۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۵/۰۷/۱۲ ۱۱:۱۲
هتل عباسی
گرداورنده : مسعود فلاح
معماری شکوهمند ایران همواره چون گوهری تابان در میان آثار معماری جهان می درخشــیده و از مرتـبه ای بلند برخــوردار بوده است. در این میان، معمـاری مکتب اصفهان در دوره های گوناگون طلایه دار این راه پرشکـوه بوده و نام هنر و فرهنگ ایران را در گوشه و کنار جهان بلنـد آوازه کرده است. در دوره صفـوی ، شهر اصفهان از چنان عظمت و شکوهی بهرمند شد که نصف جهانش نامـیدند . در میان آثار معماری بازمانده از عصر صفوی مجموعـه مدرسـه و بازارچه و کاروانسـرایـی برجـای مانـده است که در کنـار خیـابان چـهارباغ اصفهان چون گوهری یگانه می درخشد . این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد و آن را به مادر خویش پیشکش کرد.
در طبقه اول دو تابلوی آینه کاری محدب طاووس و سرو و شکوفه ،‌شکوه خاصی به سرسرای بزرگ وروری بخشیده است . در تزیین سقف طبقه فوقانی ، سبک ابداعی جدیدی به کار رفته که ترکیبی است از گچبری و آینه کاری محدب رنگین . برای تهیه قطعات آینه محدب سقف ، شانزده هزار قرابه رنگین در کوره مخصوص که به همین منظور ساخته شد ، تهیه گردید . این قرابه ها را ابتدا از داخل با جیوه اندوده و به صورت آینه در آورده اند . سپس قرابه ها را شکسته و دویست هزار آینه محدب رنگی را که در گچبری سقف به کار رفته است ،‌ قطعه قطعه بریده اند.
سطح گچبری طبقه همکف که تا زیر پلکان مارپیچ سرسرا ادامه یافته و در آن محل بهتر می توان به ظرافت و دقت خیره کننده آن پی برد ، این گچبری بیش از 300 متر مربع است . قطعات چوبی که همه با دست بریده شده و روی آینه ستونها و دیوارها نصب گردیده است ، جمعا 80 متر مربع ، و طول قطار بندیهای چوبی بالای ستونها و روی دیوارها 75 متر است. نرده چوبی پلکان مارپیچ سرسرای ورودی از چوب چنار پنجاه ساله و با الهام از نرده های کاخ هشت بهشت ساخته شده است و حکایت از ظرافت و مهارت استادانه سازنده دارد.
از این رو ، مدرسه و کاروانسرای مادر شاه نامیده شد . از مجموعه بناهای یاد شده ، مدرسه از همه مشهورتر و به اعتبار کاشیکاری ظریف و بی همانند آن ، از زیباترین آثار تاریخی اصفهان و جهان به شمار می رود . این شاه بیت معماری اسلامی که با وقاری شکوهمند در کنار چهارباغ نشسته و بیشتر به نام مدرسه چهارباغ معروف است ، بیش از سه قرن است که طالبان علوم دینی و دانشوران علوم الهی ، در کنار پیچ و تاب خاموش اما پرشور نقش کاشیهای آبی ، در آن به تعلیم و تعلم سرگرم اند . در آغاز ، انگیزه اصلی ساختن بازار و کاروانسرا استفاده از عواید آنها برای نگهداری مدرسه و تامین معاش اهل مدرسه بوده است . بازار را ، که در کنار ضلع شمالی مدرسه قرار دارد ، سقفی بلند از تاق ضربیهای خوش نما پوشانده و حجره های دو طرف آن در دو طبقه ساخته شده است . این بازارچه را پیشتر بازارچه بلند می خواندند و امروز بازار هنر می نامند . اکنون در حجره های این بازار دست سازهای بومی و سنتی به مشتریان عرضه می شود و در حجره های فوقانی ، صنعتگران بومی به ساختن این آثار مشغولند . هنوز هم در این بازار اشیایی به مشتریان فروخته می شود که نامهای خاطره برانگیزی را به یاد می آورد : خاتم مینا ، قلمکار ، قلمزنی ، منبت ، سوخت ، تذهیب ، معرق ، گلابتون ، زریبافی ... . از زمان ساخت مجموعه مدرسه و بازار و کاروانسرا سیصد سال می گذرد . به نظر می رسد بنای مدرسه مادر شاه در سال 1112 هجری قمری آغاز و تا سال 1128 به طول انجامیده است . تاریخهای نقش شده در گوشه و کنار این مدرسه ، زمان ساخت آن را مشخص می کند . در کتیبه ای سال 1114 و بر کتیبه چوبی دیگری سال 1119 و در نقش حک شده بر در مدرسه ، سال 1120 و در کتیبه ای به خط عبدالرحیم جزایری ، سال 1122 نقش است.

هتل عباسی هتل عباسی هتل عباسی

موقعیت جغرافیایی هتل عباسی

هتل عباسی

شهر اصفهان در 424 کیلومتری جنوب تهران واقع‌ شده است‌‌. اصفهان از آنجا که‌ مرکز‌استان است‌ بین دو رشته کوه قرار دارد. در غرب مناطق کوهستانی‌ تا استان چهارمحال ‌ادامه‌ دارد. در شرق کوههای کرکس‌ وقهرود واقع‌ شده‌اند. منطقه جلگه‌ای از آبرفت‌ ‌جویبارهای کوهستانی‌ ورودخانه‌ زاینده رود به‌ وجود آمده است‌ .اصفهان با داشتن آب ‌وهوای معتدل نسبتافصلهای منظمی دارد. زاینده رود با جاری‌ شدن در شهر اصفهان ‌مهمترین‌ رودخانه‌ استان می‌‌باشد. ‌
در عهد اشکانیان اصفهان مرکز وپایتخت ایالت‌ پهناوری‌ بود که‌ تحت فرمان حکمرانان اشکانی‌‌قرار داشت‌‌. در زمان ساسانیان اصفهان محل سکونت‌ وقلمرو((اسپوهران))یا اعضاهفت ‌خانواده‌ بزرگ‌ ایرانی‌ که‌ مناسب‌ مهم واصلی سلطنتی را در اختیار داشتند,بود. هم‌ چنین در ‌این‌ زمان اصفهان یک‌ مرکز نظ‌امی‌ وبسیار مستحکم بود.این‌ شهر پس‌ از شکست نهایی‌ ‌ایرانیان به‌ تصرف اعراب در آمد. بعد از اسلام,اصفهان همچون دیگر شهرهای ایران تا اوایل‌ ‌قرن چهارم‌ تحت سلطه‌‌اعراب بود تنها خلیفه منصور آنجا را مورد توجه‌ قرار می‌‌داد. در ‌زمان ملکشاه سلجوقی‌ اصفهان باردیگر به‌ پایتختی برگزیده شد وعصر طلایی‌ دیگری راآغاز ‌نمود.در این‌ هنگام اصفهان یکی از آبادترین‌ ومهمترین‌ شهرهای جهان به‌ شمار می‌‌آمد.این‌ ‌شهر در سال 639 هـ ق به‌ تصرف مغولها درآمدوآنان مردم‌ را قتل عام کردند.پس‌ از ‌حملات مغولها وتیمور اصفهان به‌ علت موقعیت جغرافیایی‌ مناسبش دوباره‌ سامان گرفت‌ ‌مخصوصادر زمان صفویان که‌ به‌ طور قابل‌ ملاحظ‌ه‌‌ای توسعه یافت‌‌. اصفهان در سال 1000ه‌. ‌ق‌. پس‌ از اینکه توسط‌ شاه عباس به‌ عنوان پایتخت انتخاب شد به‌ اوج‌ رونق‌ خود رسید. ‌انقراض سلسله صفویان توسط‌ محمود افغان وتصرف اصفهان پس‌ از 6 ماه محاصره دوره‌ ‌انحطاطی را برای این‌ کشور باعث‌ شد. در زمان افشاریه‌ وزندیه‌ دوباره‌ رونق‌ یافت‌ اما در ‌عصر قاجار به‌ دنبال انتخاب تهران به‌ عنوان پایتخت, اصفهان با دیگر روبه‌ زوال رفت‌ . ‌
اصفهان با توجه‌ به‌ شرایط‌ جغرافیایی‌ وتاریخی در زمان پهلوی مورد توجه‌ قرارگرفت‌‌وکوششهایی‌ جهت تعمیر وبازسازی‌ بناهای تاریخی اش به‌ عمل آمد. همچنین شهر واستان ‌اصفهان به‌ سرعت‌ تحول یافته وصنعتی شد. طی دو دهه‌ اخیر اصفهان با سرعت‌ قابل‌ توجهی ‌از نظ‌ر شهری توسعه یافت‌ و بازسازی‌ بناهای تاریخی بسیار چشمگیر بود. امروزه‌ اصفهان یکی ‌از مهمترین‌ مراکز سیاحتی ایران وجهان به‌ شمارمی‌ رود. 

معماری داخلی هتل عباسی

تالارها و سرسراهای هتل عباسی

تالار نقش جهان

کاروانسراها یا همان چاپارخانه ها که به معنی خانه قافله هاست به دلایل گوناگون ارتباطی همچون جریانهای اقتصادی ،نظامی ، جغرافیایی ومذهبی ونیز تجارت وسیاحت در ادوار مختلف و در امتداد جاده ها جهت رفع مرارت سفر بنا گشت . طبق منابع تاریخی ، اولین کاروانسراها در ایران کهن و زمان هخامنشیان بنیان گذاری شد.
عصر طلایی احداث کاروانسراهای زیبا از زمان سلسله صفوی آغاز شد ودر این زمان، اصفهان به برکت شکوه معماریش در عصر صفویه (1115-881 هجری شمسی) به نصف جهان ملقب گردید . رونق تجاری و امور زیارتی باعث شکوه هنر معماری و تزیینات ظاهری آنها گشت . از دوره شاه عباس اول به بعد برای سهولت ارتباطات و توسعه اقتصادی کشور ،شبکه منظمی از راههای اساسی به وجود آمد و به موازات آن وجهت آسایش و رفاه مسافران ، کاروانسراهای متعدد ساخته شد.
کاروانسرای عباسی نیز که از آثار باز مانده سالهای حکومت آخرین پادشاه صفوی ، شاه سلطان حسین است نشانگر یکی از مظاهر برجسته هنر و معماری ایران زمین و میراث تاریخی و فرهنگی و موزه زنده و گرانبهایی با تسهیلات پذیرایی منحصر به فرد به حساب می آید که در سراسر جهان از موقعیتی بی نظیر برخوردار است .این کاروانسرا با دو اثر بزر گ دیگر همجوار به نامهای مدرسه چهار باغ و بازار سلطانی (هنر) به دستور مادر شاه سلطان حسین شکل گرفت و به این خاطر به نام کاروانسرای مادر شاه ملقب گشت و جهت اطراق کاروانیان ،تجار و گردشگران استفاده می شد . زمان ساخت و بهره برداری این بنای سترگ – که در ادوار مختلف با عناوینی چون چاپارخانه ، کاروانخانه ، مهمانخانه ، اقامتگاه ، کاروانسرا ، مهمانسرا و هتل نامیده می شده - را می توان بین سالهای 1128-1112 هجری تخمین زد و تاریخ ترمیم ، احداث وتبدیل آن به مهمانسرای عباسی را سال 1337 بیان نمود . در این سال بود که شرکت بیمه ایران با انعقاد قراردادی کار ترمیم واحداث را آغاز نمود و این امور تا سال 1345 به طول انجامید در سال 1351 نیز با خرید یازده هزار و پانصد متر مربع ، زمین کناره شرقی  با هدف توسعه مهمانسرا با تعداد هشتاد اتاق ، سرسرای ورودی ، رستوران و تالار سخنرانی تحت عنوان هتل جدید خریداری شد . اکنون مهمانسرای بین المللی – تشریفاتی عباسی که در صدر قدیمی ترین هتلهای جهان می باشد با تالارها ، رستورانها ، امکانات ، تجهیزات و تسهیلات خاص  و225 باب اتاق ، سوئیت و آپارتمان مجهز به سیستمهای امنیتی ویژه و مطابق با اصول استانداردهای بین المللی و روز دنیا همواره پذیرای هزاران گردشگر ملل گوناگون و تشریفات سیاسی دوول مختلف و مسافران عزیز داخلی بوده است.

تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی


تالار زرین

تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسیتالار و سالن های هتل عباسی

تالار عالی قاپو

تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی 
در ورودی این تالار کوچک را ،‌ که به راهروی ورودی رستوران چهلستون باز میشود ، استاد چایچی ساخته است . این در از چوب گردوی کهنسال ساخته شده و با نقش اسلیمی زینت یافته است .برای آرایش این تالار ، از طرحهای گچبری آن قسمت از عالی قاپو که به اتاق موسیقی شهرت دارد استفاده شده است . حاشیه و فواصل این گچبریها به شیوه معروف به شیر و شکر ، نقاشی و تزئیین گردیده است . دو نقاشی دو طرف دری که به باغ مهمانسرا باز می شود ، به سبک نقاشیهای عهد قاجار ، و بقیه نقاشیها به شیوه صفوی و یادآور نقشهای عالی قاپو میباشد . مجموعه کارهای گچبری و قطاربندی این تالار کوچک ، آن را به صورت موزه ای در آورده است که هر قسمت آن نمایانگر یکی از سبکهای مختلف هنرهای تزیینی سه سده اخیر ایران است.
این تالار زیبا با ظرفیت 30 نفر برای جلسات تشریفات استفاده میشود.
  

تالار آیینه

تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی 
این تالار در طبقه همکف مهمانسرا قرار دارد و ورودی آن به سرسرای رستوران باز می شود . دیوارهای این تالار به رنگ سبز روشن است و برروی آن خیره کننده ترین نمونه های تذهیب و لایه چینی و قلم گیری طرحهای ختایی صفوی و گچبری روی آینه کار شده است فقط برای تذهیب و لایه چینی این تالار ، بیست هزار ورق طلای معروف به هندی به کار رفته است . پوشش دیوا و سقف با ورق طلا به این منظور است که درخشندگی آن با گذر زمان حفظ گردد و سیاه نشود . روی این پوشش طلایی قلم گیری شده است .

 

سرسرای ورودی رستوران

جذاب ترین کار تزیینی این قسمت ، گچبری ممتاز سقف و آینه کاری آن است که نمونه ای است بی همانند ، از طرفیت و دقت در ترکیب و ساخت . حباب برنجی بزرگ مشبک و قلمزده ای که در وسط سقف قراردارد کار استاد ذوفن است . سراسرای مدخل تالار زرین ،‌راهروی عریض ورودی رستوران بزرگ و راهروی پشت تالار نقش جهان که به سرسرای ورودی مهمانسرا منتهی میشود ، از بخشهای دیگر این قسمت از مجموعه است .
در راهروی مشرف به خیابان ، و در فاصله بین پنجره هایی که به خیابان باز می شود ، نمونه های زیبایی از تابلوهای گچبری به شیوه تشعیر و تذهیب وآینه کاری محدب معروف به شیخ بهایی ،‌ دیده می شود. در فاصله میان هر دو قطعه گچبری و تذهیب ، یک تابلوی آینه کاری محدب گل انار یا سرو و شکوفه ، بر زیبایی مجموعه افزوده است . در سمت دیگر این راهرو ، روی شبکه های سیمانی که قبل از آغاز تزئینات مهمانسرا نصب شده بود ،‌تصاویر  بزرگی قرار گرفته است که مناظر مختلف اصفهان را در یکصدو پنجاه سال پیش نشان می دهد . بیشتر این تصاویر را شادروان علی خادم ، از روی نقاشیهای سفرنامه های دو جهانگرد فرانسوی "فلاندن/کوست" عکسبرداری کرده است . اصل این نقاشیها در موزه بریتانیا نگهداری می شود.


تالار فیروزه

تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی 

تالار سرداب


تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی 

رستوران چهلستون

رستوران بزرگ مهمانسرا که دو طبقه آن گنجایش پذیرایی یکهزار نفر را دارد ، در واقع موزه ای است که از نقاشی ، تذهیب ، آینه کاری ، و گچبریهایی که همه از آثار هنری اصیل دوره های صفوی و قاجار اقتباس شده است . سقف این رستوران مانند گره چینی سقف ایوان چهلستون ساخته شده است ،‌با این تفاوت که سقف ایوان چهلستون با چوب آلت بندی شده است ، در حلی که سقف رستوران عینا با همان طرح ، گچبری و نقاشی گردیده است . در وسط این سقف یک صفحه بتنی ساخته شده که با شیشه های الوان تزئین یافته و ستاره های بین قابهای آن ، آینه کاری شده است . تزئینات طبقه همکف رستوران کلا به شیوه صفوی است و بیست و سه تابلوی نقاشی ممتاز ، که همه کار استاد شاجائیان است ، حدود 30 متر مربع سطح دارد . بزرگترین تابلو در سمت راست در ورودی قرار دارد . در برابر در ورودی یک بخاری دیواری نفیس واقع است که برای ساخت آن از شیوه اصیل لایه چینی و تذهیب استفاده شده است . در دو سمت این بخاری نفیس ، و هم چنین در زیر پلکان و در قسمت ورودی رستوران به آشپزخانه ، درهایی نقاشی شده که هر یک از آنها تابلویی زیبا و پرکار است که با ا ندکی دقت ، انواع نقشها ، چهره ها و مجالس مینیاتور را می توان در آن مشاهده کرد . نقاشی تمام این درها کار استاد هنرمند ، صانعی است .

نقشها و آینه کاری طبقه بالای رستوران ، به سبک قاجار است . طرحهای گل و مرغ ، کار هنرمند فقید ، سید جعفر رشتیان ، و تک چهره ها و تابلوی بزرگ سمت راست ورودی سالن صرف صبحانه ، که بیش از پنجاه صورت دارد ، کار استاد ابراهیم جبار بیگ است . در فاصله بین طبقه های بالای رستوران و راهروی اتاقهای طبقه اول مهمانسرا ، سالن کوچکی قرار داد که دیوارهای آن به دقیق ترین صورت تنگ بری و مقرنس کاری شده است . در یک طرف این سالن یک متن قدیمی دوروی آینه کاری توام با شیشه نقاشی شده از دوران قاجار نصب گردیده که در نوع خود ممتاز است . در وسط ایوان شمالی طبقه فوقانی رستوران به منظور  ایجاد هماهنگی بیشتر با مکتب قاجار سه جفت در قدیمی نقاشی دوران قاجار ، بعد از مرمت و تکمیل و نقاشی قابها ، نصب گردیده است . این درها جلوه خاصی به نمای این طبقه بخشیده است .

برای ایجاد هماهنگی میان تزئینات اصیل ایرانی و دیواره های سنگی و سقفهای آکوستیک که پیشتر ساخته شده بود . روی سنگها ترنجهای چوبی با نقاشی طلاکاری نصب شده و بعد از رنگ کردن قطعات آکوستیک سقف ، همانند قابهای چوبی قدیمی ، روی آنها زهوار کوبی و رنگ شده است . صندلیهای مخمل پوش رستوران نیز با الهام از حجاریهای تخت جمشید ، توسط مهندس ابراهیمیان طراحی و به وسیله استاد چایچی ساخته شده است . رستوران زیبای چهلستون با ظرفیت 400نفر به عنوان رستوران اصلی مهمانسرا برای سالن صبحانه در طبقه فوقانی و رستوران ناهار در طبقه تحتانی و همچنین پذیرای مهمانان شما در جشن های بزرگ شما میباشد.

دیگر تالارهای هتل عباسی


 تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی تالار سیمین
 تالار و سالن های هتل عباسی تالار و سالن های هتل عباسی

لابی های هتل عباسی

معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی
تالار و سالن های هتل عباسی 

اتاق ها و سوئیت ها هتل عباسی

مهمانسرای عباسی از225 باب اتاق ، سوئیت و آپارتمان برخوردار است که شامل اتاقهای معمولی یک تخته و دو تخته ، چشم انداز و پردیس ، سوئیت های معمولی ، قاجار ، صفوی ، سبز و نیز آپارتمان دو و سه خوابه می باشد که همگی مجهز به سیستمهای ایمنی ویژه و مطابق با اصول استانداردهای بین المللی و روز دنیا می باشد . نمای استثنایی و زیبای باغ و گنبد فیروزه ای در برخی از اتاقها از جمله چشم انداز و پردیس و... ، تزیینات و آثار هنری بسیار شگفت انگیز و قدیمی در اتاقهایی همچون قاجار و صفوی و طرحهایی نوین و بسیار زیبا که طی بازسازیهای مهمانسرا در دیگر اتاقها پدیدار می باشد از جمله مشخصات اقامتی مهمانسرا جهت استفاده  مسافران و مشتاقان عزیز است .

معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی

عکس های ویژه از هتل عباسی اصفهان

 معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی معماری داخلی هتل عباسی

تحریریه معماری آرل
گرداورنده : مسعود فلاح
منبع : هتل عباسی اصفهان
 
تعداد بازدید : ۲۰۵۶۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی مجتمع مسکونی شار هومن بالازاده

طراحی مجتمع مسکونی شار هومن بالازاده

تخریب کاخ ثابت پاسال تهران برای ساخت مسجد

تخریب کاخ ثابت پاسال تهران برای ساخت مسجد

طراحی عمارت ویلایی زیبادشت کرج

طراحی عمارت ویلایی زیبادشت کرج

ساختمان کانون وکلای دادگستری استان قزوین

ساختمان کانون وکلای دادگستری استان قزوین

بازسازی عمارت جان /  علیرضا طهمورثی

بازسازی عمارت جان / علیرضا طهمورثی

 مدرسه ابتدایی آموزشی نور مبین سمنان

مدرسه ابتدایی آموزشی نور مبین سمنان

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir