۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ۱۶:۲۴
انواع سقف کاذب
تحریریه معماری آرل
سقف ها به اندازه دیگر سطوح طراحی داخلی همچون دیوار و کف از اهمیت بالایی برخوردارند. سقف ها می توانند حیطه فضایی گوناگونی را تعریف کنند و فرم آنها در بسیاری از عملکردها نقش مهمی دارند. آنها می توانند سازه ای یا کاذب باشند یا حتی وجود نداشته باشند و تنها با محیط و شکل دیوارها خوانده شوند.
طراحان داخلی از برخی مصالح برای پوشاندن سقف استفاده می کنند اما گاهی هم آنها را نمایان باقی می گذارند. یکی از تغییراتی که می توان در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کرد، استفاده از سقف های کاذب با طراحی های خاص و جذاب است. این سقف ها به شما کمک می کنند چهره ای نو به دکوراسیون داخلی منزلتان ببخشید و حس و حال کسالت و یکنواختی را از خانه تان دور کنید. در واقع سقف های کاذب با طرح های متنوعی که دارند و همچنین قابلیت نورپردازی شان می توانند راه حلی باشند برای شما که می خواهید در زمان کوتاه در دکوراسیون داخلی منزلتان تغییری ایجاد کنید.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب انواع گوناگونی دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی، زیبایی، هزینه و موارد دیگر انتخاب و به کار می رود. سقف های کاذب عموما به دو دسته تقسیم می شوند؛ سقف هایی که قابلیت دسترسی به فضای میان سقف اصلی و سقف کاذب را به راحتی مهیا می کنند و سقف هایی که دائمی هستند و برای دسترسی به پشت آنها باید تخریب شوند. حال به تشریح برخی از متداول ترین انواع سقف کاذب و موارد کاربردشان می پردازیم.

سقف کاذب با قطعات پیش ساخته گچی
سقف کاذب پیش ساخته گچی

شبکه اصلی در این نوع سقف عموما از جنس آلومینیوم است که قطعات گچی در داخل آن قرار می گیرد. قطعات گچی را می توان روی شبکه چوبی نیز میخ یا پیچ کرد.

نمونه پروژه شرک معماری آرل: کلینیک میرعماد

کلینیک میرعمادکلینیک میرعماد

سقف کاذب باریسول
سقف کاذب باریسول

سقف باریسول از ورق های PVC غیر قابل اشتعال تشکیل شده که با کمک حرارت به آن استحکام می بخشند و به وسیله ریل های خاصی، دور دیوارهای آن حاشیه بندی می شود. مقاومت در برابر آب و بخار، سهولت و تمیزی سیستم نصب و همچنین امکان نورپردازی های متنوع و مختلف از جمله مزیت های باریسول است. اما شاید مهمترین مزیت باریسول این است که دست طراح را برای ایجاد هرنوع فرم دوبعدی و سه بعدی باز می گذارد.

سقف کاذب تیغه ای یا لوور
سقف کاذب تیغه ای یا لوور

سقف های کاذب و آکوستیک آلومینیومی تیغه ای یا لوور در رده سقف های متحرک، باز و دکوراتیو بوده و نمای قابل رویت شان تشکیل شده از تیغه های ایستاده و موازی است که بین آنها خالی می باشد. لوور زیرمجموعه مهمی از سقف های کاذب نواری را تشکیل می دهد و و با توجه به عدم کاهش حجم، شکست صوت، تنوع در نوع پوشش و طیف رنگ بندی، قابلیت اجرای سه بعدی و قوسی و نورپردازی از سطح و از پشت در این گروه گزینه ای ایده آل برای اماکن عمومی، تجاری و ... است.

سقف کاذب تیغه ای یا لوور

نمونه پروژه شرکت معماری آرل: رستوران بیمارستان بهمن

رستوران بیمارستان بهمنرستوران بیمارستان بهمنرستوران بیمارستان بهمن
رستوران بیمارستان بهمن

پروژه اراباب نیاوران
پروژه اراباب نیاوران

سقف کاذب رابیتس و اندود

سقف کاذب رابیتس و اندود
این سقف پرکاربردترین نوع سقف کاذب می باشد. ویژگی مهم رابیتس آن است که اکثر ملات ها به آن می چسبند و ترک برنمی دارند. رابیتس در دو نوع مسطح و برجسته ساخته می شود. نوع مسطح در دهانه های کوچک و نوع برجسته در دهانه های بزرگتر به کار می رود. برای اندودکاری روی کانال های کولر و تأسیسات نیز از رابیتس استفاده می شود. استفاده از رابیتس موجب می شود ملات به خوبی روی سقف قرار گرفته و سطحی صاف و یکدست (بدون هرگونه ترک خوردگی) ایجاد شود.
به طور کلی، رابیتس ورق فولادی مشبکی است که با مفتول یا سیم آرماتور بندی به شبکه فرعی متصل می شود.

نمونه پروژه های شرکت معماری آرل: اداری مهدوی گلپایگان
پروژه اداری مهدوی گلپایگان

پروژه مسکونی طباطبایی
پروژه مسکونی طباطبایی

پروژه اداری جردن

پروژه اداری جردنپروژه اداری جردن

سقف کاذب ترکیبی
سقف کاذب ترکیبی

اجرای چند نوع سقف کاذب درکنار هم و در قالب یک طرح هندسی منظم یا نامنظم همراه با شکست و اختلاف سطح را سقف کاذب ترکیبی گویند. برای اجرای این سقف ها، طرحی متناسب با سازه های سقف کاذب الزامی است؛ بنابراین می توان با استفاده از نورپردازی و گونه های مختلفی از چراغها جلوه های خاصی را به وجود آورد. برای اجرای این سقف، ابتدا زیرسازی مناسبی را ایجاد می کنند، که می تواند با آهن کشی و یا بدون آن باشد. سقف کاذب ترکیبی معمولا در فضاهای وسیع اجرا می شود؛ چون جلوه زیباتری پیدا می کند.

نمونه پروژه شرکت معماری آرل: بانک مسکن
بانک مسکن

سقف کاذب گریلیوم
سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم جزء سقف های دکوراتیو است. این سقف با استفاده از ورق های آلومینیوم و آهن یا ورق های آلیاژی تولید می شود. در صورتی که از ورق های آهنی استفاده شود، می توان این سقف را با آبکاری نقره ای و طلایی عرضه داشت. به سقف گریلیوم، سقف باز هم گفته می شود. زیرا بعد از نصب سقف، چیزی که رویت می شود، خانه های مربع و مستطیل شکلی است که بطور پیوسته در کنار هم قرار گرفته اند و هیچ پوششی در داخل و یا پشت آن وجود ندارد و پشت سقف و تاسیساتی که کار شده است به خوبی دیده می شود؛ به همین جهت معمولا پشت سقف را به رنگ مشکی رنگ آمیزی می کنند و بعد از اجرای سقف گریلیوم چراغ های مخصوص که مختص به سقف گریلیوم طراحی و تولید می شود، نصب می شوند.
سقف کاذب گریلیومسقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب آسمان نما- سقف کاذب تصویر دار
سقف کاذب آسمان نما- سقف کاذب تصویر دار

سقف کاذب آسمان نما ایده نوینی در زمینه دکوراسیون داخلی بوده که از نظر بصری پنجره ای زیبا رو به طبیعت و آسمان را برایتان به ارمغان می آورد. سقف آسمان نما در واقع تلفیقی از سقف کاذب مشبک و تصاویر آسمان با بالاترین کیفیت تصویر به صورت کاملا ضد آب است که قابلیت نصب در بسیاری از مکان های اداری، دفاتر کار، بیمارستان ها (بخش کودکان، پرتودرمانی و ...)، لابی هتل ها، لابی مجتمع های مسکونی و ... را خواهد داشت.

نمونه پروژه شرکت معماری آرل: سامسونگ شعبه پایتخت
سامسونگ شعبه پایتخت

تحریریه معماری آرل
گردآورنده: الهه کاشی
منبع: Arel
مجله منزل
تعداد بازدید : ۸۶۸۸
نسخه چاپی :  
اجاره خودرو

عالی بود ، ممنون



ابراهیم

مطلب کامل و جامع ای بود، ممنون از اینکه اطلاعات مفیدی در اختیار معمارها قرار میدید.



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
25 نمونه طراحی راهروهای باریک

25 نمونه طراحی راهروهای باریک

طراحی داخلی آپارتمانی مینیمال برای خانواده ای 4 نفره

طراحی داخلی آپارتمانی مینیمال برای خانواده ای 4 نفره

طراحی داخلی آپارتمان: ارائه سه بعدی پلان هر واحد

طراحی داخلی آپارتمان: ارائه سه بعدی پلان هر واحد

معماری و طراحی داخلی ویلا 131 در اصفهان

معماری و طراحی داخلی ویلا 131 در اصفهان

خانه نویفرت

خانه نویفرت

طراحی داخلی رستوران NAC  در والنسیا

طراحی داخلی رستوران NAC در والنسیا

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir