۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۵/۰۸/۲۳ ۱۱:۴۰
هتل های برفی
مترجم: الهه کاشی
هتل های یخی یکی از معروف ترین اقامتگاه های طبیعی دنیا محسوب می شوند که تجربه ی اقامت شگفت انگیزی را برای میهمانان فراهم می آورند و هرساله مورد استقبال بسیاری از گردگشگران قرار می گیرند. این مکان ها به گونه ای نیستند که شما بتوانید همیشه در آنجا اتاق پیدا کنید، بلکه بسیاری از هتل های یخی برای یکسال رزور می باشند. در ادامه 10 نمونه هتل یخی را برای شما نمایش خواهیم داد. با ما همراه باشید...

1. Sorrisniva Igloo Hotel, Alta, Norway

این هتل در سال 1999 در نروژ ساخته شده که در آن زمان اولبن نمونه از هتل یخی به شمار می رفت. هتل دارای 30 اتاق مختلف، کلیسای یخی، کافی شاپ یخی، و سالن های خانوادگی می باشد. تمام دکوراسیون توسط هنرمندان حرفه ای طراحی شده و همه چیز به صورت پیچیده و جذاب به نظر می رسد. دمای فضای داخل 4- تا 7- درجه سانتی گراد حفظ می شود. یدبن منظور از چرم گوزن روی هر تخت استفاده می شود تا فضای خواب گرمی را برای میهمانان فراهم آورند. نکته قابل ملاحظه اینکه در اتاق ها دوش و سونایی وجود ندارند و میهانان می تواند از تجربه منحصربه فرد آب گرم در فضای باز و مشاهده ی منظره شمالی بهره ببرند.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی

2. Iglu-Dorf, Switzerland

این اقامتگاه تفریحی از برف ساخته شده و تمام امکانات مورد نیز زیر این سقف ها فراهم شده است. خارج ساختمان مانند که سازه ی ساده و با ارتفاع کم به نظر می رسد اما میهمانان به محض ورود با فضای پادشاهی زمستانی روبه رو می شوند. فضای داخلی این هتل توسط هنرمندان بین المللی مختلفی طراحی شده که سعیشان فراهم آوردن فضای فانتزی و معجزه آسا بوده است.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی

3. Grandvalira Igloo Hotel, Andorra

در این هتل لوکس توجه ویزه ای به جزئیات شده است و فضایی رومانیتک برای میهمانان فراهم شده است. طراحان در دکوراسیون داخلی با ظرافت خاصی عمل کرده اند. به طور مثال دیوار ها کنده کاری شده اند و از گلها، موجودات افسانه و تزئینات مختلفی در فضا استفاده شده است. عناصر استفاده شده در اتاق ها نیز بیشتر با رنگ های شارپ چون: سبز، بنفش، صورتی، آبی و ... می باشند.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی

4.White Lounge Igloo Hotel, Mayrhofen, Austria

این اقامتگاه محل ایده آلی برای گذران تعطیلات به شمار می رود که به سبک کلبه های اسکیموها طراحی شده است. ظاهر آن همانند یک اردوگاه بوده که روی کوه بنا شده است و از چشم انداز فوق العاده ی زمستانی برخوردار است.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی

5. Lainio Snow Village, Lapland, Finland

برای ساخت این هتل مساحتی بالغ بر 20000 مترمربع از روستای برفی اشغال شده است که به نوعی کاخ برفی شناخته شده است. در این اقامتگاه امکاناتی از جمله: رستوران یخی، کوکتل بار یخی، اتاق و سوئیت های برفی فراهم شده است و متوسط دمای داخلی بین منفی 2-5 درجه سانتی گراد می باشد.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی

6.  Kirkenes Snowhotel, Norway 

هتل در نروژ با استفاده از برف ساخته شده و دمای داخلی آن به صورت ثابت 4- درجه سانتی گراد می باشد. هراتاق مانند نجینه ای با روشنایی منحصر به فرد است که برای تزئین آنها، روی دیوارها کنده کاری شده است.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی

7. Balea Ice Hotel, Cirtisoara, Romania

این هتل در کوههای کارپات و 6700 فوت بالا تر از سطح دریا واقع شده که با توجه به طراحی منحصربه فردش، هرساله مورد استقبال بسیاری قرار می گیرد. روشنایی در داخل به گونه ای است که از بیرون ظاهری چون جشن را به بیننده القا می کند. همچنین دارای طیف گسترده ای از امکانات اسن که برای مناسبتهای خاص، جشن های تولد، سالگرد ازدواج و ... فضای ایده آلی محسوب می شود.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی

8. Hotel de Glace, Quebec City, Canada

این هتل معتبر اداعا دارد که تنها هتل یخی در شمال آمریکا است و درمیان گردشگران بسیار محبوب است. برای ساخت آن از 30000 تن برف و 500 تن یخ استفاده شده است. ضخامت دیوارها نیز حدود 4feet می باشد. امکاناتی که در اینجا در نظر گرفته شده شامل: یک سالن بزرگ، کلیسای کوچک، کافی شاپ، وان داغ در فضای باز و ... می باشد.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی

9. Kakslauttanen Igloo West Village, Lapland, Finland

در این نمونه قلمرو های شیشه ای را مشاهده می کیند که به شکل سوله هایی شیشه ای روی زمین قرار گرفته اند و نمایش گسترده ای از آسمان برای میهمانان فراهم می شود. اقامت در این هتل، تجربه ای شگفت انگیز است.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی

10. Arctic Snow Hotel in Rovaniemi, Lapland, Finland

در پایان این هتل یکی از بزرگترین نمونه ها در شمال اروپا است که با طراحی منحصربه فردی همراه است. درجه حرارت محیط داخلی حدود 5- درجه سانتی گراد بوده و برای فراهم آوردن فضای خواب از خز های گوزن استفاده شده است.
طراحی هتل های برفیطراحی هتل های برفی
تحریریه معماری آرل
منبع: hotelyouwant

تعداد بازدید : ۳۰۵۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی هتل 4 ستاره اقتصادی لیسبون

طراحی هتل 4 ستاره اقتصادی لیسبون

طراحی و معماری هتل سنگان / فرشاد مهدی زاده

طراحی و معماری هتل سنگان / فرشاد مهدی زاده

نگاهی به معماری هتل پنج ستاره Gallia در میلان

نگاهی به معماری هتل پنج ستاره Gallia در میلان

Ritz-Carlton بلندترین هتل دنیا

Ritz-Carlton بلندترین هتل دنیا

هتلی که توانایی معمارانش را به رخ می کشد!

هتلی که توانایی معمارانش را به رخ می کشد!

طراحی  داخلی کلاب سایه - بخارست

طراحی داخلی کلاب سایه - بخارست

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir