۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۶/۰۶/۳۰ ۱۰:۵۳
طراحی و ساخت مدرسه ابتدایی
تحریریه معماری آرل
معماری: BUR Architekten
موقعیت: 4123 Allschwil, Switzerland
مساحت: 19900.0 مترمربع
سال: 2016
با توجه به این که کودکان آینده سازان فردای هر جامعه می باشند، توجه به روحیات حساس و آسیب پذیر این نسل و شکوفایی استعدادها، خلاقیت ذهنی و ایجاد انگیزه برای یادگیری در آن ها، از مهمترین اهداف طراحی ایده آل محسوب می شود. در مقطع دبستان، شناخت روانشناسی کودک و آگاهی از نیازهای روحی و جسمی او می تواند در دستیابی به طراحی فضاهای آموزشی مناسب بسیار موثر واقع شود. درواقع شناخت روانشناسانه کودکان منجر می شود تا فضای معماری در صورت هماهنگی وانطباق باویژگی های روحی و جسمانی آنها به صورت مطلوب مورد استفاده قرارگیرد. در این بخش از وبسایت معماری آرل نمونه مدرسه دبستانی در سوئیس را مشاهده خواهیم کرد که در طراحی آن توجه بسیاری به علایق و روحیات کودکان شده است و به طور کلی محیط با نشاط و پویایی به شمار می رود.
طراحی و ساخت مدرسه ابتدایی
بزرگ بودن سایت پروژه این اجازه را به طراحان داد تا سه ساختمان طراحی کنند که یکی مختص فضاهای مشترک معلمان و دانش آموزان، کتابخانه و سالن های ویژه و دو ساختمان دیگر مخصوص برگزاری کلاس های کودکان، که بر اساس سن در این دو ساختمان تفکیک می شوند. حیاط نیز نقش عمده ای در برقراری ارتباطات بین ساختمان ها و تقویت روابط اجتماعی را ایفا می کند.
هر کلاس درس اتاق کار گروهی دارد که هدف اصلی از ایجاد چنین فضایی تقویت صمیمت بین کودکان بوده و دیوارهای جداکننده بین دو فضا به صورت شفاف در نظر گرفته شده تا این فرصت را ایجاد کند که معلمان نظارت کامل بر دو فضا را داشته باشند.
طراحی و ساخت مدرسه ابتدایی
به طور کلی فضای مدرسه به گونه ای طراحی شده که توانایی میزبانی نشست ها و رویدادهای دیگری به جز آموزش را دارا می باشد. به طوری که مدت کوتاهی پس از افتتاح، فعالیت این مدرسه به صورت موقت متوقف شد و به مکان محبوبی برای نشست های سیاسی، کنسرت ها، نمایشنامه ها و فعالیت های دیگر تبدیل شد.
در پایان به نمای ساختمان اشاره می کنیم که به گونه ای طراحی شده که تغییرات نور و سایه دائما ظاهر ساختمان را تغییر می دهد.
طراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتدایی
طراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتداییطراحی و ساخت مدرسه ابتدایی
سایت پلان مدرسهپلان مدرسهپلان مدرسه

شرکت معماری آرل با سال ها تجربه در زمینه معماری و طراحی داخلی مدارس و فضاهای آموزشی آماده ارائه مشاوره و طراحی برای شما عزیزان می باشد. با شماره 02122901906 تماس بگیرید. 

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily
تعداد بازدید : ۱۶۹۹۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک

مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک

معماری مدرسه ابتدای با فضاهای اختصاصب برای دانش آموزان کوچک و بزرگ

معماری مدرسه ابتدای با فضاهای اختصاصب برای دانش آموزان کوچک و بزرگ

طراحی مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی

طراحی مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی

مدرسه ایولین گریس

مدرسه ایولین گریس

رشد استفاده از مصالح بوم آورد و ارگانیک در معماری ساختمان

رشد استفاده از مصالح بوم آورد و ارگانیک در معماری ساختمان

معرفی کامل مسجد سپه سالار (مدرسه ی عالی شهید مطهری)

معرفی کامل مسجد سپه سالار (مدرسه ی عالی شهید مطهری)

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir