۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۶/۰۸/۲۴ ۱۲:۰۷
طراحی آشپزخانه
تحریریه معماری آرل
اگر احساس می کنید آشپزخانه تان نیاز به بازسازی دارد، در این مطلب به شما نکاتی را ارائه می دهیم که شما را در بازسازی آشپزخانه کمک خواهد کرد. پیش از اینکه وسایل آشپرخانه بخرید، مطمئن شوید که چه کارهای  می خواهید انجام دهید. برای هر قدمی که میخواید بردارید برنامه ربزی خوبی داشته باشید. خیلی هیجان زده نشوید! یادتان بماند که بازسازی یک آشپزخانه صرفا به معنی تغییر در ظاهر آشپزخانه نیست بلکه فراتر از آن است.
تصمیم برای بازسازی به این معنی است که از آشپزخانه ی فعلی تان راضی نیستید. ممکن است در باسازی آشپزخانه نیاز به تعمیراتی مانند لوله کشی و کارهایی از این قبیل باشد. از آنجایی که می خواهید نتیجه ی کارتان خوب باشد بنابراین لازم است، نکات گفته در این مطلب را نگاهی بیندازید. قطعا کمک تان خواهد کرد.

طراحی آشپزخانه مدرن و گرم

1. منابع مالی اختصاص دهید

وقتی تصمیم به بازسازی آشپزخانه تان می گیرید احتیاج به منابع مالی دارید. این منابع مالی صرف خرید مصالح و تجهیزات دیگر می شود. همچنین باید به کارگران پول بدهید. برای این کار بودجه اختصاص بدهید. خیلی مهم است که بودجه تعیین کنید تا مطمئن باشید برای چیزی بیش از حد هزینه نمی کنید. بهتر است وقتی برای آشپزخانه بودجه اختصاص می دهید، 29% را برای کابینت ها، 22% برای طراحی و اجرا، 16% برای سقف، کف، پنجره ها، دیوارها و درها، 14% برای اسباب و تهویه، 10% برای کانتر و 9% برای وسایل الکتریکی و لوله کشی هزینه کنید. اگر به این راهنمایی عمل کنید، هیچوقت دچار اشتباه نمی شوید.

طراحی آشپزخانه سفید و خاکستری

2. از اولویت های نوسازی یادداشت برداری کنید

مطمئنا دلیل مهمی وجود داشته که تصمیم به بازسازی آشپزخانه خود گرفته اید. این دلیل یکی از اولویت هایی است که برای بازسازی آشپزخانه لازم است یادداشت کنید. این اولویت ممکن است یک کابینت جدید، نقاشی دیوار، لوازم خانگی جدید، طرح جدید و یا چیزهای دیگر باشد. آنها را لیست کنید. در حین یادداشت برداری مورادی که نیاز دارید را فراموش نکنید.
طراحی آشپزخانه

3. اهدافتان را مشخص کنید

پیمانکار شما به خوبی می داند، چگونه کار خود را انجام دهد، اما بهتر است شما هم برنامه کاری خود را داشته باشید و فضای کاری خودتان را بسازید. از کجا می خواهید کار را شروع کنید؟ لیستی از چیزهایی که می خواهید اول انجام شود تهیه کنید. این لیست را به پیمانکار نشان دهید. مطمئنا پیمانکار پیشنهاداتی برای بهبود کار ارائه خواهند داد.
طراحی آشپزخانه جنوبی

4. تحقیق کنید

اگر پیش از نهایی کردن در مورد همه چیز تحقیق کنید بسیار عالی می شود. به فروشگاه ها سر بزنید تا متوجه شوید چه گزینه هایی برای خرید بهتر هستند. برای مثال می خواهید یک گاز بخرید، به طور آنلاین تحقیق کنید که چه برند و چه نوعی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.
طراحی آشپزخانه مدرن

5. به دنبال نمونه های الهام بخش بگردید

چه نوعی از طراحی را برای آشپزخانه می خواهید؟ طراحی های زیادی برای آشپزخانه وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. بهتر است آن هایی را انتخاب کنید که خواسته تان را برطرف می کند و شبیه آشپزخانه ی ایده آل تان هستند. سپس انتخاب های تان را محدود کنید تا زمانی که طراحی مورد نظرتان را پیدا کنید. آنها را در یک فولدر قرار دهید چون پیمانکار و طراح آشپزخانه به این راهنمایی ها نیاز دارند.
طراحی پلان

6. پلان آشپزخانه را تهیه کنید

به جز عکس های آشپزخانه ایده آل تان، تهیه ی پلانی از آشپزخانه ی فعلی تان کمک بزرگی خواهد بود. این پلان باید موقعیت پنجره ها، درها، لوله کشی ها، پریزهای برق و غیره را نشان دهد. این پلان به طراح شما این امکان را می دهد که آشپزخانه ی بهتری طراحی کند. در ضمن اندازه گذاری ها را فراموش نکنید.
طراحی آشپزخانه با اشکال هندسی

7. بهترین طرح را انتخاب کنید

طرح بندی یک آشپزخانه به شکل و اندازه ی فضای شما وابسته است. به همین دلیل است که پلان آشپزخانه تان لازم می شود. طراحی به نحوه ی استفاده شما از آشپزخانه هم بستگی دارد. اگر فضای بزرگی دارید، آشپزخانه می تواند به شکل جزیره طراحی شود. برای آشپزخانه های کوچکتر شبه جزیره بهتر است. رفت و آمدهای معمول در آشپزخانه را بررسی کنید مثلا اینکه از یک مکان تا مکان دیگر چه فعالیت هایی انجام می شود. این برای طراحی ناحیه های نزدیک به هم، کمک تان خواهد کرد.
طراحی مدرن  آشپزخانه

8. آشپزخانه تان را دوباره بررسی کنید

اگر آشپزخانه تان را پیش از انجام هرکاری یک بار دیگر بررسی کنید کار هوشمندانه ای است. به کابینت ها و تجهیزات موجود نگاه کنید. آیا هنوز هم می توانید از آنها استفاده کنید؟ تلاش کنید به دنبال موارد بیشتری باشید که می توانید همچنان از آنها استفاده کنید یا شاید هم تعمیر کنید. ممکن است به جای بازسازی کامل تصمیم بگیرید به رنگ آمیزی وسایل اکتفا کنید که پول بیشتری پس انداز می شود. فراموش نکنید که از همه ی مشاهدات تان یادداشت برداری کنید. پیش از آنکه تصمیم نهایی بگیرید، همه ی آن یادداشت ها را بررسی کنید.
طراحی هندسی آشپزخانه

9. تجهیزات و رنگ دیوارها را نهایی کنید

از آنجایی که یک فولدر برای آشپزخانه تان تهیه کرده اید، می دانید که آیا یک آشپزخانه ی مدرن می خواهید یا کلاسیک. اما نیاز دارید تا تجهیزات و رنگ و دیوارها را نهایی کنید که شامل روشنایی، جنس بالای کانتر، تجهیزات، سبک در، سبک ساخت کابینت، سینک آشپزخانه، کفسازی، وسایل دکوری و غیره است.
انتخاب مشاور

10. با متخصصان تماس بگیرید

کسی را پیدا کنید که بتواند بازسازی را برای شما به بهترین نحو انجام دهد. درباره ی سابقه ی شرکت تحقیق کنید تا مطمئن شوید این همان شرکتی است که می تواند آشپزخانه ی رویایی تان را طراحی کند. به کارهای پیشین آنها نگاه بیندازید. با آنها ملاقات کنید و گفتگو کنید. اگر با هم کنار آمدید، قیمت ها مناسب بود و پورتفولیوی شرکت خوب بود، پس راه زیادی طی کرده اید! بدون فکر، فردی را انتخاب نکنید. در انتخاب پیمانکار و طراح آشپزخانه دقیق باشید.
بازسازی آشپزخانه صرفا به معنی تغییرات ظاهری نیست. پیش از خراب کردن دیوارها یا پایین آوردن کابینت ها باید خیلی چیزها را در نظر بگیرید. درباره ی نحوه ی خرید تجهیزات آشپزخانه و یا حتی سینک اطلاعات داشته باشید.


طراحی آشپزخانه طراحی آشپزخانه طراحی آشپزخانه طراحی آشپزخانه

تحریریه معماری آرل
منبع : آرل ، homedesignlover

تعداد بازدید : ۵۵۴۱
نسخه چاپی :  
پاور بانک

بسیار عالی و حرفه ایی، خسته نباشید



مهدی حیدری

مطالب ارائه شده فوق العاده و بجا می باشد. بی نهایت سپاسگزارم.



شیما نیکی

بسیار عالی وآموزنده بود.موفق باشید



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی آپارتمان به سبک سوئدی

طراحی داخلی آپارتمان به سبک سوئدی

طراحی داخلی آپارتمان کوچک با مساحت 18 متر مربع

طراحی داخلی آپارتمان کوچک با مساحت 18 متر مربع

استفاده از رنگ سیاه در طراحی داخلی اتاق نشیمن

استفاده از رنگ سیاه در طراحی داخلی اتاق نشیمن

طراحی داخلی فضای ناهارخوری، بررسی 20 فضا

طراحی داخلی فضای ناهارخوری، بررسی 20 فضا

فروشگاه پوشاک زنانه با طراحی داخلی مدولار

فروشگاه پوشاک زنانه با طراحی داخلی مدولار

اصول انتخاب و ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

اصول انتخاب و ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir