۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۸:۳۵
پوسترهای اورجينال سينمای جهان
گردآورنده: الهه کاشی
گروه آرل در چهارشنبه های گالری گردی به بررسی و معرفی برخی از نمایشگاه های هنری می پردازد. این هفته قصد داریم شما را با نمایشگاه پوستر های اورجینال سینمای جهان، نمایشگاه آثار خاکیِ مارکو گریگوریان، نمایشگاه نا_ پیدا و نمایشگاه نه میبارم نه پایان مییابم آشنا کنیم. در ادامه با آرل همراه باشید...

1. پوستر های اورجینال سینمای جهان
23 خرداد 1395 لغایت 23 تیر 1395
ساعت 10 تا 23
گالری
آس
نمايشگاه پوسترهاي اورجينال سينماي جهان از سال‌های ١٩٤٠ تا ١٩٧٠ براي نخستين بار در ايران، در گالری «آس» تهران افتتاح شد و این قابلیت فراهم شده است که علاقمندانب‌توانند در کنار دیدن این آثار ارزشمند سینمایی، از طریق هدفون؛ آنونس، تیزر، سکانس برگزیده و یا دیالوگ‌های این فیلم‌های خاطره‌انگیز سینما را گوش دهند و از آن لذت ببرند. 
این نمایشگاه شامل 31 پوستر اورجينال سينماي جهان چاپ کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آفریقای جنوبی است که از یک مجموعه 98 تایی انتخاب شده‌اند ‌که در هر ده روز، پوسترها تغییر خواهند کرد و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و هر شب در ساعت 21:30 نیز، یک فیلم سینمایی برای علاقمندان به نمایش درخواهد ‌آمد.

آثار خاکیِ مارکو گریگوریان
2. آثار خاکیِ مارکو گریگوریان
21 خرداد 1395 لغایت 12 تیر 1395
گالری دستان +2
مارکو گریگوریان (متولد ۱۳۰۴ در کروپتکین، روسیه؛ درگذشته‌ی ۱۳۸۶ در ایروان، ارمنستان) از تأثیرگذارترین هنرمندان و حامیان هنر دوره‌ی مدرن ایران بود. او در دوران فعالیت خود، در کشورهای مختلف تجربه‌ی کار به‌عنوان هنرمند، مجموعه‌دار، معلم، گالری‌دار، و کیوریتور را داشت. مارکو مجموعه‌ی «آثار خاکی» را، مستقل از جریان هنر زمینی غربی، با استناد به خاک، ریشه‌ها، و هویت آغاز کرد.

مارکو پس از مسافرت‌های متعددش به اروپا و آمریکا، مجموعه‌ای بر اساس هلوکاست و سپس مجموعه آثار مشهورش با استفاده از مواد زمینی مانند خاک، کاه و چوب خلق کرد. آثار نمایشگاه حاضر از اولین مجموعه‌های کارهای خاکی او هستند، یعنی دوره‌ای که او نخستین تجربه‌هایش را با مواد جدید شروع کرده بود. این مسئله به این آثار نادر، اهمیتی دوچندان بخشیده است.

نا_پیدا
3. نا_ پیدا
28 خرداد 1395 لغایت 04 تیر 1395
ساعت 16 تا 20
گالری شماره شش
تجربه عکاسی در این مجموعه، فوکوس کردن از فاصله ای دور بوده است تا مخاطب قادر به دیدن چیزهائی شود که در حالت عادی قابل به دیدن نمی باشند. چیزهایی عادی و روزمره از زندگیِ نه خصوصی و نه عمومی که با سرک کشیدن دوربین ثبت شده اند.
شاید خیلی دور از ذهن نباشد که تصاویر تولید شده در این مجموعه را واجد وضعیتی تمثیل گون همانند - آنچه بطور مثال در کارهای رنه مگریت دیده می شود به حساب آورد. حضور اشیاء ناهمگون در یک فریم - ساده که درک روابط بین آنها به سادگی میسر نبوده و به مفهوم خاصی نیز ارجاع نمی دهند. البته، فارغ از بار تمثیل گون تصاویر، اشیاء انبار شده در پشت پنجره عمدتا ابژه هایی آشنا در زندگی روزمره ما هستند که بخشی از زمان و مکان معاصر را در خود حفظ کرده اند.

 نه میبارم نه پایان مییابم
4. نه میبارم نه پایان مییابم
04 تیر 1395 لغایت 09 تیر 1395
ساعت 16 تا 20
گالری نگر
كنار هم قرار گرفتنِ آثاری كه در مجموعۀ « نه می‌بارم، نه پایان می‌یابم » گرد آمده‌اند، گستردنِ طیفی را می‌ماند كه از كمینه‌گرایی و كنش‌نماییِ طراحی تا جزییات‌پردازی و واقع‌نماییِ نقاشانه را در بر می‌گیرد و به نمایش می‌گذارد. این آثار، چه آنگاه كه به مدد وام‌گیریِ خلاقانه از ظرفیت‌های طراحی با رویكردی تصویر‌گرانه به ترجمۀ تخیل زایندۀ هنرمند می‌پردازند – و به این سبب، در استفاده از عناصر بصری مانند رنگ مقتصد جلوه می‌كنند- و چه آن هنگام كه از اساس - با تمام الزام‌ها، فرصت‌ها و محدودیت‌های بصریِ آشنا – نقاشی كردن را در افق خواست هنرمند می‌نشانند، زنجیرۀ به‌هم‌پیوسته‌‌ای از تجسمِ پُرمعنای خیال‌پردازی را، فارغ از دغدغۀ محدودیت‌های رسانه‌ای كه به خدمت می‌گیرند، جلوه‌گر می‌سازند.
 همۀ آنها، فارغ از ابزاری كه از آن استفاده می‌كنند یا كارمایه‌ای كه برای نقش‌اندازی برمی‌گزینند، بدون تردید در گشودن عرصه‌ای برای میدان دادن به جوشش تصاویرِ برآمده از رویاهای مشترك‌شان، در یك جناح جای می‌گیرند. تمامیِ آنها نمایندگان نسل نوپایی از هنرمندان جوان هستند كه به تجربه‌ورزی، تأمل و اكتشاف در ساحت نظر و عملِ هنرمندانه، همچون الزامی تعیین‌كننده برای ترسیم نقشۀ راه آینده‌شان می‌نگرند و به آن التفات دارند. حاصلِ چنین خواستی، چشم‌اندازی از آثاری متنوع و متفاوت - اما در اساس برآمده از بنیان‌های مشترك - است كه در قالب این نمایش درخشان در معرض تماشا قرار گرفته‌اند.

تحریریه معماری آرل
گردآورنده: الهه کاشی
منبع: galleryinfo
تعداد بازدید : ۱۷۳۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
چهارشنبه های معرفی کتاب: معماری نور (رویکردهای اخیر به طراحی با نور طبیعی)

چهارشنبه های معرفی کتاب: معماری نور (رویکردهای اخیر به طراحی با نور طبیعی)

معرفی و دانلود کتاب Kitchen & Bath, Products and Materials

معرفی و دانلود کتاب Kitchen & Bath, Products and Materials

چهارشنبه های معرفی کتاب: تفکر معمارانه: فرآیند طراحی و چشم خیال اندیش

چهارشنبه های معرفی کتاب: تفکر معمارانه: فرآیند طراحی و چشم خیال اندیش

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

چهارشنبه های معرفی کتاب: نورپردازی بی نقص

چهارشنبه های معرفی کتاب: نورپردازی بی نقص

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir