۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۶/۰۸/۱۰ ۱۵:۲۳
13 نکته برای اجتناب از  فعالیت های شبانه یک معمار
تحریریه معماری آرل
فعالیت شبانه مساله ی مهلک برای تمام دانشجویان معماری است. سال جدید تحصیلی شروع شده است و ورود دانشجویان تازه نفس و مشتاق در کنار دانشجویان قدیمی تر و سخت کوش، و دانشجویانی که در سطوح مختلف کار و تخصص مشغول هستند، متاسفانه این موارد یادآور تمایل به فعالیت و کار در طول شب است. این امر معمولاً هم برای دانشجویانی که تازه واردند و هم آنهایی که مشغول کار عملی هستند، رفتاری ساده و قابل پیش بینی است. با این حال ممکن است بارها به خود بگوییم که با تمام شدن یک پروژه و در آینده برنامه هایمان را بیشتر سر و سامان می دهیم، اما همیشه کارها بر روی هم انباشته می شود و این کار فعالیت شبانه تنها گزینه ی ممکن به نظر می رسد؛ اما چنین نیست!
با وجود این که دارا بودن مدرک معماری با کار در ساعات طولانی عجین شده است، اما حفظ تعادل برای داشتن یک زندگی سالم بسیار مهم است. اگر حس می کنید که در تله ی کار کردن حتی تا 6 صبح افتاده اید، با خواندن این مقاله در آرل از محرومیت خواب جلوگیری خواهید کرد. لیست زیر که با مشاوره گرفتن از دانشجویان مختلف معماری که تجربه ای چندین ساله در کارکردن تا گرگ و میش صبح را داشته اند، می تواند شما را برای داشتن خواب کافی و مناسب راهنمایی کند.

1- در تعیین اهدافتان واقع گرا باشید

با تعیین ضرب الاجل های غیرممکن برای خودتان، فقط باعث کاهش اشتیاقتان به کار و افزایش فشار و استرس به خودتان می شوید. باید متوجه باشید که طرح ها و مدل ها در عرض چند ساعت پدید نمی آیند و چند روزی زمان می برند. زمانی که فرایندهای واقعی کارها را درک کنید و بپذیرید، با مدیریت زمانتان کارایی بیشتری خواهید داشت.

2- صبح زود بیدار شوید

این نکته با فرض این که بتوانید از رخت خواب خود بیرون بیایید، کاملاً با هدف داشتن خواب کافی مطابقت دارد و زمان کامل روزی را در اختیار خواهید داشت که در آن بیشتر خلاقیت دارید و حواس پرتی کمتری خواهید داشت. یک راه برای صرفه جویی در زمان صبح گاهی، خوردن صبحانه در محل کار است.

3- غذاهای خود را آماده کنید

ظروف غذا
در زمان هایی که هفته های با ضرب الاجل در راه هستند باید غذاهایی را برای خودتان آماده و فریز کنید تا بتوانید در زمان کم آنها را گرم کنید. طبخ غذا در مقادیر زیاد باعث صرفه جویی در پول و وقتتان می شود، پس می توانید در ظروف پلاستیکی مخصوص فریز غذا ذخیره کنید !

4- هدف گذاری برای پایان زودتر

چند روز قبل از ضرب الاجل نهایی را به کارهای تمام نشده اختصاص دهید. ممکن است بیش از اندازه دچار خوش بینی شده باشید و با این روش امکان این را خواهید داشت که بدون فدا کردن خوابتان به کارها رسیدگی کنید.

5- همیشه گفته های استاد را جدی نگیرید

این نقطه نظری قابل بحث است، اما چنان چه به شما گفته می شود طرح خود را در روزهای پایانی ضرب الاجل تغییر دهید، از قریحه و تجربه ی خود بهره ببرید و بسنجید که آیا طرح ریزی مجدد کلی کار ارزشمند است؟

6- یک گام عقب بروید

ورزش دانشجویی معماری
تحقیق کنید که چه زمانی کافی است. چقدر دیگر طول خواهد کشید تا طرح دیگری را به پروژه تان اضافه کنید و آیا فقط زمان را برای چیزهای بی اهمیت تری نسبت به آن چه که از شما خواسته شده، از دست نمی دهید؟

7- به ساعت بدنتان توجه کنید

این رفتار غلط دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن هر روز را به عادت تبدیل نکنید. حتی اگر معتقدید که شب هنگام بهتر کار می کنید، در این که آن را یک شب می نامید، فکر کنید و منطقی باشید.

8- از هر زمان کوچکی بهره ببرید

اگر در بین کنفرانس ها و درس ها فقط ده دقیقه فرصت دارید، یا اگر منتظر بارگذاری رایانه تان هستید، از این زمان برای بررسی سریع طرح ها و نمودار رشد و توسعه و یا برخی جزئیات را در طرحتان یادداشت کنید تا در زمان ارائه از آنها استفاده نمایید.

9- اوقات فراغتتان را مفیدتر کنید

اوقات فراغت
در اوقات فراغتتان فعالیت های آرامش بخشی نظیر پیاده روی سریع، دویدن و یا یوگا را بگنجانید. این کار برای مغز شما فضایی را فراهم می آورد تا در زمانی که دوباره مشغول کار می شوید بتوانید ایده ها و نگرشی جدید داشته باشید و بهره وری کارتان افزایش پیدا کند.

10- خودتان را سریع با کارتان هماهنگ کنید

در تمام طول پروژه کارهای عملی خود را در صفحات ارائه وارد کنید تا در دقایق آخر مجبور به ورود طرح ها، متون و تصاویر مربوط به پیشرفت کار نباشید.

11- با دوستانتان کار کنید

دوستانی با ضرب الاجل مشابه شما می توانند در محیط کاری برای شما انگیزه ای قوی ایجاد کنند. این کار به شما امکان می دهد تا پیشرفتتان را ارزیابی کنید و خودتان را در مسیر ترقی نگه دارید.

12- کمی بخوابید

خواب معماری
توجه کنید وقتی سرعت کارتان پایین می آید، بخوابید. نباید به خاطر به پایان رساندن کاری بیدار بمانید در حالی که انجام آن در صبح به نیمی از این زمان احتیاج دارد.

13- برای دروس عملی خود برنامه ریزی کنید

از انجام کارهای غیرضروری که شما را از به پایان رساندن سریع کارها و دروس عملیتان دور می کند بپرهیزید. با این کار فقط نقشه هایی را پیاده می کنید که نیاز دارید به آنها مراجعه کنید.


شما هم در انجام پروژه های خود فعالیت های شبانه دارید؟ آیا موارد ذکر شده می تواند این مشکل را بر طرف نمایید؟


تحریریه معماری آرل
منبع : archdaily
تعداد بازدید : ۴۵۸۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
تئوری معماری از معماری عقب افتاده است؟؟

تئوری معماری از معماری عقب افتاده است؟؟

چگونه برای پایان‌نامه کارشناسی معماری موضوع انتخاب کنیم

چگونه برای پایان‌نامه کارشناسی معماری موضوع انتخاب کنیم

فارغ التحصیلان معماری بیشترین درصد بیکاران را تشکیل می دهند

فارغ التحصیلان معماری بیشترین درصد بیکاران را تشکیل می دهند

چرا باید معماران سفر کنند ؟

چرا باید معماران سفر کنند ؟

آیا معماری با واژه استرس مترادف است؟

آیا معماری با واژه استرس مترادف است؟

چرا اینستاگرام باید بخشی از فرایند طراحی معماران باشد؟

چرا اینستاگرام باید بخشی از فرایند طراحی معماران باشد؟

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir