نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۵/۰۱/۲۸ ۰۷:۲۲
گردآورنده: پروانه شاه سوار
ریچارد مه یر یکی از معروف ترین معماران نیویورکی است که در سال 1963 بعد از آموختن هنر معماری، با معماران بزرگی کار کرد و در سال 1969 به عضویت گروه پنج نیویورک در آمد. گروهی که علاوه بر ریچارد مه یر، پیتر آیزنمن، مایکل گریوز، جان هجداک و چالز گواتمی از اعضای آن بودند. مه یر معتقد است مسائل زیبایی شناسی در آثار یک معمار باید به گونه ای به کار رود که خالی از هرگونه تعصب و تعهد اجتماعی باشد.
مه یر که عموما او را معماری معروف در حوزه ساختمان سازی می دانند آثاری مثل مبل و صندلی و ست های آشپزخانه مثل قاشق و چنگال، سینی و ...دارد. او علاقه زیادی به متریال نقره دارد و عموما از این متریال برای آثارش از جمله ست های آشپزخانه استفاده می کند.
در نمونه های صندلی و مبل طراحی شده توسط مه یر، شاهد سادگی و پیچیدگی همزمان در آثار هستیم. طرحی که برخی معتقدند بین پست مدرن و کلاسیک سرگردان است اما مه یر معتقد است که طراحی کاملا واضح است و تعبیرهایی از این قبیل مناسب نیستند. ایراداتی که به مبل و صندلی وی وارد است، خطوط زیادی است که در پایه های مبلمان وجود دارد و منتقدین معتقدند اگر این خطوط برای مقاومت است آیا بهتر نیست با یک پایه یکپارچه جایگزین شود و یا اگر برای دید بصری است در آن بحث زیبایی شناسی رعایت شده است؟ و البته این نکته شایان ذکر است که طرح های وی مربوط به سال 1982 می باشد. به هر حال معماری، کلاسیک و مدرن بودنش سلیقه است و هرگز نمی توان برای همه مردم ازروی نسخه یکسان، طراحی انجام داد و شاید همین تفاوت هاست که دنیای هنر را زیباتر می کند.
تحریریه معماری آرل
گردآورنده: پروانه شاه سوار
منابع: richardmeier
arcspace
stradaproject
فصلنامه طراح
مه یر که عموما او را معماری معروف در حوزه ساختمان سازی می دانند آثاری مثل مبل و صندلی و ست های آشپزخانه مثل قاشق و چنگال، سینی و ...دارد. او علاقه زیادی به متریال نقره دارد و عموما از این متریال برای آثارش از جمله ست های آشپزخانه استفاده می کند.
در نمونه های صندلی و مبل طراحی شده توسط مه یر، شاهد سادگی و پیچیدگی همزمان در آثار هستیم. طرحی که برخی معتقدند بین پست مدرن و کلاسیک سرگردان است اما مه یر معتقد است که طراحی کاملا واضح است و تعبیرهایی از این قبیل مناسب نیستند. ایراداتی که به مبل و صندلی وی وارد است، خطوط زیادی است که در پایه های مبلمان وجود دارد و منتقدین معتقدند اگر این خطوط برای مقاومت است آیا بهتر نیست با یک پایه یکپارچه جایگزین شود و یا اگر برای دید بصری است در آن بحث زیبایی شناسی رعایت شده است؟ و البته این نکته شایان ذکر است که طرح های وی مربوط به سال 1982 می باشد. به هر حال معماری، کلاسیک و مدرن بودنش سلیقه است و هرگز نمی توان برای همه مردم ازروی نسخه یکسان، طراحی انجام داد و شاید همین تفاوت هاست که دنیای هنر را زیباتر می کند.
تحریریه معماری آرل
گردآورنده: پروانه شاه سوار
منابع: richardmeier
arcspace
stradaproject
فصلنامه طراح
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید