۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۵/۰۶/۲۰ ۱۱:۴۵
گردآورنده: الهه کاشی
هزار و یک شهر، هزار و یک ایده است در دل یک مجموعه گردشگری مدرن در کلاس جهانی. مجموعه ای که دروازه ای به ایرانی بهتر و پر رونق‌تر با مردمی شادتر و سرزنده‌تر است. هزار و یک فرصت برای سازندگی و تحول؛ هزار و یک فرصت برای سرمایه‌گذاری و کسب و کار؛ هزار و یک فرصت برای پویندگی و بالندگی هنر و فرهنگ ایرانی؛ هزار و یک فرصت برای تفریح و استراحت و هزار و یک تنوع برای سرگرمی‏ های سالم. در سال ٨٩ شهرداری تهران فراخوانی را برای زمین پروژه برگزار نمود که شرکت سرمایه گذاری ساختمانی عظام با توجه به توانایی مالی بالا و ارائه بهترین طرح کاربری زمین، ساخت و بهره برداری از این پروژه عظیم را بر عهده گرفت.
این پروژه، در زمینی به وسعت ١٣٩ هکتار در منطقه ٢٢ تهران در حال ساخت است و از ١٠ زیر پروژه شامل، اولین تم پارک ایران، بزرگ‌ترین مجتمع تجاری ایران، خیابان سرگرمی، برج های اداری و هتل آپارتمان، سه هتل ٣، ٤ و ٥ ستاره، پارک آبی، مرکز مطالعات اسلامی و شهر هنر تشکیل شده است.
پروژه هزار و یک شهر

مجتمع تجاری شهرزاد

مجتمع تجاری شهرزاد
مجتمع تجاری شهرزاد، بعد از شهرقصه دومین زیر پروژه‌ی هزار و یک شهر از نظر اهمیت است، صاحبان برندهای معتبر و تجار حرفه‌ای، ارزش بودن در کنار جذاب ترین محل تفریح خانواده‌های ایرانی در کلان‌شهر تهران را می‌دانند. این مجتمع عظیم تجاری در زمینی به مساحت ٣٥ هکتار و سطح قابل اجاره مفید ٣٨٠،٠٠٠ متر مربع، در دست ساخت است. شهرزاد تنها یک مرکز خرید نخواهد بود، بلکه تجربه ای جدید از خرید همراه با تفریح و سرگرمی برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد. این مجتمع تجاری فرهنگ خرید و مراکز خرید را در کشور تغییر خواهد داد. 

طراحی

مجتمع تجاری شهرزاد
نام مجتمع در مقابل طراحی و کاربری مدرن آن، برگرفته از نام "شهرزاد قصه‌گو" در داستان‌های هزار و یک شب است. شهرزاد هرکه باشد و هرچه باشد، نماد و سمبل‌زنی است که با گفتار و کردارش در هزار و یک شب، تاریخ را تغییر داده. مجتمع تجاری شهرزاد همچون آهنربایی انسان‌ها را برای به دست آوردن کالا و مایحتاج زندگی شهری و مدرن بشر، و در حقیقت برای زندگی‌کردن با لذت بیشتر در دنیای امروز، به خودش جلب می‌کند. 
شهرزاد نه تنها مدیون ظرافت‌ها و زیبایی‌هایش در گردهم‌آوری صحیح و علمی صد‌ها برند معتبر، کالاهای مورد نیاز و محصولات خیال انگیز است، بلکه مزیت و ویژگی بی‌بدیل شهرزاد، واقع شدن آن در کنار بزرگترین تم پارک ایران و خاورمیانه – یکی از جاذبه های توریستی تهران و ایران- یعنی شهر‌قصه است. در طراحی معماری شهرزاد از معماری ایرانی- اسلامی الهام گرفته شده‌است. مجتمع تجاری شهرزاد که توسط شرکت Woods Bagot از استرالیا طراحی شده از ٧ بلوک تشکیل شده‌است که توسط ٧ اتریوم به هم مرتبط هستند. 
مجتمع تجاری شهرزادمجتمع تجاری شهرزادمجتمع تجاری شهرزاد

برج های اداری و هتل آپارتمان

برج های اداری و هتل آپارتمان
هزار و یک شهر هم شهر را زیر پا دارد و هم طبیعت را در کنار. ‌برج‌های چهار قلوی اداری و هتل آپارتمان در ٢٢ طبقه و با زیربنای کلی ٢١١،٠٠٠ مترمربع و مساحت مفید ١٠٣،٠٠٠ مترمربع ساخته خواهند شد. دفاتر برندهای معتبر مستقر در مجتمع تجاری شهرزاد، هتل آپارتمان های مجلل و دفاتر شرکت‌های IT منطقه، تنها بخشی از کاربری های این برج‌ها است.
برج های اداری و هتل آپارتمان

هتل ها

هتل ٣ ستاره سندباد: با ٣٥٠ اتاق و زیربنای ٣٠،٠٠٠ مترمربع، میزبان میهمانان خود است. این هتل مکانی مناسب برای اقامتی لذت‌بخش و با قیمتی مناسب برای خانواده‌ها می‌باشد.
هتل سه ستاره سند باد

هتل چهار ستاره سیراف: اگر شما علاقه‌مند باشید تا از امکانات بیشتری استفاده کنید اما پول یک هتل پنج ستاره را نپردازید، در هزار و یک شهر هتل چهار ستاره نیز ساخته خواهد شد. این هتل خانوادگی، در کنار هتل سه ستاره و مابین شهرزاد و شهرقصه با زیر‌بنای ٢٧،٠٠٠ مترمربع واقع شده و دارای ٢٥٠ اتاق است.
هتل چهار ستاره سیراف

هتل پنج ستاره اورنگ: در ارتفاع کوه‌پایه و در گوشه شمال غربی هزار و یک شهر هتلی پنج ستاره طراحی شده است. این هتل در ارتفاع بالاتری نسبت به کل پروژه واقع شده و بالطبع اقامت‌کنندگان در این هتل به کل پروژه دید خواهند داشت. این هتل با وسعت ٥٠،٠٠٠ مترمربع و با ٢٠٠ اتاق ساخته خواهد شد.
هتل پنج ستاره اورنگ

تحریریه معماری آرل
گردآورنده: الهه کاشی
منابع: hezaroyekshahr


تعداد بازدید : ۱۷۲۸۴
نسخه چاپی :  
محمد امین زارع

ایرانی ها عرضه ساختن همچین چیزی رو هیچوقت نداشتن و ندارن الکی دلتونو خوش نکنید . تمام



امراله مهماندوست

خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی فقیر بودند بعد شدند حاجی غنی و خیلی ها هم وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ناتوان بودند شدند حاجی توانا خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ضعیف بودند بعد شدند حاجی نیرومند نام این شهر جدید را به جای این شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس با هرمعنی که داشته باشد بایستی می گذاشتند شهر جدید صدرای شهرستان شیراز استان فارس کارکنان ادارات دولتی و عمومی شهر جدید صدرا و بنگاه داران مربوطه جمع این افراد برای صد نسل بعد از خودشان ثروتی عظیم مانند تعداد زیادی باغ شهری و ... فراهم کردند خوش به حال فرزندانشان و نوه ها و نتیجه ها و نویره هایشان و ندیده هایشان



reza

با سلام اگه خوده خدا هم بیاد بگه چنین چیزی یا طرحی در ایران کامل بدون هیچ نقصی به اتمام رسیده و احداث شده بازم باور نمیکنم. ما هنوز در جاده های چند ده کیلومتری اتوبان موندیم . واقعا که ما همون بهتره بریم حرف های قلمبه سلمبه بزنیم تهدید کنیم کشورها رو دم از امنیت و پیشرفت بزنیم کشور رو غارت کنیم و بگیم ما پیروزیم. تا سف به این ملت که که روز به روز بدبخت تر و منزوی تر و فقیر تر میشند در این کشور غنی و ثروتمند از هر لحاظ



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
هتلی که فقط سوئیت دارد و بس

هتلی که فقط سوئیت دارد و بس

طراحی هتل 5 ستاره کویت با نمای سنتی

طراحی هتل 5 ستاره کویت با نمای سنتی

10 هتل بزرگ بین المللی که بدون نقشه راهنما در آن گم می شوید

10 هتل بزرگ بین المللی که بدون نقشه راهنما در آن گم می شوید

تعادل،کارکرد و سادگی در طراحی داخلی هتلی روستایی

تعادل،کارکرد و سادگی در طراحی داخلی هتلی روستایی

بهترین هتل ها از نظر فناوری

بهترین هتل ها از نظر فناوری

آثار گرافیکی، متمایز کننده طراحی داخلی هتل اسپانیایی

آثار گرافیکی، متمایز کننده طراحی داخلی هتل اسپانیایی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir