۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۵/۰۵/۲۷ ۱۱:۲۳
کانسپت دیزاینی برای خیابان تورسکایا
تحریریه معماری آرل
موضوع این رقابت توسعه یک کانسپت معماری بری طراحی خیابان تِوِرسکایا و خیابان یکم تورسکایا-یامسکایا با توجه به الزامات خواسته شده در خلاصه مسابقه است. مکان این پروژه در منطقه مرکزی اداری اکروگ در مسکو است.
هدف این رقابت انتخاب 3 کانسپت دیزاین برتر است. داوران این رقابت از طریق رای گیری به انتخاب برنده ی اصلی و دو طرح دیگر می پردازند.
این رقابت تنها در یک فاز برگزار می گردد تا داوران از این میان 3 طرح را انتخاب نمایند.
این رقابت ازتمامی طراحان، معماران و معماران منظر بین الملل و روس دعوت می نماید. شرکت کنندگان بایستی به طور رسمی ثبت نام نموده و ظرفیت قانونی مناسب جهت شرکت در مسابقه را داشته باشند.
در بخشی از دعوت نامه این رقابت آمده است:
"سایت این پروژه شامل کل خیابان تورسکایا نمی شود بلکه تنها بخشی از میان ان مدنظر است. طراحی خیابان توسط دفتر بین المللی معماری منظر وست 8 در حال توسعه است که از سطح کیفی بالایی در اجرای پروژه برخوردار ست. با وجود داشتم یک خیابان در سایت این پروژه، خصوصیات و کرکتر این دو بخش از یکدیگر متفاوت است. این منطقه در میان حلقه بلوار و حلقه باغ قرار دارد که عمدتا توسط مردم محلی و کارکنان اداری مورد استفاده قرار می گیرد؛ در حالی که سایت طراحی شده توسط وست 8 عمدتا توریستی گرا است. طرح های پیشنهادی این رقابت بایستی منعکس کننده هویت خیابان تورسکایا به عنوان یکی از قدیمی ترین و مرکزی ترین خیابان های مسکو باشد و برنامه ریزی توسعه مناطق اطراف آن را نیز مدنظر قرار دهد."
تورسکایا به تایپ خاصی از خیابان اشاره می کند که به عنوان "خیابان اصلی شهر" می شناسیم. این بیان از فضا، مقیاس و پرسپکتیو به تصویر مسکو را شکل می دهد.
تورسکایا مشخصه و امضای مسکو است. در دهه های 1930 تا 1950 گسترش یافته و تقریبا از نو ساخته شده است و قدرا پلازاهای نئوکلاسیک را همراه با فروشگاه ها و رستوران های سبک امپراطوری استالینی را در خود دارد و یکی از شاهراه های اصلی مرکز این شهر است.
در دوره پس از فروپاشی شوروی، سرمایه گذاری ها به سوی تورسکایا جلب شده و چشم انداز آن را به با بانک ها، بوتیک های لوکس، هتل ها و دفاتر اداری و دولتی تکمیل نمودند. امروزه تورسکایا، خیابان موفقیت، اتومبیل های سریع، زرق و برق، ثروت و تجملات است.
با این حال مسکو در حال تغییر است و باید بعد جدیدی برای آن در نظر گرفت: بعدی برگرفته از ایده هایی برای عبور و مرور شهری، جشنواره های غذاهای خیابانی و سخنرانی هایی که در بلوارها برگزار می گردند. تقاضا برای فضاهای عمومی دموکراتیک، آزاد و جدید در حال افزایش است.
ابتدای خیابان یک یامسکایا که بخشی از این رقابت است، به واسطه تغییر شکل جدید میدان تریومفالنایا تبدیل به نقطه ی عطفی برای خیابان و مثال مناسبی از رویکرد معاصر به ایجاد فضاهای راحت برای گردهمایی ها، بازخوردهای فرهنگی و زندگی شهری ست.
کمی قبل از آن، در سال 2009، طیف جدیدی از کسب و کار در پیاده روهای میدان بلایا شکل گرفت که باعث مسدود شدن خیاان یک یامسکایا شد. حلقه باغ که تورسکایا را قطع می کند نیز در دست بازسازی بزرگ مقیاسی ست. همه این مجموعه نقطه عطفی جدید در کیفیت محیط شهری و خیابان اصلی شهر محسوب می گردند که یکی از مسیرهای کلیدی توریستی مسکو ست و نمی تواند خارج از بستر معمار معاصر باقی بماند.
هدف از این مسابقه تغییر تصویر پایتخت است. از یک طرف مسکو مفتخر به داشتن تورسکایا ست و می تواند تغییر قابل ملاحظه ای در ظاهر ان به وجود بیاورد؛ در حالی که ما در شهرهای باز و دوستانه، نیازمند خیابان هایی معاصر هستیم. این رقابت جوابی به این سوال است: چگونه می توانیم تورسکایا را دوستانه کنیم؟

اخرین مهلت ثبت نام در این رقابت، 13 خرداد 1395
مهلت ارسال آثار، 7 تیر ماه 1395 می باشد.
هزینه ثبت نام در این مسابقه بر اساس زمان ثبت نام متغیر می باشد.

تحریریه معماری آرل
منبع: etoood
تعداد بازدید : ۲۳۷۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
مسابقه بین المللی

مسابقه بین المللی "بازسازی خانه های تاریخی" جزیره بیگا در مصر

فراخوان مسابقه 24H، مسابقه ای فراتر از خلاقیت

فراخوان مسابقه 24H، مسابقه ای فراتر از خلاقیت

فراخوان سومین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری دایره خلاق

فراخوان سومین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری دایره خلاق

مسابقه ی طراحی غرفه ی بریتانیا برای اکسپو 2015 میلان

مسابقه ی طراحی غرفه ی بریتانیا برای اکسپو 2015 میلان

زندگی در بافت تاریخی تهران عکاسی می شود/ برگزاری جشنواره عکس

زندگی در بافت تاریخی تهران عکاسی می شود/ برگزاری جشنواره عکس "ته ران"

دوسالانه ی 2013 معماری تالین

دوسالانه ی 2013 معماری تالین

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir