۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ ۰۷:۳۳
9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند
تحریریه معماری آرل
در حال حاضر بیشتر از یک سال از افتتاحیه و پرده برداری از استادیوم ورزشی زاها حدید در دوحه قطر می گذرد و در این 12 ماه به نظر می رسد که این ساختمان هیچ گاه از اخبار داغ جهان خارج نمی شود. اخیرا اظهارات جدید دفتر معماری حدید در مورد مرگ و میر کارگران در حین کار این ساختمان و شرایط کاری مشکوک کارگران در قطر از بحث هایی است که ابعاد قانونی به خود گرفته است. این ساختمان از جهت ویژگی های بیولوژیکی مطرح شده در آن، بارها به صورت گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. این استادیوم ورزشی که برای رقابت های جام جهانی 2022 در قطر ساخته می شود، طوفانی از بحث ها و جنجال ها را با خود به همراه داشته است. نقدهایی که  پیرامون ساختمان  الوکره ما را بر این داشت تا نگاهی به ساختمان های مورد انتقاد قرار گرفته در تاریخ معماری جهان بیندازیم. با ما همراه باشید...

4- Woman’s Building, World’s Columbian Exposition (Chicago, United States) / Sophia Hayden Bennett
9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند
" ساختمان ظریف، محجوب و زنانه است" این کلمات توصیفاتی است که منتقدان در ارتباط با ساختمان زنان در نمایشگاه جهانی کلمبیا به کار می برده اند. این بنا در سال 1983 به منطور ایجاد مکانی برای موفقیت های زنان در عرصه های هنری و صنایع دستی افتتاح شد؛ اما زیر سلطه سازمان مردسالار در آن زمان قرار گرفت. با وجود شکایات و نقدهای عمده، پروژه تحت نظارت سوفیا هیدن بنت، اولین فارغ التحصیل زن از موسسه تکنولوژی ماساچوست ادامه پیدا کرد.ساختمان برای نمایش زیباشناسی زنانه خود نسبت به بناهای موجود در همسایگی اش از تزئینات بیشتری برخودار بود که همین امر سبب می شود تا توسط معماران مرد "پر زرق و برق" خوانده شود. ساختمان مذکور با هیئت مدیره ای کاملا زنانه و تحت حمایت بانوان هنرمند آن زمان توانست به مکانی برای گردهمایی و پافشاری بر بحث لزوم کار زنان و حضورشان در جامعه تبدیل شود.

5- The "Walkie Talkie" at 20 Fenchurch Street (London, United Kingdom) / Rafael Viñoly Architects
9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند
خیابان 20 Fenchurch Street  ممکن است برای بسیاری از اهالی لندن،  یک آدرس عادی در میان خیابان های پیچ در پیچ در مرکز لندن باشد. این آدرس نا آشناست تا زمانی که برجی با نام مستعار  “The Walkie Talkie در آنجا ساخته شد و به طور ناگهانی بحثی داغ و تنفر همگانی در میان اهالی به وجود آورد. ساختمان که به عنوان یکی از ضعیف ترین طراحی ها در شهر لندن محسوب می شود، فرمی منحنی شکل دارد و موقعیت اش به نحوی است که در شمال رودخانه تیمز و بیرون از محوطه دسته برج های لندن قرار می گیرد.
ساختمان به دلیل نمای شیشه ای و منحنی شکلش نزد مردم با عنوان "لیزر مرگ" شناخته می شود و در مطبوعات و رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت است. این برج با بازتاب نور خورشید، خودروها و اشیا در سطح زمین را از بین می برد و باعث ذوب شدن آن ها می شود. در این میان می توان به یک Jaguar sedan و پنل های ذوب شده اش و از بین رفتن زین دوچرخه ها اشاره کرد. برای آزمایش میزان حرارت 100 درجه ای ایجاد شده توسط این ساختمان، مردم از پخت تخم مرغ در خیابان استفاده می کنند! و نکته جالب دیگر نقدی است که معمار خود برج دارد و بیان می کند که " این ساختمان یک طرف غذاست  هر معماری یک بداقبالی در کار خود دارد".
فیلم های تخم مرغ پخته شده و ماشین ذوب شده

6- The Eiffel Tower (Paris, France) / Gustave Eiffel
9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند
"این تنها مکان در پاریس است که درآن می توانم بشینم و آن برج زشت را نبینم" این جملات را دو موپاسان در رمان خود در دهه 1880 و برای توصیف کافه ای بیان می کند که به تازگی در شهر پاریس افتتاح شده است. برج ایفل در حین ساخت در معرض انتقادات شدید و ناگهانی مردم پاریس قرار می گیرد و با سیلی از توصیفات وحشتناک اهالی روبه رو می شود. این مردم ساختمان را " یک دودکش لکوموتیو بزرگ و سیاه" یا " چراغ خیابان واقعا غم انگیز" می خواندند. با این حال این ساختمان مورد انتقاد قرار گرفته، از زمان افتتاحش در سال 1889 میزبان حدود 250 میلیون بازدیدکننده بوده است و امروزه به عنوان نماد شهر پاریس محسوب می شود.

9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند: قسمت اول


تحریریه معماری آرل
منابع: 
archdily
bbc
chicagoelevated
تعداد بازدید : ۲۶۳۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
ارتباط نور و رنگ

ارتباط نور و رنگ

قدیمی ترین ساختمان های ایالت های کشور آمریکا

قدیمی ترین ساختمان های ایالت های کشور آمریکا

بررسی پل طبیعت، به عنوان نمونه ای از فضای جمعی در ارتفاع

بررسی پل طبیعت، به عنوان نمونه ای از فضای جمعی در ارتفاع

کاربرد هوش مصنوعی در معماری

کاربرد هوش مصنوعی در معماری

6 مورد سازه چادری برای کاربری های فضای باز

6 مورد سازه چادری برای کاربری های فضای باز

8 دلیل برای اینکه معماران باید گیم یا بازی های ویدیویی انجام دهند !

8 دلیل برای اینکه معماران باید گیم یا بازی های ویدیویی انجام دهند !

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir