۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۰۸:۴۵
کتابخانه لارنتین فلورانس ایتالیا
گردآورنده: پروانه شاه سوار
تفکر قرون وسطایی اعتقادی به روابط اتفاقی نداشت و تمامی وقایع را متاثر از قدرت های فوق بشری می دانست و سوال هایی در پی یافتن دلایل را ناشی از ضعف یا عدم ایمان او می پنداشت و بر این باور بود که معجزه می تواند اتفاق بیفتد و حقیقت ممکن است روشن شود اما فقدان دانش در رابطه با اکثر واقعیت های اولیه و اساسی کاملا محسوس بود. همان طور که زمین را کروی نمی دانستند چرا که آن را مسطح و تخت می دیدند و در صورتی که کشتی ها از ساحل بسیار دور می شدند  یا بر نمی گشتند عامه مردم گمان می کردند کشتی از لبه زمین سقوط کرده است. گسترش مکتب انسان گرایی و یا همان اومانیسم این ایده را ترویج کردکه انسان می تواند ماهیت هر واقعیت بدیعی را زیر سوال ببرد و حتی می توان بدن انسان را به منظور شناخت آناتومی و حتی نحوه عملکرد آن مطالعه کرد. آزمایش برای یافتن علت و معلول و توصیف دقیق آن، پایه و مبنای تمام علوم مدرن است که به واسطه توسعه صنعت چاپ، حقایق بسیاری را در دوران رنسانس برای بشر روشن ساخت.
علاقه به تاریخ دوران رونسانس
رنسانس علاوه بر کنجکاوی علمی، در پی هویت تاریخی بشر به عنوان بارزترین وجه خود بود. همان طور که از معنی لغوی آن بر می آید، تولدی مجدد بود که خرد و مهارت فراموش شده دوران باستان را بازآفرینی می کرد. جریان انسان گرایی در روم یونان باستان مکتب غالب آن روزگار بود. اشخاص شهیری از جمله ارشمیدوس، افلاطون و اقلیدس آثار مکتوبی در زمینه های فلسفه، ریاضیات، شعر و نمایسنامه از خود بر جای گذاشته اند. و در دوران رنسانس الهام بخش ایده های فراوانی شدند و مقالات ویتروویوس، معمار رومی، و خرابه های رومی منبعی غنی برای هنر معماری شد.
شاید بتوان این بازگشت به گذشته و محرک بودن آن در این جریان را نوعی پارادوکس در تفکر مدرن دانست. اما این تمایل به تاریخ در رنسانس را نباید نوعی پسرفت محسوب کرد بلکه باید آن را نوعی کنجکاوی در دانش گذشتگان به شمار آورد که هدفش استفاده از پیشرفت ها و موفقیت های آنها به عنوان سنگ بنای آینده ای پیشرفته بود. المان های باستانی را می توان در بسیاری از آثار دوران رنسانس یافت. البته این به معنای بازآفرینی آثار امپراتوری روم نبود و بر خلاف جریان های التقاطی و احیاگری در پی تقلید و کپی برداری نیز نبود. ساختمان ها، نقاشی ها و مجسمه های این دوران موید این نکته اند و تنها از مفاهیم دوران باستان اقتباس شده اند. 

تحریریه معماری آرل
گردآورنده: پروانه شاه سوار
منبع: مجله معماری داخلی
تعداد بازدید : ۲۳۹۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
شهری امن برای زنان چه شکلی است؟ - قسمت اول

شهری امن برای زنان چه شکلی است؟ - قسمت اول

آنچه شیخ زین الدین در تعریف معماری بیان می کند

آنچه شیخ زین الدین در تعریف معماری بیان می کند

اهمیت فیگورهای انسانی در شیت های معماری

اهمیت فیگورهای انسانی در شیت های معماری

9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند: قسمت دوم

9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند: قسمت دوم

10 موقعیت  استرس زا که هر معماری تجربه کرده !

10 موقعیت استرس زا که هر معماری تجربه کرده !

30 مدل دیاگرام، گراف و نمودار برای آنکه کیفیت بصری شیت های خود را بالا ببرید

30 مدل دیاگرام، گراف و نمودار برای آنکه کیفیت بصری شیت های خود را بالا ببرید

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir