۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۷


تحریریه معماری آرل
معماری: NArchitekTURA
موقعیت:Dobrodzień/ لهستان
سال: 2014
معمار پروژه: پیش بینی آینده کار پرمخاطره ای است. در این دنیایی که به سرعت در حال تغییر است پیش بینی ها به ندرت درست از آب در می آیند. با دعوت به یک رقابت بسته و نزدیک برای تصور کلی آپارتمان آینده (Apartment of the Future) واقع در مرکزDobrodzień Interior Design Park Dobroteka ما با مکانی بی انتها، جهانی و البته متمایز و منحصربفرد مواجه شدیم. در طول بیش از دو سال کار کردن بر روی این پروژه ما تلاش می کردیم فضای بازی ایجاد کنیم که پاسخگوی تغییرات در تکنولوژی، مبلمان و نیازها و رفتارهای متنوع کاربران باشد.

در آخرین دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن های همراه، تبلت ها و لپ تاپ ها، حتی بیشتر برنامه ها و مکانیزم های چند منظوره پیشرفته در پوششی ساده محصور می شوند. ما از طرحی مشابه در حین ایجاد تصور کلی آپارتمان استفاده نمودیم. بخش های عملکردی سنتی با یک طرح باز جایگزین شده اند که امکان تعداد نا محدودی چیدمان و تنظیم را فراهم می کند. سفید تک رنگ داخلی با ردیف های طولی از کابینت هایی که بیشتر عملکردها را در خود جای می دهند محدود میشود.


قسمت های اختصاصی به ناحیه های به هم متصل کننده یکنواخت (آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، کتابخانه، اتاق مالتی مدیا و غیره) مرتبط هستند، هرچندکه طرح پیشنهادی امکان تغییرات آزادانه را فراهم میکند. با بیرون کشیدن تخت خواب ها، میز کابینت ها و میزها از کابینت ها میتوان عملکرد و فرم دیگری از قسمت داخلی تعریف کرد. علاوه بر این، با پنهان کردن همه عملکردهای کمکی و تکنولوژیکی در کابینت ها این امکان فراهم میشود که تعویض وسایل الکترونیکی و تجهیزات داخلی بدون تاثیر گذاشتن اساسی بر تصویر فضای داخلی، فراهم شود.

در نسخه اولیه چیدمان و تنظیمات ما زیبایی شناسی مینیمالیستی را به منظور انتخاب افراطی لوازم جانبی و مبلمان فقط با رنگ سفید، در کار قرار دادیم. این روش یک نوع تفسیری از ایده های مدرن، استراتژی های عرضه هنر(طرح مکعب سفید) و تجزیه و تحلیل های مرتبط با تئوری رنگ و نور می باشد. در نسخه های بعدی چیدمان فضای داخلی، مبلمان رنگارنگ و حتی شاید مبلمان عتیقه قرار خواهد داشت.

این پروژه همچنین تلاشی است برای معرفی عناصر و تصاویر طبیعت به فضای بسته آپارتمان آینده (Apartment of the Future). ویژگی منحصربفرد این مکان با طراحی یک دیوار سبز انحصاری که تصور ارتباط با یک چشم انداز طبیعی را ایجاد می کند، بدست می آید. تصویر پانورامیک با عرض بیش از 15 متر، غنا و توانگری گیاه را در تشکیل یک نوع تفسیر مدرن از سنت تاریخی "آراستن" را نشان می دهد.

پانل های دیوارهای متحرک تشکیل شده از لاک و آغشته شده با گیاهان (چمن، برگ، نی و غیره) که ناحیه های مختلف را ازهم جدا می کنند امکان طیف گسترده ای از ترکیبات وچیدمان را فراهم می کنند. تغییر موقعیت این مولفه های نیمه شفاف منتج به همپوشانی لایه های مختلف و ایجاد تعداد نامتناهی از کلاژهای چند بعدی و رنگی و واضح می شود.


در سه سوله در مبلمان ما تاسیسات هنر چندرسان های را معرفی می کنیم که به طبیعت نیز مربوط می شوند و توسط هنرمندان منتخب بطور خاص برای آپارتمان آماده شده اند. در اتاق چندرسانه ای یک قفسه قابل ارتقاء همراه با یک پروژکتور وجود دارد که از سقف آویزان شده است و یک صفحه نمایش متحرک درست کنار پنجره وجود دارد که نقش یک مانع در برابر خورشید را نیز ایفاء می کند. علاوه بر این، در یک میز پنهان در مبلمان دو تصویر همزمان بر روی صفحه نمایش قرار دارند.


از یک طرح مشابه در اتاق خواب استفاده می شود البته با این تفاوت که صفحه نمایش در پشت آینه پنهان می شود. ما در فضای سوله اصلی آپارتمان یک پانل پارچه ای با طول بیش از 6 مترشامل صدها LED با روشنایی ناپیوسته و مجزا نصب کردیم. همه فضا با سیستم های نوری و صوتی پیشرفتهای که توسط یک برنامه تلفن های همراه کنترل میشوند، تکمیل میشود.

انعطاف پذیری فضا در ماهیت چند منظوره آپارتمان نیز منعکس میشود که می تواند به عنوان نوعی ترکیب از یک اتاق هتل، یک اتاق نمایش یا یک گالری هنری و البته یک اتاق آزمایشگاه نیز در نظر گرفته شود. ازکمپانی های نامدار دعوت شده است تا در فضای داخلی خود از آخرین دستاوردها و راه حل ها به منظور تست پروژه استفاده نمایند. ما همچنین در فضای آپارتمان فعالیت های تحقیقاتی متعددی (در همکاری با موسسات دانشگاهی) در رابطه با توسعه فضاهای مسکونی،طراحی و زیبایی شناسی و ایجاد روش، رفتارگرایی، جامعه شناسی، ارگونومی و بوم شناسی طرح ریزی و برنامه ریزی می کنیم.

عناصر طبیعت یک ویژگی از چیدمان کارکردی و مدرنبه همراه بازنمایی چند بعدی (واقعی و مجازی) از دنیای غنی و جذاب طبیعت تعریف میکنند. در آپارتمان آینده (Apartment of the Future) در Dobrodzień طبیعت و معماری یک چارچوب منحصربفرد و یکتا برای زندگی روزمره خلق می کنند.





تحریریه معماری آرل
مترجم: سارا خنجری
منبع: ARCHDAILY
تعداد بازدید : ۵۸۵۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی ترکیبی از دو کمپانی با سابقه ای متفاوت

طراحی ترکیبی از دو کمپانی با سابقه ای متفاوت

"کشف محیط" مفهومی کلیدی در طراحی داخلی پروژه ی دفتر کاری کوچک

نگاهی به طراحی داخلی 2 آپارتمان با تم رنگ طوسی

نگاهی به طراحی داخلی 2 آپارتمان با تم رنگ طوسی

10 طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک چند دهه گذشته

10 طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک چند دهه گذشته

طراحی داخلی آپارتمان : 50 نمونه پلان آپارتمان 4 خوابه

طراحی داخلی آپارتمان : 50 نمونه پلان آپارتمان 4 خوابه

طراحی داخلی آپارتمان به سبک مینیمالیستی

طراحی داخلی آپارتمان به سبک مینیمالیستی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir