۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۵/۰۵/۲۱ ۱۸:۵۷
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
نویسنده: مهرداد نجیب زاده
فیلم سینمایی چرخه گر یا همان لوپر (Looper) اثری منحصربه فرد و دیدنی اثر ریان جانسون می باشد. لوپر قصه ای پیچیده با ساختار سفر در زمان دارد. قصه فیلم در آینده می گذرد و دنیای مدرن را نشان می دهد که سفر در زمان نیز اختراع شده است، اما این اختراع بزرگ باعث شده تا ساختار زمان در دنیا به هم بریزد و از همین رو استفاده از این تکنولوژی غیر مجاز شده و تنها مختص انسان های خاصی است. طراح صحنه فیلم اِد وُرو (Ed Verreaux) مکان و صحنه های ساده ای برای این فیلم برگزیده و تمرکز خود را بر روی تغییر وسایل نقلیه مانند خودرو و یا موتور سیکلت ها گذاشته است. در ادامه چکیده ای از طراحی صحنه این فیلم فوق العاده را برای شما گذاشته ایم.

پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)

معرفی مختصر از اِد وُرو (Ed Verreaux)
اِد وُرو (Ed Verreaux) طراح باسابقه آمریکایی از دانشگاه هنر سان فرانسیسکو فارق التحصیل شده و کارگردانی انیمیشن فرز و چابک را درکارنامه خود دارد. وی عمده فعالیت خود را با انیمیشن های کلاسیکی مانند پینوکیو، بامبی، سفید برفی و مجموعه های لونی تونز (Loony Toons) آغاز کرده است. پس از یک دهه فعالیت در صنعت انیمیشن کارهای برجسته وی رو به سینمای مدرن آورده است. مهم ترین پروژه های وی شامل: پارک ژوراسیک 1، مردان ایکس:آخرین مقاومت، پارک ژوراسیک 2015، لوپر (Looper)، سرباز جو و بخشنده می باشد.

پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)

خلاصه ای از داستان فیلم
لوپر قصه ای پیچیده با ساختار سفر در زمان دارد. قصه فیلم در آینده می گذرد و دنیای مدرن را نشان می دهد که سفر در زمان نیز اختراع شده است، اما این اختراع بزرگ باعث شده تا ساختار زمان در دنیا به هم بریزد و از همین رو استفاده از این تکنولوژی غیر مجاز شده و تنها مختص انسان های خاصی است. در این میان کسانی نیز هستند که به طور غیر قانونی به این تکنولوژی دست یافته و وارد چرخه زمان می شوند. از همین رو اشخاصی به نام «لوپر» وظیفه کشتن افراد قانون شکن را دارند تا بدین وسیله چرخه وجود آمده را از بین ببرند.

پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)

نمایی از فیلم لوپر«جو» که شخصیت اصلی فیلم است توسط این تکنولوژی وارد چرخه می شود و «لوپر» ها نیز پس از سالها او را دستگیر کرده و داخل ماشین زمان می اندازند تا او به گذشته برگردد و توسط خودش کشته شود تا به این وسیله چرخه از بین برود که این کار در واقع کاری بیهوده و عبس است. وقتی در آینده جو را به داخل ماشین زمان می خواهند بیندازند او همه لوپرها را به قتل رسانده و خود وارد ماشین زمان می شود و وقتی به گذشته می آید جلوی کشته شدن خود توسط خود را می گیرد و وارد گذشته می شود تا خراب کننده اوضاع دنیا ملقب به بازان ساز (Rainmaker) در آینده را بکشد و همچنین کسی را که آسیب بزرگی به زندگی او در آینده خواهد زد را که در حال حاضر نوزادی بیش نیست به قتل برساند.
 
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)

طراحی صحنه
اِد وُرو (Ed Verreaux) بر خلاف فیلم های دیگری که به آینده پرداختند، محیط و فضاها را زیاد تغییر نداده. زمانی که فیلم را مشاهده می کنید ساختمان ها، رستوران،کافه، فضای شهری و مکان های دیگر به شکل امروزی هستند. تنها تغییر کاهش زرق و برق در فضاهای معماری است. انگار بحران انرژی و اقتصادی در این زمان تأثیر منفی زیادی بر جای گذاشته. داستان فیلم به کانزاس در سال 2044 اشاره داشته و جالب اینجاست که تغییر بزرگی هم در فضاهای بیرون شهری مشاهده نمی شود. در بسیاری از فیلم های شاخص که قصه ای در آینده دارند مثل فیلم بلید رانر به کارگردانی ریدلی اسکات علاوه بر طراحی صحنه و لباس و مسائل بصری دیگر حتی شخصیت پردازی کاراکترها با شخصیت پردازی کاراکترهای زمان حال متفاوت است اما در لوپر به غیر از وجود ماشین های مدرن نشانه دیگری از دنیای مدرن نیست و همه چیز به نوعی طراحی شده اند که گویا قصه فیلم در زمان حال سپری می شود. انتقادی که بسیاری از متخصصان به کار اِد وُرو (Ed Verreaux) اشاره داشتند.

پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)

اما منتقدان سینما این اقدام وُرو (Ed Verreaux) را عملی هوشمندانه دانستند. چون طراحی ساده و مینیمال فضاها با رنگ مایه های خاکستری این فرصت را به تماشاگر داده تا به خوبی با موضوع و شخصیت های فیلم همذات پنداری کنند و به راحتی غرق در داستان پیچیده و زیبای ریان جانسون شوند. این نکته بسیار حائز اهمیت است که طراحی در هر پروژه احتیاج به بزرگنمایی و هزینه زیاد ندارد. بخصوص که این فیلم با بودجه محدودی ساخته شده است. ِاد وُرو مخصوصاً فضاها را مانند زمان حال درآورده تا عنوان کند که آینده هنوز هم تحت تاثیر گذشته است.البته این کانسپت فقط به این جمله ختم نمی شود. . ِاد وُرو با توجه به پارادکس های موجود در زمان حال و آینده درون داستان عمل کرده و علت طراحی صحنه ها به شیوه حال نشان دهنده توجه این طراح به اثرات تغییر محیطی بر روی بیننده ها بوده است. به همین جهت طراحی تمام فضاها مربوط به کانزاس سال 2044 با کانزاس زمان حال به یک صورت می باشد. فقط بخش هایی که مربوط به طراحی شهری کشور چین بوده دستخوش تغییراتی جزئی شده است.
این فیلمی است که ارزش تماشای آن به یک بار خلاصه نمی شود. فرصت تماشای آنرا از دست ندهید.

پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)
پنج شنبه های سینما و معماری: چرخه گر (Looper)

تحریریه معماری آرل
نویسنده: مهرداد نجیب زاده
تعداد بازدید : ۲۵۴۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
پنج شنبه های سینما و معماری: بتمن علیه سوپرمن

پنج شنبه های سینما و معماری: بتمن علیه سوپرمن

پنج شنبه های آرل: ورود (Arrival)

پنج شنبه های آرل: ورود (Arrival)

دکورهای مناظره چه پیامی دارند؟ مصاحبه ای با طراح دکور مناظره 96

دکورهای مناظره چه پیامی دارند؟ مصاحبه ای با طراح دکور مناظره 96

پنج شنبه های سینما: لوگان و طراحی ساختارشکنش

پنج شنبه های سینما: لوگان و طراحی ساختارشکنش

پنج شنبه های سینما و معماری: یک حبه قند

پنج شنبه های سینما و معماری: یک حبه قند

در آمیختگی اتمسفر فضای معمارانه در سینما ، به مناسبت روز سینما

در آمیختگی اتمسفر فضای معمارانه در سینما ، به مناسبت روز سینما

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir