۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۵/۰۸/۲۲ ۰۸:۵۳
رنگ شناسی با آرل: آبی های خنک
گردآورنده: الهه کاشی

نکات قابل توجه:

1. آبی محبوبیتی جهانی دارد و رنگی آرام بخش است پس از آن در هرجایی که گفتگو یا مصالحه ای در حال وقوع است استفاده کنید.
2. آبی به بهترین شکل در حمام کاربرد دارد، زیرا تصاویر دریایی را به ذهن متبادر می کند.
3. رنگ مایه ی لاجوردی و آبی مفتی در شمار گران بهاترین رنگ ها هستند، زیرا پوش اشباع شده ای ایجاد می کنند. اینها بادوام ترین رنگ ها نیز هستند.
4. آبی براق به بهترین شکل با مواد جدید و دکورهای صنعتی جور می شود، زیرا رنگی مدرن به نظر می رسد.
دکوراسیون داخلی با تم رنگی آبی
آبی رنگی ست که به همان خوبی که در آشپزخانه ای مدرن با وسایل درخشان و براق به کار می رود، همان طور نیز در اتاق غذاخوری مدرن با الگو های آبی کلاسیک و سفید چینی قابل استفاده است و برای این کار امتحان خود را هم به خوبی پس داده است. تاثیرات آبی را دست کم نگیرید، به این دلیل که آبی محبوب ترین رنگ است و به مدت یک قرن نیز اینگونه بوده است. آبی از نظر ذهنی به عنوان رنگی یکپارچه حسنی دیگر نیز دارد. آبی تصویر دریا و آسمان رابه ذهن متبادر می سازد و رنگ ناشناختگی است و بنابراین خواص افسانه ای آن به هرکاربردی منتقل می شود.
استفاده از آبی های خنک و جسورانه را در مکان هایی که می خواهید احساس آرامش کنید، در نظر داشته باشید. ثابت شده که این رنگ ها نگرانی را کاهش می دهند و بنابراین شروع کنید و از آبی روشن براق استفاده کنید و هیچ ترسی نداشته باشید که برای مهمانان بی شور و شوقتان خیلی قابل تحمل خواهد بود. به عنوان رنگی آرام بخش که آب های خنک را به یادمان می آورد، آبی رنگی ایده آل برای حمام است؛ عاملی که حمام داغ را خنک می کند. به عنوان رنگی تازه، اطمینان بخش و آرامش بخش برای اتاق خوابی آرام نیز قابل استفاده است. اما به این دلیل که آبی تاثیرات آرام بخشی روی ذهن ما دارد، فکر نکنید باید حتما در طیف های ملایم از آن استفاده کنید تا با آن حال و هوا جور در بیاید. حتی آبی سیر اقیانوسی یا آبی لاجوردی درخشان برای بازکردن و سرد کردن مکان، قابلیت دارند. بنابراین حسی از آزادی را بازگو می کند. آبی (خصوصا آبی های متالیک) به تدریج به رنگ هزاره ی جدید بدل می شوند.
دکوراسیون داخلی با تم رنگی آبی

مزایای رنگ آبی:

آبی براق رنگی عالی ست برای اتاق های نشیمن، مکان های عمومی و اتاق های مخصوص سرگرمی، زیرا بیشتر بازدیدکنندگان این رنگ را دوست دارند. چه قصدتان این باشد که از آبی پرطاووسی پرغرور استفاده کنید یا از آبی براق تند یا حتی یکی از طیف های خالص تر. آبی بیشترین جاذبه ی فراگیر را دارد. کاناپه یا صندلی راحتی به رنگ قهوه ای با مقدار زیادی آبی لاجوردی، چشمگیر می شود و خوشبختانه شکایتی را هم بر نمی انگیزد. (وقتی به آن عادت کردید، کمی قرمز، نارنجی، یا سبز روشن را اضافه کنید تا به آن کمی جدابیت ببخشید.)

نه تنها آبی مورد پسند همگان است، بلکه مزایای تاثیرات روانی خوبی نیز دارد. در فرهنگ های وودو، این عقیده وجود دارد که آبی ارواح شیطانی را دور می کند. به این دلیل، خانه ها از نیواورلئان گرفته تا تاهیتی، در های ورودی و قاب های پنجره هایی به رنگ آبی کم رنگ دارند. در سرتاسر نیوانگلند می توانید هنوز در ایوان های دور تا دور خانه ها رنگ سایه ی منحصربه فردی از آبی را ملاحظه کنید و سبز کم رنگ را روی سقف ببینید. می گویند آبی زنبور را دفع می کند. چه این باور ها حقیقت داشته باشد یا نه، آبی برای بخش های خارجی خانه ها کاربردی رنگارنگ دارد.
 دکوراسیون داخلی با تم رنگی آبیدکوراسیون داخلی با تم رنگی آبیدکوراسیون داخلی با تم رنگی آبیدکوراسیون داخلی با تم رنگی آبیدکوراسیون داخلی با تم رنگی آبیدکوراسیون داخلی با تم رنگی آبیدکوراسیون داخلی با تم رنگی آبیدکوراسیون داخلی با تم رنگی آبیدکوراسیون داخلی با تم رنگی آبیدکوراسیون داخلی با تم رنگی آبی
تحریریه معماری آرل
منبع:کاربرد رنگ در معماری داخلی
تعداد بازدید : ۳۴۲۹
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
نکات کاربردی در طراحی داخلی منزل

نکات کاربردی در طراحی داخلی منزل

معماری و طراحی داخلی ویلا - طراحی چشم نواز

معماری و طراحی داخلی ویلا - طراحی چشم نواز

دکو بوم: طراحی کتابخانه ی خانگی و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

دکو بوم: طراحی کتابخانه ی خانگی و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی منزل مسکونی به سبک مینیمالیستی و مدرن

طراحی داخلی منزل مسکونی به سبک مینیمالیستی و مدرن

امروز در دکو بوم: استفاده از رنگهای سیاه و سفید به همراه چوب در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

امروز در دکو بوم: استفاده از رنگهای سیاه و سفید به همراه چوب در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی داخلی آپارتمان، مدرن و ساده

طراحی داخلی آپارتمان، مدرن و ساده

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir