۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ۰۹:۲۰
طراحی و دکوراسیون داخلی  اتاق مدیریت
گرداورنده : مسعود فلاح
در طراحی اتاق مدیریت باید اهداف خود را از دكوراسیون و طراحی تعیین كنید، این‌كه می‌خواهید در ورود کارفرما چه حسی را القا كنید؟! حس اقتدار مدیریت، حس صمیمت، یا حس اعتماد؟
 
برای یك مدیر فروش، جلب اعتماد مشتری مهم‌ترین عامل موفقیت اوست. مشتری با ورود به اتاق باید درك كند كه می‌تواند به حرف‌های مدیر اطمینان داشته باشد، جدا از طرز برخورد و ظاهر مدیر، چیدمان مبلمان و جزئیات مربوط به آن، حتی مدل و سبك صندلی‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. یك صندلی بلند و پرابهت به مشتری می‌گوید كه با یك مدیر قدرتمند روبه‌روست كه البته بدش نمی‌آید این قدرت را به رخ بكشد، در واقع این دكوراسیون به شما می‌فهماند كه مدیر، قواعد خاص خودش را دارد.
طراحی و دکوراسیون داخلی  اتاق مدیریت
در معماری امروز سعی می‌شود، میز مدیر پشت به نور قرار بگیرد تا نخستین صحنه‌ای كه به چشم مراجعه‌كننده می‌خورد نور باشد. این نور كه از پشت سر مدیر می‌تابد به مشتری حس اعتماد داده و بحثی روشن و صادقانه مدیر را انتظار می‌كشد. اتاق مدیر می‌تواند یك در خصوصی برای ورود و خروج خود او داشته باشد. این نحوه رفت‌ و آمد مدیر از نظر روان‌شناسی بسیار مهم است. زیرا كارمندان و مراجعان این‌طور برداشت می‌كنند كه مدیر همواره در اتاقش حضور دارد. این در، برای اتاق رئیس می‌تواند به یك اتاق خصوصی دیگر راه داشته باشد كه او بتواند قبل از ملاقات با مهمانانش خود را مرتب كند و گاهی درصورت نیاز استراحت كند. این مسئله برای مطب پزشكان نیز صادق است.
طراحی و دکوراسیون داخلی  اتاق مدیریت
برای اینكه اتاق مدیریت را متفاوت نشان دهید می‌توانید از موقعیت اتاق در ساختمان هم استفاده كنید. بهتر است در بالاترین یا پایین‌ترین طبقه ساختمان باشد یا اینكه همه نقاط مجموعه با گرایش به مركزیت به اتاق رئیس ختم شوند.
به ورودی اتاق مدیریت نیز باید توجه شود. این ورودی باید دعوت‌كننده باشد، دری كه در یك حفره داخل دیوار قرار گرفته یا مصالح خاصی برای ساخت آن به كار رفته یا از نورپردازی ویژه‌ای در كناره‌های آن استفاده شده، می‌تواند یك ورودی متفاوت باشد. وقتی وارد اتاق می‌شوید قبل از هر چیز باید خود مدیر را پشت میزش ببینید، حال اینكه در بسیاری از دفاتر باید برای دیدن مدیر از كنار میز كنفرانس بگذرید تا بتوانید او را ببینید.
طراحی و دکوراسیون داخلی  اتاق مدیریت
سلسله مراتب چیدمان اتاق مدیریت باید به‌گونه‌ای باشد كه مراجعان نخستین چیزی كه می‌بینند میز مدیر باشد نه میز كنفرانس یا كتابخانه. برای پذیرایی خودمانی‌تر، یك نیم ست جلوی میز مدیریت نیز گزینه ایده‌آلی است. میز كنفرانس هم بهتر است درصورت امكان به اتاقی در جوار اتاق مدیر منتقل شود یا در همان فضا كنار دیوار قرار گیرد. برای جدا‌سازی‌ قسمت‌های مختلف اتاق می‌توان از دیوارهای جداكننده متحرك نیز استفاده كرد. برای متفاوت جلوه دادن این فضا نسبت به سایر قسمت‌ها، می‌توان از مصالحی متفاوت و با كیفیتی بالاتر استفاده كرد یا سبك این اتاق را به‌طور كلی تغییر داد. برای مثال در مجموعه‌ای مدرن می‌توان اتاق مدیریت را كلاسیك طراحی كرد.
طراحی و دکوراسیون داخلی  اتاق مدیریتطراحی و دکوراسیون داخلی  اتاق مدیریتطراحی و دکوراسیون داخلی  اتاق مدیریت
تحریریه معماری آرل
گرداورنده : مسعود فلاح
منبع : آرل
تعداد بازدید : ۱۹۵۱۱
نسخه چاپی :  
حسین

درصورت نیاز پارکت با قیمت پایین ونصب در خدمتم



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
مراحل طراحی و اجرای ساختمان اداری

مراحل طراحی و اجرای ساختمان اداری

بازسازی کارخانه ی سیمان به شرکت بزرگ معماری ریکاردو بوفیل

بازسازی کارخانه ی سیمان به شرکت بزرگ معماری ریکاردو بوفیل

طراحی داخلی دفتر کار مایکروسافت در وین

طراحی داخلی دفتر کار مایکروسافت در وین

راهنمای انتخاب  و خرید  انواع صندلی های مدیریتی اداری

راهنمای انتخاب و خرید انواع صندلی های مدیریتی اداری

طراحی مدرن و خلاقانه ساختمان HVB در زمینی با ابعاد نامتعارف

طراحی مدرن و خلاقانه ساختمان HVB در زمینی با ابعاد نامتعارف

دفتر مجله دیار رضا نجفیان

دفتر مجله دیار رضا نجفیان

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir