۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ ۰۷:۳۲
دفتر مرکزی بی ای تی
تحریریه معماری آرل

شرکت مشاوره: دفتر معماری تداوم پویا
معماران مسئول: رضا صیادیان، سارا کلانتری
موقعیت: تهران، آفریقا، نبش بلوار صبا
مساحت زمین: 2200 مترمربع
مساحت ساخته شده: 2500 مترمربع
نوع: بازسازی، اداری
سال: 1394
بنای موجود که در ضلع جنوب بلوار صبا در محل تقاطع خیابان جردن قرار گرفته، مجموعه ای آپارتمانی است که طبقه همکف این بنا تجاری، و پنج طبقه بالای همکف، اداری و چهار طبقه زیر همکف، پارکینگ است. مجموعه اداری در اختیار چند شرکت بین المللی از جمله بی ای تی است. این شرکت در طی سه سال گذشته بطور غیر قابل پیش بینی گسترش پیدا کرده و واحدهای بیشتری از بنای مورد اشاره را در اختیار گرفته است. به طوری که زیربنای آن از چهار صد متر مربع در طبقه اول به دوهزار و پانصد مترمربع در چهار طبقه افزایش پیدا کرده است. گسترش سریع شرکت در زمانی کوتاه باعث غفلت از موضوع فضا شده و مسائل و مشکلاتی را برای پرسنل آن و نحوه کار آنها به وجود آورده بود.

دفتر مرکزی بی ای تی

طبیعتا امکانات و فضای موجود نحوه فعالیت آنها را متاثر کرده بود، بنابراین برای درک درست روابط و ساماندهی فضاها احتیاج به مطالعه و آسیب شناسی داشتیم. در ابتدا شروع به مطالعه، تحلیل نحوه کار و فعالیت، چارت سازمانی و چگونگی روابط داخلی کردیم تا به شناخت درستی از وضع موجود دست یابیم. ساختار بی ای تی بصورت هسته ای اداره می شود که هر بخش، مدیریت خود را داشته و با مدیریت کل در ارتباط است. برای درک بهتر فعالیت شرکت بی ای تی پارس، دیاگرام های متعددی از نحوه رفتار و حضور کارکنان در طول روز گرفته تا نحوه ارسال گزارش و روابط درون سازمانی را طراحی کرده و سپس به باز نگری این روابط پرداختیم.

دفتر مرکزی بی ای تی

در مرحله بعد برای کارکنان بی ای تی پرسشنامه هایی تهیه کردیم و از آنها خواستیم علاوه بر مشکلات و مسائلی که به صورت روزمره با آن درگیرند، خواسته‌ها و انتظاراتی که از فضای کار دارند را نیز ذکر کنند. با این کار دو هدف را دنبال می کردیم اول اینکه مشکلات را از زبان استفاده کنندگان بشنویم و تنها به برداشت های خود اکتفا نکنیم، و همچنین در طراحی فضاها سعی کنیم روحیه هر فرد را شناسایی کرده و در فضایی که برای او در نظر می گیریم آن را لحاظ کنیم.

دفتر مرکزی بی ای تی

پس از مطالعه، تجربه و تحلیل و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود از یک طرف و ساختار سازمانی بی ای تی از طرف دیگر به این نتیجه رسیدیم؛ که فضا را به صورت کاملا سیال در نظر  بگیریم که هسته های مدیریتی در درون آن شناور است. این هسته ها به صورت شفاف در نظر گرفته شدند تا در عین حال که گشودگی فضا را حفظ می کنند، حدود و حریم مورد نیاز مدیران را نیز تامین کنند. بدین ترتیب صمیمیت، سیالیت و شفافیت به پارامترهای اصلی شکل دهنده فضا تبدیل شدند. در طراحی کل فضا نیز ایده اصلی براساس فضای بدون مرز و شفاف شکل گرفت تا ارتباط اعضا به حداکثر ممکن برسد.

دفتر مرکزی بی ای تی

در فضای دفاتر باز (open office) مهمترین عنصری که علاوه بر کاربردی بودن، نقش عناصر شکل دهنده فضا را نیز دارد، میز کار است. میز کار علاوه بر اینکه محدوده حضور کار هرشخص را تعیین می کند، در شکل دهی و سازماندهی فضا نیز نقش اساسی دارد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم به جای تهیه میزهای آماده، از این فرصت استفاده کرده و علاوه بر طراحی میزها و ساخت آنها بتوانیم بخشی از نیازهای عملکردی را درهم ادغام کنیم. مجموعه ای که طراحی کردیم، علاوه بر میز، نقش جداکننده فضا، جمع کننده و نظم دهنده کابل ها و پریزها ( برق،تلفن،شبکه و ...) و همینطور صفحه یادداشت، گلدان و چراغ را هم دارد. در این پروژه کلیه تاسیسات برق، روشنائی، شبکه تلفن به صورت کامل بازسازی شده است. سیستم حرارتی و برودتی که چیلر بوده است حفظ شده و تنها بخش هوای تازه به آن افزوده شده است. تا کیفیت تنفس در فضا ارتقاء یابد. چندان که در گذشته نسبت به کمبود هوای تازه شکایت داشتند.

دفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تیدفتر مرکزی بی ای تی
تحریریه معماری آرل
منابع: tdcoffice
caoi
تعداد بازدید : ۳۵۹۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
بازسازی ساختمان قدیمی به سبک مدرن

بازسازی ساختمان قدیمی به سبک مدرن

بازگشایی کتابخانه ملی فرانسه پس از یک دهه بازسازی

بازگشایی کتابخانه ملی فرانسه پس از یک دهه بازسازی

بازسازی و تغییر پارکینگ به استودیوی هنری (Art Studio)

بازسازی و تغییر پارکینگ به استودیوی هنری (Art Studio)

بازسازی رستوران بازار تهران/رتبه سوم بخش بازسازی جایزه معمار 97

بازسازی رستوران بازار تهران/رتبه سوم بخش بازسازی جایزه معمار 97

ساخت یک کتابخانه عمومی در ساختمان قرن 17

ساخت یک کتابخانه عمومی در ساختمان قرن 17

تغییر کاربری اصطبل به یک دفتر کار !

تغییر کاربری اصطبل به یک دفتر کار !

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir