طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی
شرکت معماری آرل با سال ها تجربه خدمات طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی را با استفاده از دانش و تخصص تیم طراحی و اجرایی خود در زمینه معماری به انجام می رساند، در پروسه طراحی غرفه، تعامل با کارفرما در الویت قرار دارد تا خواسته و نیازهایی که در طراحی غرفه لازم است، استخراج و بر اساس آن طراحی خلاقانه و قابل ساخت،ارائه گردد. نوآوری، خلاقیت و برقراری ارتباط مردم با فضای غرفه از اصول اولیه در طراحی غرفه های نمایشگاهی است تا برند و خدمات شما هرچه بهتر در معرض دید و معرفی قرار گیرد.
تیم معماری آرل به شما اطمینان می دهد تا با طراحی ایده آل غرفه نمایشگاهیتان شما را در موفقیت و کسب مشتری بیشتر یاری کند.
به شما پیشنهاد می دهیم برای مشاوره و چگونگی خدمات شرکت آرل با ما تماس بگیرید تا از دانش، تجربه و تخصص ما بهره مند شوید.
نمونه های طراحی غرفه از گروه معماری آرل
برای مشاهده نمونه پروژهای انجام شده توسط گروه معماری آرل به گالری غرفه های نمایشگاهی آرل مراجعه کنید.
اصول طراحی غرفه نمایشگاهی
1- غرفه، انبار نیست طراحی غرفه چیزی بسیار فراتر از پر کردن فضا با اشیای موجود در انبار سازمان است. بسیاری از کارفرماها در آخرین لحظاتی که باید به نمایشگاه بروند از واحد خدمات یا روابط عمومی می خواهند چیزهایی را برای بردن به نمایشگاه آماده کنند. در نتیجه بسیاری از غرفه های نمایشگاه ها بیشتر به انبار شرکت ها و سازمان ها شباهت دارند تا یک اثر هنری!
2-غرفه، اثر هنری است غرفه می تواند محل تجلی هنری طراح و نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری و سلیقه شما باشد. غرفه، لباس کارفرماست و طراح موظف است بهترین طرح دوخت را برای آن ارائه دهد.
3- طراحی غرفه، تخصص است نجارها، آهنگرها، نقشه کش ها، معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی، طراحان صحنه و لباس، طراحان گرافیک و گاه حتی مهندسان عمران و کامپیوتر، همه خود را در زمینه طراحی غرفه جامع و مانع می دانند.
4- ایده خلاقانه، محور طراحی غرفه است ایده خلاقانه، فرآیند پیچیده ای دارد و ایده یابی دارای روش هایی است که به مطالعه نیاز دارد. طرح باید مخاطب را در غرفه نگه دارد و پاسخگوی افکار و احساساتش باشد. باید دانست کارفرما چه هدفی دارد و روی آن تمرکز کرد که به طور حتم به یافتن ایده های ناب می انجامد. البته باید با حساسیت و دقتی بیش از کارفرما این کار را انجام داد و خواسته هایش را به سوی اهداف جدید هدایت کرد. برای درک این نکات باید مدت زیادی تحقیق کرد و با خدمات و محصولات به نمایش درآمده، فرآیند کار، یا هر چیز مشابه دیگر در مجموعه کارفرما سر و کار یافت.
5- گاه سکوت و خلوت بهتر است روش های طراحی مینی مال گاه چنان آرامشی در مخاطب ایجاد می کند که چاره ای جز ایستادن در غرفه ندارد. نمایشگاه ها اغلب مکان هایی پرآشوب و هیاهو با رنگ ها و نورهای گوناگون اند که بیننده را عصبی می کنند. طراح بهتر است خود را جای مخاطب بگذارد.
6- طراح، مشاور واقعی کارفرماست این نکته بسیار مهمی است باید به شکل صادقانه مشاوره داد و حتی اگر لازم شد کارفرما را از گرفتن غرفه منصرف کرد . طراحان خود را در جای کارفرما بگذارد.
7- عمر غرفه یک هفته است این نکته بسیار حیاتی است و نباید آن را باساختمان اشتباه گرفت. غرفه نباید محکم باشد، بلکه باید لق باشد و خود چند روز پس از نمایشگاه فرو بریزد!