید؛ مثلاً بخواهید بدانید که اگر آشپزخانه شما 80 سانتی‌متر بزرگ‌تر شود چه شکلی پیدا می‌کند فقط در چند ثانیه امکان‌پذیر است. با استفاده از ابزارهای اتوکد تمام مقاطع دیوار و یا ارتفاع و طول تمام پنجره‌های ساختمان به‌صورت هم‌زمان قابل‌تغییر و تصحیح هستند.
یکی از سؤالاتی که در ذهنتان به وجود می‌آید شاید این باشد که این نرم‌افزار یعنی اتوکد به کسی که به‌عنوان صاحب‌خانه و بنا به معمار مراجعه می‌نماید چه سودی می‌رساند؟ و آیا اگر معمار از نرم‌افزارهای دیگری استفاده کند برای وی مفیدتر خواهد بود یا خیر؟
دراین‌باره می‌توان عرض نمود که مهم‌تر از نرم‌افزاری که معمار استفاده می‌کند، میزان توانایی آن معمار و تخصص و تجربه‌ی وی در ارائه بهتر طرح‌ها است؛ اما نرم‌افزاری که بیشترین کاربرد را در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی دارد اتوکد است.
نرم افزار ها به کمک معماری میایند
در یک دفتر معماری بدون استفاده از نرم‌افزار اتوکد باید نقشه‌كش طرح كامپیوتری را پرینت بگیرد و آن را به طراح دهد تا اشکالات آن را برطرف نماید. این فرایند چندین بار تکرار می‌شود تا سرانجام طراح از نتیجه نهایی راضی می‌شد و برای ارائه به یک هنرمند ارائه می‌داد. این فرایند بسیار زمان‌بر بود و به دلیل نیاز به چندین نفر هزینه را نیز بالا می‌برد؛ اما اتوکد کنترل بر فرایند طراحی و تولید را بسیار آسان نموده و طراحی دقیق‌تر و بهتر را در زمان کمتر و با هزینه کمتر امکان‌پذیر نموده است.
یکی دیگر از امکاناتی که برنامه اتوکد فراهم نموده است این است که به‌راحتی می‌توان چندین طرح و ایده را برای یک پروژه به مشتری ارائه داد. این در حالی است که قبلاً بدون استفاده از این نرم‌افزار می‌بایست چند طراح هم‌زمان برای ارائه آن‌ها کار می‌کردند و فرایندی زمان‌بر و پرهزینه بود؛ اما امروزه به یک کار معمول و همیشگی مبدل شده و معمولاً معمار پروژه سه طرح نهایی را به مشتری ارائه می‌دهد تا وی تصمیم نهایی خود را در مورد ملک خود بگیرد. این در حالی است که این امکانات قبلاً فقط برای بعضی پروژه‌های بزرگ و مشتری‌های بخصوص که هزینه آن را پرداخت نمایند امکان‌پذیر بود.
امروزه نرم افزارها نقش بسیار مهمی در معماری و طراحی دارند و معماران جوان بدون آشنای با این نرم افزار ها شانسی برای حضور در بازار کار معماری نخواهند داشت،پس به عنوان یک علاقه مند به معماری لازم است همین امروز کار یادگیری نرم افزار های تخصصی همچون اتوکد و حتی نرم افزار های همچون تری دی مکس،وی ری،رویت،راینو،فتوشاپ و ...شروع کنید،ما در سایت مرجع دانلود معماری آرشیو بزرگی از هزاران ساعت ویدیو آموزشی نرم افزار های تخصصی طراحی را به صورت کاملا رایگان آماده دانلود کرده ایم.با وردرو به سایت دانلود معماری به این آرشیو فوق العاده دسترسی همیشگی داشته باشید و تخصصی پول ساز را برای آینده شغلی خود بیاموزید.
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و آرل هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تعداد بازدید : ۲۱۰۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
فراخوان پنجمین سالانه هنرهای شهری تهران

فراخوان پنجمین سالانه هنرهای شهری تهران "بهارستان 99"

اطلاعیه در مورد چندشنبه های آرل

اطلاعیه در مورد چندشنبه های آرل

کاخ سفید به سبک دونالد ترامپ برای سال 2020

کاخ سفید به سبک دونالد ترامپ برای سال 2020

14 ایده کاربردی برای طراحی دکوراسیون فروشگاه

14 ایده کاربردی برای طراحی دکوراسیون فروشگاه

100 شرکت معماری  برتر در دنیا

100 شرکت معماری برتر در دنیا

"فروشنده" اصغر فرهادی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir