۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۰۹:۴۸
بازسازی و تغییر کاربری به هتلی آجری: اثری فو ق العاده به دلیل غلبه بر تمام چالشها

مترجم: نیلوفر محتاط
معماران: ZLG Design
موقعیت: کوالالامپور، مالزی
پروژه، بازسازی ساختمانی پنج طبقه است که طبقه ی همکف آن تجاری است و دو طبقه ی اول آن متعلق به بانک است و سه طبقه ی بالایی قرار است به هتل تبدیل شود. طراحی هتل در سال 2012 آغاز شد. فرآیند معماری هتل فرآیندی طولانی بود زیرا زمان زیادی طول کشید تا مسئولان نمای آجری را تأیید کنند همچنین تأیید تعداد و چیدمان اتاق ها توسط کارفرما نیز فرآیندی زمان بر بود.
طراحی هتل در بخشی از ساختمان موجود باعث بروز مشکلات بسیاری شد، زیرا بانک بدون توجه به اصول بومی معماری مالزی طراحی شده است. از دیگر چالش های طراحی می توان به بی تناسب بودن ساختمان های مجاور و اصرار کارفرما به وسیع تر بودن اتاق ها اشاره کرد. علاوه بر مسائل ذکر شده طراحان به دنبال معماری بودند که مطابق معماری سنتی کشور مالزی باشد.





در این هتل، تمام فضاهای عمومی از تهویه و نور طبیعی برخوردار هستند البته در اتاق های هتل اسپیلت نیز نصب شده تا مسافران در صورت نیاز از آن استفاده کنند. گفتنی است که تهویه ی ساختمان هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی صورت می گیرد. در جهت افقی، تهویه به کمک بازشوهایی که در جبهه ی بنا تعبیه شده اند و در جهت عمودی تهویه به کمک وید صورت می گیرد.
برای انتخاب مصالح، سعی شد تا از مصالح ساخت داخل کشور استفاده شود. مصالح استفاده شده عبارتند از: آجر سفالی تیره رنگ، بتن رنگی، موزائیک سیمانی، آهک سفید و تخته های طبیعی چوب. در ساخت ساختمان نیز از کارگران بومی بهره گرفته شد. استفاده از تخته های چوبی بازیافتی و پانلهای خورشیدی برای گرم کردن آب باعث کاهش هزینه ها در این پروژه شد.





در این طرح، چالش های موجود باعث نشد تا معماران ایده های اولیه ی خود را کنار بگذارند. به دلیل مغشوش بودن منظر بیرون هتل، ورود به اتاق ها از طریق راهرویی که به دور ساختمان چرخیده میسر می شود. اتاق ها نیز به سمت وید مرکزی چرخیده اند تا از نور طبیعی بهره مند شوند، بدین ترتیب نه تنها اتاق ها از نور طبیعی بهره مند می شوند، بلکه به جای منظر مغشوش خارج، از چشم انداز مطلوب داخل بنا بهره خواهند برد.
طراحی نمای بیرونی هتل از بخش های مهم طرح است. به منظور حل شدن نمای خارجی در سایت پر هیاهو و شلوغ، طراحان از مصالح بومی یعنی آجر استفاده کردند. چیدمان آجرها بر روی هم به گونه ای است که اجازه ی ورود هوا به داخل را بدهند و در عین حال نما، در سه بعد توسعه یابد و دو بعدی نباشد.





برای ایجاد وید در داخل بنا، دال های بتنی موجود تخریب شدند. تأمین نور اتاق ها نیز از طریق بالکن های شیشه ای که رو به وید باز می شوند، میسر خواهد شد. برای ایجاد بافتی جذاب از مصالح در داخل راهرو و باکس پله ها، نازک کاری موجود روی دیوارها تراشیده شد تا دیوار آجری سفت کاری از داخل نمایان شود.







برای بزرگنمایی تصاویر لطفاً بر روی آن ها کلیک کنید.



تحریریه ی معماری آرل
منبع: archdaily.com
تعداد بازدید : ۷۰۰۶
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
بازسازی موزه ون گوگ هلند

بازسازی موزه ون گوگ هلند

گزارش اختصاصی آرل از بازسازی و مرمت مجسمه گریفین چغازنبیل

گزارش اختصاصی آرل از بازسازی و مرمت مجسمه گریفین چغازنبیل

استفاده از تیر زرد فولادی در طراحی داخلی خانه

استفاده از تیر زرد فولادی در طراحی داخلی خانه

بازسازی کلبه ای ییلاقی در کانادا

بازسازی کلبه ای ییلاقی در کانادا

بازسازی ساختمان SEAM Center

بازسازی ساختمان SEAM Center

بازسازی کاخ آینه خانه اصفهان به وسیله هنر دیجیتال

بازسازی کاخ آینه خانه اصفهان به وسیله هنر دیجیتال

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir