۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۵/۰۷/۱۱ ۱۱:۰۴
طراحی داخلی بیمارستان پارس
گردآورنده: الهه کاشی
معماری: New Wave Architecture
موقعیت: رشت، گیلان، ایران
مساحت: 30000 متر مربع
سال: 2016
از نیمه ی دوم قرن بیستم تا به امروز، طراحی ساختمان بیمارستان ها با تغییرات بزرگی واجه شده اند. به طور کلی، بیمارستان، محلی برای بیمار نیست بلکه محلی برای آسودگی از بیماری است. لذا طراحی باید به گونه ای باشد تا با ایجاد روحیه بین بیماران محیط مناسبی برای بهبود سلامتی بیماران باشد. به طور کلی در شکل گیری ایده پروژه بخش های اصلی پروژه (بخش بستری، اتاق عمل، مراقبت های ویژه، اورژانس، بخش های تشخیصی، زایمان و ... ) و روابط بین آنها باید مورد توجه قرار گیرد. 
نمای کلی بیمارستان پارس
در طراحی بیمارستان پارس رشت، ایده اولیه پروژه با توجه به سایت آن و دید و منظر اطراف و نوع ساختمان که یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی می باشد، طراحی گردیده است و در طرح اولیه آن ایجاد یک فرم زیبا در کنار پاسخگویی به تمامی عملکردها مورد نظر طراحان پروژه بوده است. همچنین در این ساختمان آتریومی در نظر گرفته شده که باعث ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین فضاها شده است و این فضای پر نور و باز از نظر روحی و روانی آسایش خاطری را برای بیماران و همراهان ایجاد خواهد نمود. نکته دیگری که در طراحی این بیمارستان مد نظر بوده، ایجاد اعتماد برای همراهان بیمار بوده است چرا که در صورت مواجه شدن با یک ساختمان متفاوت و مدرن که مسلماً اولین نشانه بصری مراجعین به بیمارستان است، اطمینان خاطری در ذهن مراجعین به بیمارستان درجهت معالجه شدن ایجاد می نماید.
طراحی داخلی بیمارستان پارس

فیروزه فاضلی (از طراحان شرکت آرل):

وقتی صحبت از گیلان و گیلانی می شود همه فکر به ذهن خطور می کند، جز بیماری و بیمارستان... این در حالیست که متاسفانه به عنوان یک گیلانی سالانه شاهد مهاجران بیمار به شهر تهران و استفاده از امکانات تخصصی و پزشکی در این زمینه هستم.
باعث خرسندی ست که توجه به نیازمندی استان در این زمینه و همچنین توجه به معماری خاص مجموعه قابل توجه بوده است.
حس غالب طراحی ساختمان بیمارستان پارس برای اینجانب، از حیث ظاهری القا کننده یک بنای تجاری می باشد و نمادهای مثلثی و تیزش حواس آدم را از بیماری منحرف کرده و این گونه به بیمار نشان می دهد که مدت زیادی در این فضا ماندگار نیست...
 

احسان حنیف (از طراحان شرکت آرل):

با وجود اینکه در طراحی بیمارستان ها مسئله فرم در اولویت قرار ندارد، اما طراح این بیمارستان رویکرد نوینی را برگزیده و فرم را در اولویت قرار داده است. هرچند پاسخی که به این مسئله داده ممکن است صحیح نبوده باشد اما گذشته از این مسائل، مهمترین مسئله که در طراحی این مجموعه به چشم می خورد گشودگی فضاها و حضور نور در تمام فضاهاست (مسئله ای که شاید در بسیاری از بیمارستان ها نادیده گرفته می شود).
با وجود تنوع فرمی مجموعه، طراح با استفاده از یک تم رنگی واحد یکدستی مجموعه را حفظ کرده است. به نحوی که حتی اگر همه تصاویر در کنار هم نبودند، با هم ز می توان تشخیص داد که به یکدیگر مرتبط اند. درواقع در انتخاب رنگها اگرچه رنگ سبز مناسب فضاست، اما رنگ زرد به هیچ وجه مناسب نیست چرا که رنگ زرد نماد مرگ است و همچنین در افزایش آلودگی سطوح موثر است.
طراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسقسمتی از نمای بیمارستانقسمتی از نمای بیمارستانطراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسقسمتی از نمای بیمارستانپلان بیمارستان پارسپلان بیمارستان پارسپلان بیمارستان پارسپلان بیمارستان پارسمقطع بیمارستان پارسمقطع بیمارستان پارسدیاگرام بیمارستان پارسدیاگرام حجم کلی بیمارستان پارس
تحریریه معماری آرل
گردآورنده: الهه کاشی
منابع: archdaily
pars-hospital
تعداد بازدید : ۱۳۷۱۷
نسخه چاپی :  
برچسب ها :
طراحی بیمارستانطراحی داخلی بیمارستانبیمارستاندکوراسیون داخلی بیمارستانکانسپتمعماری بیمارستانمعماری داخلی بیمارستانمعماری ایرانبیمارستان پارسبیمارستان پارس رشتبیمارستان پارس گیلانطراحی بیمارستان پارسطراحی داخلی بیمارستان پارسمعماری بیمارستان پارسپلانپلان بیمارستانپلان معماریپلان معماری بیمارستانپلان بیمارستان پارسطراحی بیمارستانطراحی پلان بیمارستانکتاب طراحی بیمارستانطراحی حجم بیمارستانطراحی داخلی بیمارستانفضاهای بیمارستاناصول طراحی بیمارستانطراحی داخلی کلینیکطراحی داخلی مطب دندانپزشکیطراحی مطبطراحی داخلی مطب دکتردکوراسیون داخلی مطب پزشکیاستانداردهای طراحی مطب دندانپزشکیاصول طراحی مطب دندانپزشکیدکوراسیون مطب پزشکطراحی کلینیک دندانپزشکیطراحی بیمارستان کودکانطراحی بیمارستان قلبطراحی بیمارستان زنانطراحی کلینیک زیباییمرکز طبی کودکانطراحی بیمارستان فوق تخصصیطراحی بیمارستان پوستطراحی کلینیک لاغری و تناسب اندام
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
ایده طراحی مرکز توانبخشی کودکان و بزرگسالان

ایده طراحی مرکز توانبخشی کودکان و بزرگسالان

معماری شفا بخش ! بیمارستانی با  احترام به طبیعت

معماری شفا بخش ! بیمارستانی با احترام به طبیعت

طراحی داخلی سالن ورودی و بخش جدید بیمارستان Brunico - ایتالیا

طراحی داخلی سالن ورودی و بخش جدید بیمارستان Brunico - ایتالیا

طراحی بیمارستان ارتوپدی کودکان

طراحی بیمارستان ارتوپدی کودکان

چگونه طراحی بیمارستان تخصصی به کمک کودکان سرطانی می آید؟

چگونه طراحی بیمارستان تخصصی به کمک کودکان سرطانی می آید؟

طرح جدید بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا توسط فاستر

طرح جدید بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا توسط فاستر

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir