۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۶/۰۹/۱۹ ۱۴:۳۳
کسب درآمد بالا در معماری
تحریریه معماری آرل
"حقوق و دستمزد معمار". این بخش از مطالب ذیل به تحلیل و گسترش 5 عامل دیگر در حوضه درآمد و پیشرفت حیطه شغلی قرار گرفته است. این 5 نکته عبارتند از: 1. مسئولیت پذیرتر باش 2. انجام بررسی های وضعیت کاری خود به صورت منظم 3. مدارک و جواز طراحی خود را کسب کنید 4. محل زندگی خود را به یک منطقه شهری نزدیک کنید 5. فقط از یک جا درآمد نداشته باش.
بخش دوم مطلب ما به بست و گسترش روند پیشرفت 5 عامل قبلی پرداخته است. اینکه چگونه این روش ها روند درآمدزایی و شرایط مالی شما را به صورت نامحسوس افزایش می دهند و در روند طولانی تری تأثیر بسزایی می گذارند. در ادامه می توانید تشریح مختصری از این 5 عامل را مطالعه نمایید.

1. مسئولیت پذیرتر باش

شرایطی که اکثر مواقع در محیط کاری برای ما پیش می آید: "اجازه نگیرید، فقط برای معذرت خواهی و بخشش همیشگی آماده باشید." این تعریفی است که به لحاظ بروکراسی موجود در محیط کار با آن مواجه می شویم. مسئولیت پذیری عاملی نیست که مانند شکلات درون قندان برای شما قرار داده باشند و شما به راحتی آن را بردارید. شما می بایست ابتکار عمل را به دست بگیرید و فراتر از انتظارات ظاهر شوید. این تعریف فقط در مورد شما صدق نمی کند، و می بایست با پذیرش مسئولیت و خلاقیت خود شرایطی را رقم بزنید که انتظارات شما از آن سیستم یا شرکت معماری هم بالا باشد و انتظارات شما را فراهم آورد. پس کلید دسترسی به انتظارات شخصی در بالا بردن انتظارات کارفرما و فراتر از آن نهفته است تا سیستم برای شما هم گام بردارد.
شما نمی توانید در انتهای هرم سیستم قرار بگیرید و انتظار داشته باشید تا آن سیستم نیازهای شما را برطرف کند. حتی اگر کسب و کار، و کمپانی خود را راه اندازی می کنید، قرار گرفتن تفکرات شما در پایین هرم برای کارتان مرگ آور خواهد بود. با اتخاذ مسئولیت های بیشتر در محیط کاری شخصی یا شرکت های بیرونی مقیاس حقوقی خود را با به چالش کشیدن خود افزایش دهید. مسئولیت پذیری لزوماً به معنای کار طولانی و فشار کار بالا نیست. بلکه در تعریف کارآمد بودن در مدت زمان نرمال می باشد. در این روش بهتر است که ابتدا کار خود را از مقیاسی کوچک آغاز کنید و رفته رفته فضای فعالیت خود را گسترش دهید.

2. انجام بررسی های وضعیت کاری خود به صورت منظم

مورد فوق شاید یکی از سخت ترین گزینه هایی باشد که تا کنون گفته ایم. یک فرصت مناسب پیدا کرده و خلاصه ای از فعالیت های خود در کمپانی برای سرپرست خود ارائه کرده و در آینده نزدیک در مورد گسترش فعالیت های روزمره خود با سرپرست کمپانی صحبت کنید. این مورد به بزرگی و کوچکی فعالیت های دفتر کار شما بستگی دارد. چون در بعضی شرکت ها این گونه فعالیت ها توسط اداره منابع انسانی سازماندهی می شود. به همین دلیل می بایست با ابتکار عمل خود جلسه ای را با مسئول بخش خود ترتیب دهید.
مطمئن باشید که با مثال های درست به استقبال این ملاقات رو در رو بروید. اینکه کجا و چگونه در کار خود موفق بودید؟ چگونه روند پیشرفت شما حرکت رو به جلویی داشته باشد؟ همیشه جواب های بهتری برای سوال هایی که مطرح می کنید در چنته داشته باشید.
شما می توانید از این فرصت بهره برده و چنین ملاقاتی را یک مصاحبه کاری دوباره برای کارتان تلقی کنید. در گام اول چنین درخواستی با مسئول بخش کارتان ممکن است ترسناک به نظر بیاید. اما چنین جلسه ای به معنای تأکید شما بر اهمیت فعالیت های شما و دلیلی موجه برای شروع درخواست اضافه حقوق می باشد. به طور متوسط شما باید سالی یک بار چنین برنامه ای در محیط کاری خود خلق کنید. اما اگر تغییر و تحولات در نقش شما و مسئولیت های کاری تان وجود دارد، این گونه جلسه ها می تواند بیش از یک بار برگزار شود.
به خاطر داشته باشید که حضورتان صرف شما در یک محیط و نفس کشیدن در آن، شما را واجد دریافت افزایش حقوق، وضعیت شخصی یا بهبود هزینه های زندگی نمی کند. باید تحرک فکری یا جسمی بیشتری داشته باشید.

3. مدارک و جواز طراحی خود را کسب کنید

یکی از بهترین مکان هایی که می تواند سفر شما را به دریافت بالاتر حقوق در رشته معماری باشد کسب مدارک تحصیلی و مجوز کاری است. درست است که هزینه این مدارک زیاد بوده و زمان زیادی به خود اختصاص می دهد، اما در پیشرفت شما نقش بسزایی دارد. اگر به این موضوع اعتقاد ندارید، کافی است به اعضای ارشد یک دفاتر معماری بزرگ را نگاه کنید. آیا آنها مجوزهای خود را کسب کرده اند؟ مطمئن باشید افرادی که مجوزهای خود را دریافت کردند شانس بیش تری برای کسب جایگاه بهار خواهند داشت. البته استثناهایی هم وجود دارد، اما بهتر است از یک مسیر ثابت و اثبات شده حرکت کنیم.
"پیشنهاد نویسنده: به یاد داشته باشید که دریافت مدرک تحصیلی صرفاً تضمینی برای دریافت حقوق بالاتر نیست. این مورد در صورتی برای شما نتیجه خواهد داشت که گزینه های دیگر را هم به طور کامل به اجرا در بیاورید. مثلا در ایران دریافت مدارک دانشگاهی و پایه های نظام مهندسی بسیار مهم می باشد. در صورتی این مدارک به درآمد بالا یا دریافت بیشتر حقوق شما کمک می کند که شما از آن به بهترین نحو استفاده کنید. با دریافت این مدارک با نمرات بالا می تواند جایگاه شغلی مناسبی به واسطه خلاقیت و برنامه ریزی منظم کارتان ایجاد کنید. موژان مجیدی رئیس آتلیه دفتر معماری زاها حدید است. کسب مدارک بالا و جواز کار یکی از عواملی است که وی را به این جایگاه رسانده است. موژان مجیدی پیش از این کار، مدیر آتیله شرکت معماری فاستر و همکاران بود. اما افراد استثنایی هم هستند که بدون داشتن مدارک تحصیلی بالا، خلاقیت و شایستگی خود را در حیطه کار (چه معماری، چه فعالیت های دیگر) به معرض اجرا گذاشته اند. رم کولهاس ترک تحصیل کرده، میس وندرو و فرانک لوید رایت هیچکدام تحصیلات آکادمیک نداشتند. در زمینه فن آوری هم می توان به مارک زاکربرگ، بیل گیتس یا استیو جابز اشاره کرد که همگی برای پرورش ایده های خود ترک تحصیل کرده اند و فضای دانشگاه را یک سرعت گیر برای ایده ناب خود می دانستند. این نشان می دهد که اگر علاقه ای به تحصیل ندارید یا مجوزهای کاری دلیلی بر پیشرفت های شما نبوده اند، می بایست ایده های ناب خود را در شرایط دیگر پرورش دهید تا پول یکی از عوامل موفقیت شما باشد.

4. محل زندگی خود را به یک منطقه شهری نزدیک کنید

شاید این مورد بهترین گزینه ای باشد که تا کنون برای شما قرار داده ایم. ما همه گزینه را روی میز گذاشته ایم و شاید این سریع ترین راه برای رسیدن به یک درآمد رقمی (در آمریکا) باشد. اغلب موارد رفتن به دنبال یک ساختار چرخه ای در بازار کار داغ مهم است. مزیت کار کردن در یک دفتر معماری بزرگ در شهری برجسته معمولا حقوق بالاتری را نسبت به یک شرکت کوچک در شهری کوچک برای شما به ارمغان می آورد. البته دلیل حقوق بالاتر در شهر هزینه های بالای زندگی می باشد. اما نزدیکی شما به دفتر کارتان (چه یک شهر بزرگ، و یا شهری کوچک) یک گزینه مهم در پیشرفت جایگاه مالی و شغلی به شمار می رود. تنظیم برنامه های روزمره شما در انجام تمام گزینه های فوق می تواند شرایط مالی را ارتقا داده تا سریع تر به شهر نقل مکان کنید و وضعیت خود را بهبود ببخشید. نزدیکی به محل کار باید الویت بزرگی در برنامه های شما باشد، حتی اگر سخت باشد.
کسب درآمد بالا در معماری

5. فقط از یک جا درآمد نداشته باش

"قابل پیش بینی ترین گزینه در زمانه کاری ما". این موضوع خارج از تمام بحث هایی است که ما در گزینه قبل به آن اشاره کردیم و ربطی به دریافت حقوق بالاتر در محیط کاری ندارد. این موضوع فقط برای آن دسته از افراد صدق می کند که به پولی بالاتر از دریافت 6 رقمی (6 رقم در آمریکا) فکر می کنند. این مطلب به شما توصیه می کند که وابسته به یک منبع درآمد نباشید. خطرناک ترین موقع آن زمانی است که شما تمام مهارت های مهم فنی و ذهنی خود را در اختیار یک سیستم بگذارید و از فرصت کسب پول بیشتر از آنها استفاده نکنید. فکر کنید با مهارت های خود به غیر از شغل ثابت خود، چه پولی می توانید کسب کنید. صدها را برای کسب درآمد اضافی از طریق کار معماری وجود دارد. کی می دونه، شاید این کار جانبی درآمد بیشتری نسبت به شغل شما داشته باشد و مسیری هموار برای کسب و کار شخصی، یا دفتر معماری مستقل شما فراهم نماید.
 

چگونه می توان حقوق بالا در شغل معماری کسب کرد؟ (قسمت اول)

تحریریه معماری آرل
منبع: thearchitectsguide.com
تعداد بازدید : ۶۵۱۳
نسخه چاپی :  
Shr

پول ب هر حال در اين رشته كمك شاياني ميكنه برا راحتتر بالا رفتن



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
راهنمای تحصیلات دانشگاهی و بازار کار مــعماری  در آمـریکا

راهنمای تحصیلات دانشگاهی و بازار کار مــعماری در آمـریکا

انواع مختلف دانشجویان معماری در 10 دسته و شخصیت

انواع مختلف دانشجویان معماری در 10 دسته و شخصیت

درس های مهمی که طی 25 سال کار معماری به دست آمده اند

درس های مهمی که طی 25 سال کار معماری به دست آمده اند

به عنوان یک معمار محیط کار مرتب را ترجیح می دهید یا بی نظمی نظاممند را ؟

به عنوان یک معمار محیط کار مرتب را ترجیح می دهید یا بی نظمی نظاممند را ؟

نبوغ موجود در ماوراء برخی از مشهورترین بناهای جهان / رنزو پیانو

نبوغ موجود در ماوراء برخی از مشهورترین بناهای جهان / رنزو پیانو

مهارت های ارائه (presentation) برای دانشجویان معماری

مهارت های ارائه (presentation) برای دانشجویان معماری

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir