۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ۰۱:۲۲

نویسنده: مهرداد نجیب زاده
استودیو انیمیشن سازی پیکسار جزء خاص ترین مکان های روی زمین بوده که عنصر خلاقیت و زیباسازی را به حد کمال رسانده. طی 30 سال فعالیت این مجموعه که اکثر پروژه های خود را با همکاری کمپانی والت دیزنی انجام داده، شاهد مجموعه ای از انیمیشن های خلاقانه، زیبا، پر احساس و زیبا بوده ایم. شاید انیمیشن وال ای (Wall-E) منحصربه فردترین فیلمی است که این مجموعه ساخته که در دنیای سینما حرف های زیادی برای گفتن دارد. کارگردان فیلم، اندرو استانتون از رزومه ای پربار برخوردا بوده و Wall-E را می توان بهترین دستاورد وی نام برد. در ادامه خلاصه ای از نحوه ساخت انیمیشن Wall-E را مشاهده می کنید.
پنج شنبه های سینما و معماری

درباره کارگردان

پنج شنبه های سینما و معماری
اندرو استانتون کارگردان، تهیه کننده، صداپیشه و نویسنده آمریکایی متولد دسامبر 1965 ایالت ماساچوست آمریکاست. وی از دانشگاه هنرهای زیبای CalArts فارق التحصیل شده و خیلی زود به عنوان خالق پویانمایی های کوتاه کار خود را آغاز کرد. استانتون پس از مدت کوتاهی به استودیو پیگسار رفت و کار خود را با جان لستور آغاز نمود. از مهم ترین کارهای وی در طول این سال ها می توان به Wall-E (2008)، جان کارتر(2012)، زندگی یک حشره (1998) و در جست و جوی دُری (2016) اشاره کرد.
پنج شنبه های سینما و معماری

خلاصه ای از داستان فیلم

پنج شنبه های سینما و معماری
در سال 2700 به دلیل زباله‌های فراوانی که انسان تولید کرده است عملا زندگی روی کره زمین غیر‌ممکن شده و زمین از حضور حیات خالی شده است. Wall-E روباتی است که برای جمع‌آوری زباله‌ها و بسته‌بندی آنها طراحی شده و بیشتر از زمان برنامه‌ریزی شده قبلی عمرکرده و روی زمین تنها مانده است و به نظر می‌رسد فراموش کرده‌اند او را با خو ببرند. یک روز Wall-E سفینه‌ایی را می‌بیند که روی زمین فرود‌آمده و روباتی به نام ایوا (Eva) از آن خارج می‌شود. وال‌ ‌ای دلبسته ایوا شده و ماجرای جدیدی آغاز می گردد...
پنج شنبه های سینما و معماری

ساخت انیمیشن

تیم پیکسار با استفاده از کانسپت انزوا سعی داشته تا هدف خود مبنی بر شرایط بحرانی زمین را به تصویر بکشد. روبات یکه و تنهایی که پس از سالها به موجودی دوست داشتنی تبدیل شده و هر روز به جمع آوری و فشرده سازی زباله ها می پردازد. تنها همدم این ربات یک سوسک کوچک بوده که مانند موجود خانگی وفادار در کنار اوست. اما چالش اصلی طراحی، خلق فضاهایی است که پس از 700 سال تغییر کرده اند. با تماشای انیمیشن وال ای میبینیم که تیم طراحی با دقت تمام گذر زمان در زمینی خالی از سکنه را به نمایش گذاشته اند. 
پنج شنبه های سینما و معماری
برخی تصاویر به تجهیزات و ماشین آلات صنعتی سنگین پرداخته که مانند هیولاهای غول آسا در کنار هم قرار گرفته اند و ذره ای تکان نمی خورند. جالب اینکه زمانی که وال ای زباله ها را مانند بلوک های مربع شکل بر روی هم قرار می دهد، نهایت کار برج های بلندی است که بلا استفاده کنار هم قرار گرفته اند. حتی زمانی که وال ای زمین را به وسیله سفینه ترک می کند می بینیم که به دریایی از ماهواره های شناور در خارج از اتمسفر برخورد می کند. تمام ویژگی های موجود نشان از شرایط سخت کره زمین می دهد که چگونه زنگ خطر برای ما در آینده ای نزدیک به صدا درآورده است.
پنج شنبه های سینما و معماری
اما بخش دیگر فیلم مربوط به طراحی سفینه آکسیوم و زندگی انسان خارج از زمین می باشد. طراحی سفینه به همراه تمام جزئیات آن از نبوغ تیم گرافیک پیکسار می باشد. استودیو پیکسار برای اولین بار از انسان ها واقعی در برخی سکانس ها استفاده شده تا پرسپکتیو جدیدی از ساخت انیمیشن را به نمایش بگذارند. نکته جالب داستان زندگی کردن انسان ها با هر رنگ و نژاد در کنار یکدیگر بود. افرادی که پس از گذشت سالها از وجود مکانی مانند کره زمین غافل مانده اند. اما گیاهی کوچک و نحیف آنها را به سوی خانه هدایت می کند تا باز دیگر در کنار هم و در صلح زندگی کنند. ارزشی والا که اکنون ما قدر آنرا نمی دانیم.
پنج شنبه های سینما و معماری
پنج شنبه های سینما و معماری
پنج شنبه های سینما و معماری
پنج شنبه های سینما و معماری
پنج شنبه های سینما و معماری
پنج شنبه های سینما و معماری
پنج شنبه های سینما و معماری
پنج شنبه های سینما و معماری
پنج شنبه های سینما و معماری
تحریریه معماری آرل
منبع: pixar.com
تعداد بازدید : ۱۸۰۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
7 پلان سه بعدی هتل های مشهور فیلم های سینمایی

7 پلان سه بعدی هتل های مشهور فیلم های سینمایی

پنج شنبه های سینما و معماری: دیوارِ شکسته پینک فلوید

پنج شنبه های سینما و معماری: دیوارِ شکسته پینک فلوید

پنج شنبه های سینما: معماران فیلم های مارول را از چه زاویه ای می بینند

پنج شنبه های سینما: معماران فیلم های مارول را از چه زاویه ای می بینند

سینما و معماری (آینده نگری در طراحی شهری)

سینما و معماری (آینده نگری در طراحی شهری)

اسکار 2013 و معماری

اسکار 2013 و معماری

طراحی داخلی سینما با 10 سالن در پاریس

طراحی داخلی سینما با 10 سالن در پاریس

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir