۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۶/۰۳/۱۶ ۱۵:۱۰
طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش
تحریریه معماری آرل
یک ساختمان بزرگ 80 هزار مترمربعی با باغی روی بام آن طرح نهایی دفتر کارگوگل در لندن که توسط شرکت های معماری هثرویک، بیارک اینگلس، AHMM و گوگل طراحی شده است. ساختمانی که به آن لقب «زمین‌خراش» داده‌اند بیشتر از چهار هزار کارمند را در خود جای می‌دهد، روی سقف خود یک باغ با مسیر اختصاصی دویدن دارد و پهنایش اندازه‌ی ارتفاع یک آسمان‌خراش است. طرح‌های نهایی برای این مقر جدید، هفته‌ی گذشته پس از سال‌ها جدل بین گوگل و معماران بالاخره در شورای کمدن (مسئول نظارت روی ساخت و ساز و مالیات ساختمان‌های اداری در لندن) به ثبت رسید.

ساخت «فاز A» این پروژه از سال آینده روبه‌روی ایستگاه کینگز کراس متروی لندن آغاز خواهد شد. گوگل در سال ۲۰۱۳ طرح‌های اولیه‌ی این ساختمان را با همکاری گروه معماری AHMM به ثبت رسانده بود و طرح نهایی توسط گروه «بیارک اینگلس» و استودیوی «هثِرویک» خلق شد. این استودیو پیشتر مسئول طراحی استادیوم المپیک لندن ۲۰۱۲ و اتوبوس‌های جدید Routmaster لندن بود.

طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش
بخش بزرگی از طراحی داخلی ساختمان به دفاتر بدون دیوار اختصاص خواهد یافت.

طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش
پلان کناری ساختمان یک راه‌پله‌ی مرکزی عظیم را نشان می‌دهد که از طبقه‌ی همکف تا بام را پوشش می‌دهد.


طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش
ورودی اصلی دفاتر، روبه‌رو ایستگاه متروی کینگز کراس خواهد بود.

بر اساس گفته‌های «مجله‌ی معماری»، هزینه‌ی ساختمان نهایی یک میلیارد پوند خواهد بود. ساختمان ۱۱ طبقه‌ی اصلی ۸۰ هزار و ۸۱۹ متر مربع وسعت دارد و ۳۳۰ متر پهنای آن خواهد بود. مقر جدید گوگل روی مغازه‌هایی ساخته خواهد شد که در ورودی‌های طبقه‌ی اول آن، در بین دفاتر کار قرار می‌گیرند. با توجه به طرح‌های ثبت شده، ترکیب دفاتر کار با فروشگاه‌ها باعث می‌شود طبقه‌ی اول ساختمان، فضایی باز و متنوع داشته باشد که به مرور زمان تغییر خواهد کرد. استودیو هثرویک در مورد طرح خود می‌گوید:

این ناحیه محل تلاقی ساختمان‌های متنوع و فضاهای گوناگون است. ایستگاه‌های عظیم مترو، خیابان‌ها، کانال‌ها و دیگر زیرساخت‌ها همگی گرد هم آمده‌اند و شلوغ‌ترین نقطه‌ی لندن را تشکل داده‌اند و من نمی‌توانم این ترکیب را دوست نداشته باشم. ما هم با مقر گوگل مثل یک زیرساخت جدید رفتار کردیم و از ساختمان‌های اطراف آن الهام گرفتیم. این ساختمان از خانواده‌ای از المان‌های متغیر ساخته شده است تا مطمئن شویم خود ساختمان و فضای کاری آن تا سال‌های آینده، انعطاف‌پذیر و قابل تغییر خواهد بود.

طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش
بام باغ مقر جدید لندن گوگل شاید چشمگیرترین ویژگی آن باشد.


طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش
پلان باغ ساختمان لندن گوگل نشان می‌دهد که این باغ علاوه بر مسیر دویدن ۲۰۰ متری، شامل مناطق گیاهی گوناگونی خواهد بود.

داخل ساختمان همان امکاناتی را دارد که انتظارش را دارید: کافه‌ها و اتاق‌های ملاقات به همراه یک استخر ۲۵ متری، اتاق ماساژ، منطقه‌ای چندمنظوره برای بازی و ورزش‌هایی مانند بسکتبال و فوتبال آمریکایی و یک سالن ۲۱۰ نفری برای معرفی محصولات و ارائه‌های مختلف. سقف ساختمان هم با یک باغ ۳۰۰ متری پوشیده خواهد شد که به مناطق گیاهی مختلف تقسیم شده است. این باغ شامل «منطقه‌ی توقف» خواهد بود که با گل‌های وحشی و گیاهان دیگر پر شده است. علاوه بر این‌ها یک کافه و مسیر دویدن ۲۰۰ متری نیز روی بام مقر جدید گول در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر کارکنان گوگل در دفاتر مختلفی در سراسر لندن مستقر هستند که بعضی از آن‌ها در همان منطقه‌ی کینگز کراس قرار دارد. ساختمان شماره‌ی ۷ میدان پانکراس میزبان کارمندان بخش هوش مصنوعی گوگل به نام DeepMind است. ساختمان جدید تمام کارمندان را در یک جا مسستقر خواهد کرد و به اولین ساختمان گوگل در خارج از آمریکا بدل خواهد شد که مالکیت و طراحی آن به طول کامل از آن گوگل است.

غول جستجو سال گذشته پس از خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا همچنان از این پروژه حمایت کرد. ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در این باره گفت:

برای من واضح است که در بریتانیا، علوم کامپیوتر با وجود استعدادها، مراکز آموزشی و علاقه‌ای که برای نوآوری وجود دارد، آینده‌ی روشنی خواهد داشت. ما همچنان به بریتانیا متعهد هستیم و علاقه‌مندیم تا سرمایه‌گذاریمان را روی دفتر جدیدمان در کینگز کراس ادامه دهیم.

طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش
نمای بخش‌هایی از ساختمان به سمت کانال‌های منطقه‌ی کینگز کراس خواهد بود.


طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش
پنجره‌های تمام‌قد باعث ورود نور در تمام طول روز می‌شوند و دریچه‌های چوبی چرخان با توجه به موقعیت آفتاب، از نورهای مزاحم جلوگیری می‌کنند.

طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش
با توجه به طول ۳۳۰ متری مقر لندن گوگل (بلندتر از طول ساختمان شارد، بلندترین آسمان‌خراش لندن)، این ساختمان قطعا چشم‌های زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد.

تحریریه معماری آرل
منبع : زومیت
تعداد بازدید : ۵۱۹۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی دفاتر جدید Cointec در نهایت سادگی

طراحی دفاتر جدید Cointec در نهایت سادگی

طراحی داخلی دفترکار شرکت MAT  در پکن

طراحی داخلی دفترکار شرکت MAT در پکن

طراحی دفتر کار Arzum

طراحی دفتر کار Arzum

طراحی دفتر وکالت و حقوقی توسط گروه Salon Architects

طراحی دفتر وکالت و حقوقی توسط گروه Salon Architects

طراحی داخلی دفتر کار شرکت مایکروسافت در سانفرانسیسکو

طراحی داخلی دفتر کار شرکت مایکروسافت در سانفرانسیسکو

 طراحی داخلی دفتر کار پنز-هوت

طراحی داخلی دفتر کار پنز-هوت

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir