۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۱۰:۵۰
طراحی شهری،طراحی بندر،طراحی منظر،طراحی شهر استانبول

تحریریه معماری آرل
افزایش سریع جمعیت شهری در ده بیست ساله گذشته باعث به هدر رفتن بخش بزرگی از فضاهای عمومی شده است. با توجه به اینکه استانبول منتظر یک زلزله در طی 25 سال آینده می باشد، این مکان های عمومی میتواند یک مکانی برای پناه بردن باشد. با توجه به رشد و گسترش سریع شهر، سیستم حمل و نقل نادیده گرفته شده است و نقاط مهم حمل و نقل تازه در حال ساخته شدن می باشند. هدف ما این بود که با این پروژه نشان دهیم که ایده تجدید حیات و بهبود یک ناحیه بندرگاهی در این منطقه از استانبول به چه شکلی می تواند باشد. با آرل همراه باشید.
در انجام این کار کیفیت به همراه توابع و کارایی های مفید و محل ها و مکان های ناحیه باید آنالیز شده و سپس در طراحی هایی از این قبیل بسته بندی شوند به طوری که ویژگی ها به همراه توابع و کارایی های هرمنطقه و هر ناحیه حفظ و نگه داری شود ، ناحیه های جدید با به کار بردن کارایی های موجود در ناحیه توسعه و گسترش می یابند و همچنین کمک میکنند تا مناطق و مکان ها به یک هویت جدید و کیفیت زندگی برسند.
ایده این پروژه این بود که جاذبه هایی را ایجاد کرده و آنها را مستقیما در اسکله قرار بدهد. این جاذبه های جدید با ایستگاه قطار Haydarpasa، یک موزه جدید، گسترش ساختمان بندرگاه موجود و یک مرکز همایش جدید که شامل هتل ها و سایر برنامه ها میباشد آمیخته می شوند.
این جاذبه ها نه تنها از نظر زیبایی شناسی بلکه از نظر کارایی نیز متمایز می باشند. این امر برای جذب کردن گروه های مختلف مردمی و فعال کردن کل ناحیه بندرگاهی مهم می باشد.
تفرجگاه باید یک عنصر ارتباط دهنده برای کل ناحیه باشد، و باید ایستگاه قطار Haydarpasa را به تفرجگاه موجود در جنوب تصفیه خانه فاضلاب متصل کند. ارتباط این جاذبه ها با یکدیگر از طریق راه آبی(تاکسی های آبی) و با گسترش تراموا های تاسیس شده امکانپذیر می باشد.
بزرگراه چهار بانده در کنار جبهه مسکونی به یک بلواری با فرصت های جدید خرید، بارها، رستوران ها، کافه ها، و غیره تبدیل میشود. بلوار کل ناحیه پروژه را پوشش میدهد. کارایی های جبهه مسکونی به تنهایی برای اتصال مناطق مسکونی به ناحیه بندرگاهی کافی نمیباشد؛ بنابراین خیابان های باریک مشخصه و کوچه ها فقط نباید جنبه بصری را فراهم کنند. آنها باید بخوبی اسکله را به نزدیکترین مناطق مسکونی متصل کنند.
براساس حقایقی مانند تقسیم محوری و جاذبه ها، یک ناحیه برای زندگی، کار، استراحت، تفریح، سرگرمی، ورزش و فعالیت های فرهنگی تفریحی گسترش داده می شود.

طراحی شهری،طراحی بندر،طراحی منظر،طراحی شهر استانبول

طراحی شهری،طراحی بندر،طراحی منظر،طراحی شهر استانبول

طراحی شهری،طراحی بندر،طراحی منظر،طراحی شهر استانبول

طراحی شهری،طراحی بندر،طراحی منظر،طراحی شهر استانبول

طراحی شهری،طراحی بندر،طراحی منظر،طراحی شهر استانبول

طراحی شهری،طراحی بندر،طراحی منظر،طراحی شهر استانبول

طراحی شهری،طراحی بندر،طراحی منظر،طراحی شهر استانبول

طراحی شهری،طراحی بندر،طراحی منظر،طراحی شهر استانبول



تحریریه معماری آرل
مترجم: سارا خنجری
منیع: EVOLO.US
تعداد بازدید : ۴۰۳۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری پل چوبی در طراحی شهری

معماری پل چوبی در طراحی شهری

طراحی دستگاه کنترل کیفیت هوا!

طراحی دستگاه کنترل کیفیت هوا!

طراحی شهری: طراحی نیمکتی سبز و قابل حمل

طراحی شهری: طراحی نیمکتی سبز و قابل حمل

شهر سازی در آسمان

شهر سازی در آسمان

طراحی شهری: ارائه ی کانسپتی برای طراحی محله ی ساحلی پایدار و تاب آور در شهر بوستون

طراحی شهری: ارائه ی کانسپتی برای طراحی محله ی ساحلی پایدار و تاب آور در شهر بوستون

طرح پیشنهادی موزه، زیر پل میرداماد/ مهدی کامبوزیا

طرح پیشنهادی موزه، زیر پل میرداماد/ مهدی کامبوزیا

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir