۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۶/۰۹/۰۷ ۱۴:۵۱
تحریریه معماری آرل
هر سال پلتفرمی تحت عنوان NXT CITY با موضوع بهبود فضاهای شهری تورنتو مسابقه ای  برگزار می کند.
NXT CITY زیرساختی برای مرتبط کردن جوانان خلاق و مسئولین شهری است تا با کمک هم فضاهای شهری را به فضاهایی پویا بدل کنند.دو جوان ایرانی به نام های حسام الدین علوی و نیایش عبدالکریمی امسال در چهارمین دوره از این مسابقات شرکت کرده و فینالیست شدند.این مسابقه دارای چهار بخش بوده که شامل جایزه ای به ارزش 20 هزار دلار می باشد. امسال سومین دوره مسابقه NXT CITY برگزار شد که جزء مهم ترین مسابقات کانادا به شمار می رود. از حامیان بزرگ این مسابقه می توان به شهرداری تورنتو، oxford properties، code for Canada و چند اسپانسر مالی دیگر نام برد. تاریخ اعلام برندگان 28 نوامبر می باشد.

هدف از طراحی Buskeranto

یکی از اصلی ترین عوامل پویایی فضاهای شهری، عملکردهای محیطی و خیابانی است. اینگونه فعالیت ها ضمن ایجاد حس مکان (Sense of Place) باعث تعلق خاطر و تجربه جمعی میان ساکنین یک شهر، توریست ها و بازدیدکنندهای آن فضا می شود. فضاهای فعال و پویای شهری باعث به وجود آمدن سرزندگی،  امید به زندگی و امنیت در شهروندان می شوند. هنرمندان خیابانی این اهمیت را درک کرده واین مسئولیت را به عهده گرفته اند. این هنرمندان ممکن است حرفه ای و یا آماتور باشند که در هر صورت بیش از هر چیز به مخاطب و حمایت، چه  برای پیشرفت چه بر ارائه آثار نیازمندند. از سویی دیگر بسیاری از اوقات ما شهروندان با دیدن یک اجرا ممکن است آرزو می کردیم  فرصت دیدن اجرای کامل هنرمندان را داشته باشیم یا تمایل داشتیم هنرمند را می شناختیم و فعالیت هایش را دنبال می کردیم.
اپلیکیشن Buskeranto به ما این فرصت را می دهد که از اتفاقات و اجراهای محیطی اطراف خود با خبر شوید و از فعالیت های هنرمندان مورد علاقه خود اطلاع یابید. در این اپلیکیشن هنرمندان، زمان و مکان اجرای خود را اعلام می کنند و این برنامه بر اساس موقعیت (Location) افراد رخ دادهای مرتبط را به کاربران خود اطلاع می دهد. همچنین افرادی که یک هنرمند را دنبال می کنند از برنامه های هنری او آگاه می شوند. پس از آگاه شدن از یک رویداد. کاربر می تواند در برنامه شرکت کنند و از دوستان خود نیز برای حضور در این برنامه دعوت نمایند، و یا برای رسیدن به محل اجرا تقاضای دریافت مسیر کند. این قابلیت به هنرمندان اجازه می دهد تخمینی از تعداد مشارکت مخاطبین در هر اجرای خود داشته باشند و به مخاطبین ملاکی برای انتخاب حضور در رویداد را می دهد. 
پس از اتمام اجرا کاربر می تواند تجربه خود از رویداد را در قالب کامنت، تصویر و ویدئو درBuskeranto   یا سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک  بگذارد. همچنین قابلیت پرداخت آنلاین برای حمایت از هنرمند وجود دارد تا  کاربران بتوانند بی واسطه از هنرمند محبوب خود حمایت کنند.
هر هنرمند یک صفحه ی شخصی دارد که در آن توضیحاتی درباره هنرمند، ویدئو و عکس های منتشر شده از طرف هنرمند و یا مردم و نظرات مردم وجود دارد. همچنین جدول از برنامه های آینده ی هنرمند و خلاصه ای از تجربه های گذشته آنها وجود دارد. کاربر با فالو کردن هر هنرمند می تواند از برنامه های آینده ی او مطلع شود.
همچنین هر کاربر برای خود نیز یک صفحه ی کاربری دارد که در آن شبکه ی از دوستان خود را تشکیل داده، و تجربه هایی که از اجراهای خیابانی داشته را در اختیار دیگران می کذارد.
به طور خلاصه Buskeranto یک شبکه اجتماعی و یک تابلوی اعلانات الکترونیکی است.

شیت بندی مسابقه


حسام الدین علوی
کارشناسی ارشد معماری
فعال در حوزه هنر و معماری

نیایش عبدالکریمی
کارشناسی ارشد مدیریت
فعال در حوزه بازرگانی و ادبیات

تحریریه معماری آرل
منبع: Arel.ir

تعداد بازدید : ۳۰۵۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
خم شدن یک دستگاه آیفون ۶ در جیب، این بار موجب آتش‌ سوزی شد

خم شدن یک دستگاه آیفون ۶ در جیب، این بار موجب آتش‌ سوزی شد

اولین آجر جهان که از ادرار انسان ساخته شده است

اولین آجر جهان که از ادرار انسان ساخته شده است

۲۷ لوگوی گوگل به مناسبت رویداد های معماری

۲۷ لوگوی گوگل به مناسبت رویداد های معماری

پیش بینی های تکنولوژی 2020 :  هوش مصنوعی و دوره سوم محاسبات

پیش بینی های تکنولوژی 2020 : هوش مصنوعی و دوره سوم محاسبات

درب های ضد زلزله ی X-Gate، ابتکاری برای مقابله با زلزله

درب های ضد زلزله ی X-Gate، ابتکاری برای مقابله با زلزله

اسکن سه بعدی و طراحی فضا بر روی ipad

اسکن سه بعدی و طراحی فضا بر روی ipad

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir