۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۵/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۱
15 شغل که با تحصیل در رشته ی معماری می توانید به دست آورید!
مترجم: فائزه میرزائی
 

به پایان رساندن تحصیلات در رشته معماری میتواند دارای مسیری طولانی و دشوار و در عین حال جالب و متنوع باشد. با این حال، بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته ی رویایی نمی دانند از کجا و چگونه شروع کنند یا اینکه می خواهند معمار شوند یا نه؟! در این قسمت، 15 شغل موقعیت شغلی معرفی شده است که یک معمار با توجه به علای توانایی های خود می تواند به آن دست یابد، برای مشاهده 15 شغل هیجان انگیز مربوط به معماری با ما در ادامه همراه باشید. 

1: معمار منظر

طراحی فضای خارجی شامل: زیر ساخت  های شهری، فضا های عمومی، جنگل های مصنوعی و مناظر شهری بر عهده ی معمار منظر است و مهم تر از پاسخ دادن به نیاز های طبیعی و زیبایی شناختی شهر، تاثیر منظر و معماری لنداسکیپ بر روی اقلیم و آب و هوای جهانی است. اگر به کار در هوای آزاد و فضای خارجی و همچنین سر رشته داشتن در زمینه ی گیاهان طبیعی همراه شده با مرز بندی ها و جانمایی های معمارانه علاقه مندید، پس راه خود را پیدا کرده اید!

2: برنامه ریزی و پلان های شهری

افزایش روز به روز جمعیت و شرایط شهر نیشینی این برهه ی تاریخی، طراحی فضای شهری و برنامه ریزی سایت های کلان شهری برای هر فضایی ضروری است به شکلی که معمار بتواند طراحی خود را در برابر تغییرات اقتصادی و جمعیتی ایمن کند.

3: معمار مرمت کار

تاریخچه ی معماری و بناهای بازمانده، میراثی به جا مانده از گذشتگان با کاربری ای زیبا و متنوع نیست، بلکه به عنوان مرجعی تاثیر گذار بر معماری آینده می تواند فرهنگ و تفکر یک نسل را انتقال دهد. حفاظت و ترمیم ساختمان های قدیمی به شکل انکار ناپذیری چالش برانگیز است چرا که نمی توان همه چیز را همان طور که بوده بازسازی کرد و رضایت همه را جلب کرد.
15 شغل که با تحصیل در رشته ی معماری می توانید به دست آورید!

4: معمار تحقیقات

با وجود موج جدید مربوط به معماری دیجیتال و پیشرفت ابزار دیجیتال و نوین، تحقیقیات گسترده در زمینه ی معماری دیجیتال به شکل چشم گیری تاثیر گذار است. تحقیقات در مورد معماری دیجیتال صرفا به طراحی ساختمانی تمام و کمال منجر نمی شود بلکه می تواند پیشنهاد هایی جدید و تکنولوژی های به روز را در اختیار معمار قرار دهد.
5: معمار نورپرداز
نور، تاثیری عمیق بر روی سلامت جسم و روح ما دارد از این رو، نور می تواند در کیفیت تجربیات بصری و حسی ما تاثیر بسیاری داشته باشد. پایداری فضا را نمی توان فقط در نور ها و متریال های طبیعی خلاصه کرد بلکه فضا های دیگر و حتی محل کار ما نیز می تواند از ویژگی های معماری پایدار و نورپردازی با این هدف پیروی کند.

6: معمار سیاسی

برخی افراد، معماری را با ماهیتی سیاسی توجیه می کنند، هر چند درگیر سیاست یک شهر یا کشور شدن، داستان مخصوص به خود را دارد. معماری فراتر از خلق فضا ها و اشیای زیباست، معاری می تواند نظم را در جامعه به یک ارزش تبدیل کند. برای مثال، خلق یک سازه در فضای شهری حدس ها و پیش بینی هایی را به همراه دارد، این سازه بعد ها چه تاثیری در فضای شهری دارد؟ چه چیزی این سازه را تکمیا می کند؟ تاثیر آن بر فرهنگ چیست؟ تاثیرات اقتصادی آن چگونه و در چه جهتی ایجاد می شود؟ و هزاران تحلیل و سوال موجود در ذهن یک "معمار سیاس"
15 شغل که با تحصیل در رشته ی معماری می توانید به دست آورید!

7: معمار بی نهایت!

با تغییرات آب و هوایی این روز ها، پیش بینی شرایط آب و هوا مثل سیل، توده هوای گرم و طوفان با نگرشی صعودی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده. محیط ها و اقلیم های خاص مثل بیابان ها و پیش بینی پدیده بیابان زایی و دانش کافی نسبت به این شرایط، وظیفه ی یم معمار برای حفظ سیاره ی زمین برای آیندگان است.

اکنون موقعیت های شغلی در زمینه های هنر و معماری را به اختصار شرح می دهیم:

8: آرتیست

یک هنرمند به راحتی می تواند رابطه ای مناسب میان فضا و هنر ایجاد کند و با المان های تزیینی ای چون: مجسمه و تابلو های هنری بدون الزام در وجود کاربری فضا به شکلی تاثیر گذار طراحی شود.

9: طراح صنعتی

بسیاری از شرکت های معماری، شعبه های طراحی صنعتی نیز دارند. طراحی صنعتی در کل به ارائه اشیا در مقیاسی کوچکتر از تولید انبوه می پردازد. برای مثال یک ساختمان که با هدفی خاص و طراحی ای منحصر به فرد شکل می گیرد در دسته ی طراحی صنعتی جای دارد.

10: طراح مبلمان

طراحی مبلمان را می توان شاخه ای منشعب شده از معماری دانست و کاربرد آن را می توان در طراحی های جزیی، مانند آثار طراحی شده توسط معمارانی چون رنزو پیانو، زاها حدید و کریم رشید مشاهده کرد.
15 شغل که با تحصیل در رشته ی معماری می توانید به دست آورید!

11: طراح پارچه:

طراحی منسوجات نیازمند حساسیت به مبحث رنگ و رنگ شناسی تخصصی و همچنین بافت، الگو و فُرم است. رابطه بین پوسته و سازه در در بعضی موارد فرا تر از سازه ی معماری و ساختمانی اهمیت دارد که این ارتباط را طراحی منسوجات می تواند به خوبی برقرار کند و حسی متفاوت را به بیننده القا کند.

12: طراح گرافیک

طراحی گرافیکی راهی برای شناخت جهان و درک کردن آن است، شناخت این رشته و ورود به آن، شاخه های منشعب از این رشته که  از نظر تنوع بی نظیر است را پیش روی مخاطب قرار می دهد.

13: طراحی بازی های ویدیویی

طراحی در فضا های مجازی بی حد و مرز است و یکی از گزینه های جذاب و جالب توجه مربوط به طراحی می باشد. می توانید به عنون معمار و طراح بازی های ویدیویی در این زمینه فعالیت کنید.

14: عکاس

عکاسی معماری به طور چشم گیری عمومیت یافته، نمایش زیبایی یک فضا درون لنز یک دوربین یا ثبت کردن لحظه ای خاص در فضا های عبوری یا شهری از ویژگی های متفاوت یک عکاس فضا های معماری است. انتقال حس فضایی، چیزی فراتر از عناصر موجود در محیط است که یک عکاس حرفه ای می تواند با به کار گیری تکنیک های خاص خود و خلاقیتش این هدف را محقق کند.

15: طراح تولید

طراحی فضا هایی مثل سکو ها و صندلی های سالن تئاتر یا سینما، از روش های سنتی و استاندارد های ثابت پیروی می کند بنابراین خلاقیت چندانی نمی توان به خرج داد از این رو استفاده از داستانی خلاقانه و پیگیری آن در تولیدات قالب بندی شده می تواند حس فضایی را به شکلی تاثیر گذار شکل دهد.
 
15 شغل که با تحصیل در رشته ی معماری می توانید به دست آورید!
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily
تعداد بازدید : ۸۳۵۵۴
نسخه چاپی :  
خسته

آگاهی رسانی به کسایی که می‌خوان وارد زمینه معماری داخلی بشن، از فارغ التحصیل این رشته در دانشگاه هنر:
این رشته از همون اولش پر هزینه هست، یعنی به درد کسایی که اوضاع مالی معمولی یا رو به پایین دارن نمی‌خوره. از هزینه‌های ماژیک راندو و راپید برای اسکیس و ترسیم فنی گرفته تا فوم و چوب بالسا برای ماکت سازی بگیر تا دوربین عکاسی و از همه مهم‌تر یه لپ‌تاپ در حد گیمینگ برای مدلسازی و رندر و هزینه‌های پروژه‌های اجرایی برای ساخت توی یه سری از واحدها مثل آشنایی با طراحی صنعتی، عناصر پیش ساخته و مدولار و ...
احتمالا توی تهران مشکلی برای پیدا کردن کار نداشته باشید ولی شهرهای دیگه ماجرا فرق می‌کنه. بدون سابقه کار (که معلوم نیست باید از کجا به دست بیاد) چندان راحت نیست پیدا کردن کار.
اگه علاقه به چشم دوختن به مانیتور دارین و مشکلی با کار طولانی مدت با نرم افزار ندارین وارد این رشته بشین.
انتظار درک درست از بازار کار نداشته باشین، بیشترشون تری دی کار(!) نیاز دارن و به مهارت های نرم افزاری توجه می‌کنن.
قصد ندارم کسی رو ناامید کنم ولی به نظرم در بازار فعلی اگه کسی یه بابای پولدار (سازنده باشه چه بهتر) داشته باشه، در اون صورت منطقیه وارد این رشته بشه.
خود من اگه چند سال پیش اینا رو می‌دونستم هیچ وقت توی انتخاب رشته واردش نمی‌کردم. اینم بدونین معدل بالا قرار نیست براتون کار پیدا کنه!




من میخوام رشته معماری بخونم از یکی دوستای مادرم که معماره شنیدم که خیلی پول توشه و در امدش خیلی خوبه ولی من موندم چی کار کنم کسایی که رشته معماری خوندن میشه پیشنهاد بدین؟
من میخوام رشته ای و انتخاب کنم که توش پول باشه و بتونم موفق بشم به نظرتون با رشته معماری امکان پذیره؟



احمد

معماری اصلا رشته ای نیست که بعدا با هاش کار گیربیاد اصلا وارد معماری نشید که بد بخت میشید من خودم سه ساله بیکارم



علیرضا

مشکل اینجاست که هممون فکر میکنیم معمار کلیه که فقط کار طراحی ساختمان رو انجام میده
وقتی معماری رو محدود به اینکار میکنید خب معلومه کار واسش کمتر پیدا میشه
اکثر معماران بزرگ،هم کار طراحی ساختمان انجام میدن هم مجسمه سازی ،هم گرافیستن،هم نقاش حرفه ای در کل یک هنرمند به تمام معنا
معماری یعنی کسی که توانایی خلق اشیا رو داره مثل مجسمه،وسائل تزئینی،مبلمان و...




AR_memar

سلام.
خیلی از موارد اگر کپی هم باشه ولی کپی خوب باشه بازم میتونیم تشکر کنیم چون داره مطالبی اطلاع رسانی میشه. به همین خاطر ممنون و بیشتر منتظر مطالب بروز و نو هستیم. و اینکه بنظرم یک معمار اگر بیکار بمونه پس یک معمار نیست.چون یک معمار یعنی مغز متفکری که برای هر کاری راه حلی میسازه پس بیکاری ناامیدتون نکنه چون یک معمار فقط نباید ساختمون طراحی کنه تا معمار بیکار نباشه.
ممنون از دوستانی که انرژی و امیدشون زندست.
از لیموترش شربت درست کن.
موفق باشید.



...

من میخوام در آینده رشته معماری داخلی بخونم تا لیسانس،و برای فوق لیسانس برم فرانسه.بعدشم میخوام از طریق کار اقامت کشور سوئیس رو بگیرم لطفا صادقانه بگید این چیزا دست نیافتنی هستش؟مخصوصا برا من که هیچکسی رو ندارم؟یا اینکه چند درصد احتمال داره من به این خواسته هام برسم؟درضمن من میخوام توی ایتالیا هم مدرک طراحی جواهرات بگیرم آیا اگه خیلیییی تلاش کنم و زحمت بکشم به این چیزا میرسم یانه؟



محمد

توی رشته های مثل معماری انجام پروژه ها ی طراحی و اجرا و نظارت به صورت روابطی حل میشه که اگر آشنایی توی این عرصه ندارید بهتره اصلا واردش نشید وگرنه به تنهایی سخت به جایی میرسید...



زهرا

من میخوام برم معماری بنظرتون خوبه ؟میتونم پیشرفت کنم؟



مجتبی

والا این رشته بدرد پولدارا میخوره دیگه هیچکس



مجتبی

نمیدونم چه فکری تو سر شما میگذره که اینجوری حرف میزنید.من ۱۲ ساله کارم نظارت ساختمانه به خدا از اینکه اومدم رشته معماری کلی پشیمونم.این رشته تا زمانی که پول نداشته باشی اصلا بدرد نمیخوره



شادی

اصل این مطلب را در آرک دیلی مطالعه کردم.به غیر از دخل و تصرف در متن(انگار که از خودتون یه مشاغلی رو اختراع کردید سرخود!) اشتباه هم ترجمه کردید.
extream architecture به معنای معماری در شرایط آب و هوایی سخته.مثل بیابان..برف و سرما...نه معمار بی نهایت!



پريسا

خيلي خوبه ولي من ليسانس معماري دارم ١٠ سال سابقه عكاسي ولي كار نيست نميدونم چيكار كنم



آرزو

بااین چیزایی که توآرل میشه دید ناامیدی برادانشجوهای معماری معنی نداره



مسعود

مقاله بسیار عالی و جالبی دیدم رو به آینده معماری باز کرد..
ممنون آرل



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی مرکز فرهنگی MECA توسط گروه معماری بیگ

طراحی مرکز فرهنگی MECA توسط گروه معماری بیگ

30 پروژه معماری که با فایل های گیف بیان شده اند

30 پروژه معماری که با فایل های گیف بیان شده اند

به مناسبت روز معمار - چگونه به معمار بهتری تبدیل شویم؟

به مناسبت روز معمار - چگونه به معمار بهتری تبدیل شویم؟

طراحی ویلای پاپودو شیلی

طراحی ویلای پاپودو شیلی

14 بنا برتر با پوشش مس در آمریکا شمالی

14 بنا برتر با پوشش مس در آمریکا شمالی

درویش‌های معمار: معرفی گروه معماری رائوم‌لابوآر

درویش‌های معمار: معرفی گروه معماری رائوم‌لابوآر

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir