۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ۱۱:۳۷
پینک فلوید
تحریریه معماری آرل
آلبوم موسیقی دیوار (The Wall) که کاری از گروه راک انگلیسی به نام پینک فلوید در سال 1979 ارائه شده جزء لاینفک ذهن و خاطرات تمام دنیا می باشد. این آلبوم موسیقی که حدود 37 سال پیش در دو دیسک ارائه شد، جنبش عظیمی در دنیای موسیقی، راک، اپرا و حتی سینما به وجود آرود. جنبشی که منجر به ساخت فیلم سینمایی دیوار به کارگردانی آلن پارکرر شد. فیلمی که کامل فلسفه آلبوم موسیقی دیوار را درون خود جای داده و بر اساس نظریات راجر واترز و فیلمنامه دیوید گیلمور طراحی و ساخته شده است. فیلمی موزیکال که پر است از ارجاعات تصویری و موسیقی مفهومی که نظام آموزشی سلطه گر بریتانایی بر تفکر و ذهن کودکان را به نمایش می گذارد. در ادامه تریلری از فیلم به همراه دانلود کامل آلبوم موسیقی دیوار پینک فلوید را برای شما قرار داده ایم.

درباره گروه موسیقی پینک فلوید (Pink Floyd)

پینک فلوید
پینک فلوید (Pink Floyd) یکی از تاثیرگذارترین گروهای موسیقی راک انگلیسی است که توانست با موسیقی پراگرسیو و سایکدلیک (روان‌گردان)، اشعار فلسفی، استفاده از تجربیات صوتی و خلق اجراهای زنده استادانه به موفقیت‌های چشمگیر بین‌المللی دست یابد و به یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین گروه‌های تاریخ موسیقی بدل شود. پینک فلوید در سال ۱۹۶۵ توسط دانشجویان سابق سید برت، نیک میسن، راجر واترز و ریچارد رایت تشکیل شد. آن‌ها در اواخر دهه ۶۰ میلادی و تحت رهبری سید برت دو تک‌آهنگ موفق منتشر و سپس با موفقیت اولین آلبوم خود به نام نی‌زن بر دروازه‌های سپیده‌دم را عرضه کردند و به شهرت رسیدند. دیوید گیلمور در دسامبر ۱۹۶۸ به عنوان پنجمین عضو به گروه پیوست و به تدریج جایگزین سید برت شد که به دلیل مصرف بیش از حد ال‌اس‌دی دیگر از سلامتی روانی برخوردار نبود. پس از جدایی برت از پینک فلوید، راجر واترز تبدیل به شاعر اصلی آهنگ‌های گروه شد و جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت کرد. در این زمان بود که پینک فلوید با آلبوم‌های مفهومی تحسین شده‌شان همچون نیمه تاریک ماه (۱۹۷۳)، کاش اینجا بودی (۱۹۷۵)، جانوران (۱۹۷۷)، دیوار (۱۹۷۹) و برش نهایی (۱۹۸۳) به شهرت جهانی دست پیدا کردند.

دانلود آلبوم کامل موسیقی دیوار پینک فلوید بخش اول

دانلود آلبوم کامل موسیقی دیوار پینک فلوید بخش دوم

درباره کارگردان (آلن پارکر)

پینک فلوید
آلن پارکر با نام کامل سِر آلن ویلیام پارکر کارگردان، تهیه کننده و فیلم نامه نویس انگلیسی است که در 14 فوریه 1944 در لندن متولد شد. پارکر در اوایل کار خود به عنوان مسئول بخش چاپ و تبلیعات رسانه ای فعالیت می کرده. پس از 10 سال فعالیت در زمینه کارگردانی و ساخت تریلرهای تبلیغاتی، وی اولین فیلم سینمای بلند خود با عنوان باگزی مالون را کارگردانی نمود. از شاخص ترین کارهای وی می توان به فیلم های پینک فلوید: دیوار، شهرت، زندگی دیوید گیل، قلب فرشته و می سی سی پی در آتش اشاره کرد. 

خلاصه ای از فیلم

پینک فلوید
فیلم در مورد آشفتگیهای ستاره ای در موسیقی راک به نام پینک ( باب گلداف ) است. او که دچار مشکلات روانپریشی فراوان است ،در خلال یک تور موسیقی با پی بردن به خیانت همسرش به مرز جنون و انفجار میرسد. پس زمینه ی این دل مردگی به زندگی گذشته اش برمی گردد: او پدری داشته که در جنگ جهانی دوم کشته شده و مادری که «پینک» را زیر سلطه ی کامل خود بزرگ کرده است. نسخه ای مصور از آلبوم راجر پر آوازه ی پینک فلوید.استعاره ی دیوار درفیلم نامه ی راجر واترز، مغز متفکر گروه، خوب جا افتاده است و رنج های روحی و انزوا طلبی یک ستاره ی راک را بازتاب می دهد.
پینک فلوید

نقدی کوتاه بر فیلم دیوار

پینک فلوید
زمانی که صحبت از آلبوم موسیقی و فیلم دیوار می شود، به طور قطع در مورد شاهکار راجر واترزT خالق اصلی داستان حرف می زنیم. در طول فیلم باید خیلی زجر بکشید تا بفهمید جریان از چه قرار است. فلاش بک های متوالی، تصاویر و داستان نامنظم ، و سکانسهای بدون دیالوگ این فیلم را برای شما تبدیل به یکسری تصاویر متحرک بدل میکند. اگر میخواهید درگیر این مسائل نشوید، آنرا به عنوان یک فیلم نگاه کن فقط بگویید آن را دیده ام. روی صندلی خود لم بدهید ،صدای تلوزیون را کم بکنید و حتی الامکان خوراکی فراوان کنار خود قرار بدهید. در ضمن یک دوست خوب هم که راحت با او گپ بزنید مورد نیاز است. فیلم که تمام شد ،دستگاه را خاموش کنید و حتما تفریحی برای خود در نظر بگیرید. چون مطمئنا این فیلم برای شما هم مانند خیلی ها خواهد بود.  اما اگر نمیخواهید اینگونه باشد یک توصیه به شما دارم "یک نسخه باکیفیت این فیلم را پیدا کنید" چون مدت مدیدی به آن نیاز خواهید داشت. این فیلم تلفیقی از فیلم، انیمیشن، موسیقی، تاریخ، روانپزشکی، روانپریشی، جامعه شناسی و خیلی چیزهای دیگر است. البته فراموش نکنید که این فیلم سرگذشت نامه ای هم هست.
پینک فلوید

نحوه ساخت فیلم

فیلم دیوار رویکردی فلسفی و اجتماعی بر سیستم های آموزشی غربی، بخصوص بریتانیایی است. سیستمی که مبتنی بر نظام سلطه گر غربی شکل گرفته و به مانند دیواری بلند و خاکستری ذهن همه کودکان تحت آموزش خود را محسور کرده است. در فیلم دیوار اشارات موزیک و متن شعر به صورت بصری بر روی فیلم نقش بسته و به طور متناوب در حال مشاهده کانسپت و ایده ئولوژی راجر واترز هستیم. کارگردان به طور مکرر رنگ بی روح خاکستری را به تصویر کشیده تا خشونت و دلسردی واترز نسبت به خط مشی سیاست های آموزشی دولت انگلستان را به تصویر بکشد.
پینک فلوید
 البته واترز اذعان داشته که داستانش فقط به انگلستان مختص نشده و منظور او کل سیستم های آموزشی خشک و سلطنت محور است. چون بر خلاف ایده ئولوژی او، اصل داستان در کشور آمریکا و لس آنجلس می گذرد. ولی نکته جالب توجه بازیگران بریتانیایی فیلم دیوار می باشد که به نوعی به سیستم انگلیسی طعنه می زند. دیوارهای آجری به شکل طعنه آمیزی در سراسر فیلم قرار گرفته و به مصابه زندانی سرد و سخت می ماند. عنوان فیلم به طور پیوسته در تمام فیلم خودنمایی می کند. 
پینک فلوید
دیوار پینک فلوید جزء نمونه های بی نظیری است که هر فرد می بایست قبل از مرگ ترانه های آن را گوش دهد و همچنین فیلم آن را تماشا کند. همانطور که در بالا عنوان کردیم آلبوم موسیقی و فیلم دیوار: پینک فلوید یک اثر هنری مفهومی است و ممکن برای بیننده غیر قابل درک باشد.اگر به پینگ فلوید و یا عبارت های مفهومی، سیاسی و جامعه شناسی علاقمند هستید، فرصت تماشای این فیلم را از دست ندهید.
پینک فلوید
پینک فلوید
پینک فلوید
پینک فلوید
پینک فلوید

راجر واترز (Roger Waters)

پینک فلوید
پینک فلوید
تحریریه معماری آرل
منبع: Arel , Cinematicket.org ,  wikipedia
تعداد بازدید : ۱۰۰۰۰
نسخه چاپی :  
مسعود

ممنون از اطلاع رسایتون.




ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
پنج شنبه های سینما و معماری: هابیت (Hobbit)

پنج شنبه های سینما و معماری: هابیت (Hobbit)

پنج شنبه های سینما و معماری: Interstellar

پنج شنبه های سینما و معماری: Interstellar

بازی تاج و تخت: سریالی که طراحی فضاهای آن مخاطبان را مدهوش خود کرده است.

بازی تاج و تخت: سریالی که طراحی فضاهای آن مخاطبان را مدهوش خود کرده است.

پنج شنبه های سینما: موجودات شگفت انگیز با طراحی صحنه شگفت انگیز

پنج شنبه های سینما: موجودات شگفت انگیز با طراحی صحنه شگفت انگیز

اسکار 2019/بهترین طراحی صحنه

اسکار 2019/بهترین طراحی صحنه

سکانس سرخابی / طراحی لابی سینما تیراژه / استودیو آدمون

سکانس سرخابی / طراحی لابی سینما تیراژه / استودیو آدمون

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir