۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۶/۱۰/۰۳ ۱۱:۰۸
تحریریه معماری آرل
شرکت طراح: Blitz
کارفرما: مایکروسافت
متراژ: ۳۰۵۰ متر مربع
سال: ۲۰۱۷
محل: سان‌فرانسیسکو
شرکت معماری و طراحی داخلی Blitz در سال ۲۰۱۷ پروژه‌ی طراحی دفتر جدید مایکروسافت را برعهده داشته است. دفتر جدید مایکروسافت در سان فرانسیسکو واقع شده است، در حقیقت مایکروسافت در طراحی این دفتر چند گروه کاری خلاق را به کار گرفته است. شرکت طراح با مشارکت و نظرات کارمندان شرکت مایکروسافت یک محیط کار متعادل را طراحی کرده است. طراحان علاوه بر اینکه یک محیط کار پر انرژی و شاداب را برای تقویت حس همکاری کارکنان طراحی کرده‌اند به این نکته نیز توجه داشته‌اند که طراحی داخلی دفتر باعث تمرکز و دقت کارکنان نیز بشود.


استفاده از رنگ‌های شاد، طرح و رنگ متنوع برای مبلمان، تصاویر گرافیکی جالب بر روی دیوارها از جمله نکات قابل توجه در طراحی این دفتر کار هستند. علاوه بر این موارد، تزئینات چوبی سقف‌ها، طراحی کف‌پوش‌ها، چراغ‌ها و آویز‌های سقفی ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند این دفتر کار طراحی خاص و منحصر به فرد داشته باشد. همراه آرل باشید..


در این دفتر کار، قسمت پذیرش وجود ندارد؛ در قسمت ورودی به جای پیشخوان و پذیرش ، سالنی وجود دارد که بسیار شبیه به یک کافه رستوران طراحی شده است. این سالن بزرگ دو کاربرد کاملا مجزا دارد؛ هم به عنوان سالن غذاخوری کاربرد دارد و هم به عنوان سالنی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای برگزاری مراسم و جشن گرفتن رویدادهای مهم، همه کارکنان شرکت در آن دورهم جمع می‌شوند. در این سالن غذاخوری، یک پیشخوان و تعدادی چهارپایه برای نشستن وجود دارد. در یک سمت، قفسه‌ها و کابینت‌هایی به رنگ پیشخوان طراحی شده است. در سمت دیگر سالن، میزهای سفید چرخ‌دار و صندلی‌های کوچک به رنگ قهوه‌ای روشن چیده شده است. رنگ این صندلی‌ها متناسب با طراحی چوبی سقف انتخاب شده است.



در کنار دیوار یک مبل راحتی بزرگ قرار دارد، طرح و رنگ این مبل بسیار هوشمندانه انتخاب شده و با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگی و تناسب دارد. طراحان از میز‌های چرخ‌دار برای این سالن استفاده کرده‌اند تا به راحتی امکان تغییر دکوراسیون و چیدمان میز و صندلی‌ها وجود داشته باشد. در کنار این سالن، یک اتاق بزرگ برای برگزاری جلسات کاری و همچنین معرفی و عرضه‌ی محصولات جدید شرکت قرار دارد. برای این قسمت از دفتر از دیوارهای شیشه‌ای متحرک (تا شونده) استفاده شده است؛ به این صورت که یکی از پنل‌ها ثابت بوده و به صورت در باز و بسته می‌شود اما بقیه‌ی دیوارهای شیشه‌ای به دلیل متحرک بودن و جمع شدن در یک سمت باعث ایجاد فضای بزرگ‌تر برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها می‌شوند.


محل استراحت کارکنان، دقیقا در کنار اتاق جلسات قرار دارد. این قسمت از دفتر کار طراحی بسیار جالبی دارد. در این قسمت با استفاده از دیواره‌های چوبی کوتاه که به صورت گلدان‌های بزرگ طراحی شده‌اند، قسمت‌های مجزا شبیه به اتاقک‌های کوچک ایجاد شده است. این قسمت از دفتر برای ملاقات‌‌های غیر رسمی‌ و به عنوان محل استراحت کارکنان طراحی شده است. نزدیک سقف و بالای این اتاقک‌های کوچک، یک ساختار چوبی شبیه به پرده کرکره طراحی شده است، البته طراحی چوبی سقف به یک سایبان نیز شباهت زیادی دارد.


نرده‌های چوبی که به شکل یک حصار طراحی شده‌اند و همچنین سایبان چوبی سقف به این دفتر کار جلوه‌ی خاصی بخشیده است. این ساختارهای چوبی باعث می‌شوند که محل استراحت کارکنان تا حدی دنج و آرامش‌بخش به نظر برسد. این حصارهای چوبی نه تنها محل استراحت کارکنان را از سایر قسمت‌ها جدا می‌کند بلکه به صورت یک نورگیر هم کاربرد دارد زیرا باعث می‌شود تا نور طبیعی بیشتری وارد ساختمان شود به طوری که اتاق جلسات که در نزدیکی محل استراحت کارکنان قرار دارد از نور طبیعی بی بهره نمی‌ماند. البته استفاده از دیوارهای شیشه‌ای نیز در پرنور شدن اتاق جلسات بسیار تاثیرگذار است.


در قسمت دیگری از این دفتر کار، یک میز بزرگ و تعدادی چهارپایه برای نشستن قرار دارد. در یک سمت میز یک تخته‌ی وایت برد بزرگ نصب شده است؛ این قسمت از دفتر برای برگزاری جلسات کاری غیر رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود یک نمایشگر بزرگ روی دیوار، طراحی چوبی سقف، آویزهای سقفی، طراحی گرافیکی روی دیوار از دیگر ویژگی‌های این قسمت از دفتر کار به شمار می‌آیند.



تحریریه معماری آرل
منبع : زومیت


تعداد بازدید : ۲۷۴۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
 طراحی داخلی دفتر کار پنز-هوت

طراحی داخلی دفتر کار پنز-هوت

 الگوبرداری آلمانی ها از فرش ایرانی

الگوبرداری آلمانی ها از فرش ایرانی

طراحی داخلی دفتر نمایندگی HP

طراحی داخلی دفتر نمایندگی HP

ساختمان اداری کارخانه آجر و سنگ

ساختمان اداری کارخانه آجر و سنگ

بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری

طراحی داخلی دفتر کار - پروژه ی صبا

طراحی داخلی دفتر کار - پروژه ی صبا

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir