۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۵:۱۲

اقیانوس کیهانی


دیافرگم آرل،عکاسی

نویسنده: حسین ملک محمدی
اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. در این مطلب، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گردآوری کرده‌ایم. با آرل همراه باشید.
دانشمندان بر این باورند که ممکن است دریایی در زیر سطح منجمد قمر انسلادوس زحل وجود داشته باشد. جالب است بدانید انسلادوس که قطری 500 کیلومتری و بیش از 100 میلیون سال سن دارد، ششمین قمر بزرگ زحل است. زحل نیز خود ششمین عضو منظومه خورشیدی ماست. این قمر در سال 1789 توسط ویلیام هرشل کشف شده.

قد و قواره ریزه میزه


دیافرگم آرل،عکاسی


در تصویر یک قورباغه نیزه سمی را می‌بینید که تنها یک سانتی‌متر قطر دارد. این عکس زمانی گرفته شده که کارکنان آکواریوم Sealife لندن در جریان طرحی سالانه مشغول بررسی سلامتی 6600 جانداری بودند که در این مرکز نگهداری می‌شوند. این جانور بومی امریکای مرکزی و جنوبی بوده و در گونه‌های مختلف و به رنگ‌های گوناگون است.

تخلیه چاه!


دیافرگم آرل،عکاسی


ترکیدگی لوله‌ی آب صد ساله در شهر لس‌آنجلس موجب جاری شدن آب در بخش‌هایی از دانشگاه UCLA و خیابان‌های اطراف آن شده است. این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی-عمومی ایالات متحده و جهان است. دانشگاه UCLA در منطقه وست‌وود واقع شده و از نظر تعداد، بیشترین دانشجو را در ایالت کالیفرنیا پذیراست.

دود افتخار


دیافرگم آرل،عکاسی


اسکادران آکروباتیک Red Arrows (پیکان‌های سرخ) کشور بریتانیا در حال نمایش گروهی خود هستند. نمایش‌های هوایی بخش جانبی نمایشگاه هوایی ساندرلند است. این اسکادران که بر فراز منطقه ساحلی ساندرلند پرواز می‌کردند، برنامه خود را با نمایش دودهایی به رنگ پرچم این امپراتوری انجام دادند.

مسافرت مفتی 2.0


دیافرگم آرل،عکاسی


روباتی به نام hitchBOT در بزرگراه 102 کانادا منتظر خودروی عبوری است. این روبات بخشی از یک آزمایش اجتماعی است که آیا رانندگان می‌توانند آن را به طور سالم تا مقصد ببرند. رایگان‌سواری، مسافرت مفتی یا اتو مرسی سبکی از مسافرت در مغرب زمین است که مسافران با خودرو یا کامیون‌های عبوری و بدون پرداخت هزینه‌ای، مسافتی را طی می‌کنند.

جاده خاکی


دیافرگم آرل،عکاسی

مریخ‌نورد فرصت (Opportunity) ناسا رکورد تازه‌ای از سفر خارج از جاده را در محیط بیرون کره زمین ثبت کرده است. این مریخ‌نورد تاکنون بیش از 40 کیلومتر (25 مایل) را در سطح سیاره سرخ پیموده است.

خرس‌بُرون


دیافرگم آرل،عکاسی


کارکنان موزه تاریخ طبیعی برلین مشغول حمل مجسمه تاکسیدرمی شده‌ی یک خرس قطبی هستند. خرس‌های قطبی گونه‌ای هستند که در قطب شمال زندگی می‌کنند و به خرس سفید یا خرس شمالی نیز معروف است. از آنجا که با گرم شدن تدریجی کره زمین زیستگاه‌های این جانور در حال نابودی است، آیندگان باید به دیدن این موجودات در فیلم‌های مستند و موزه‌ها بسنده کنند!

بودن یا نبودن!


دیافرگم آرل،عکاسی


در تصویر، یکی از دو پرند‌ه‌ی زنبورخواری که این روزها در بریتانیا پرورش داده شده، در حال خوردن حشره‌ای دیده می‌شود. در یک قرن گذشته، این پرنده سومین تلاش موفق کارشناسان برای پرورش این گونه در جزایر بریتانیا است.

پیش‌بینی مرطوب


دیافرگم آرل،عکاسی


این یک تصویر ماهواره‌ای است که به طور دستی رنگی شده. این تصویر نشان دهنده‌ی بخارهای آب بر فراز کره زمین است. به کمک این شبیه‌سازی‌ها، کارشناسان هواشناسی پیش بینی می‌کنند غلظت بخار آب با گرم شدن تدریجی دمای کره زمین افزایش پیدا می‌کند.

طرفداران پلاستیکی!


دیافرگم آرل،عکاسی


یک تیم بیس‌بال کره‌ای شیوه‌ی تازه‌ای برای پر کردن سکوهای ورزشگاه و تغییر حال و هوای ورزشکاران پیدا کرده است. مسئولان این باشگاه می‌خواهند روبات‌های پلاستیکی را روانه ورزشگاه کنند!


تحریریه معماری آرل
نویسنده: حسین ملک محمدی
منبع: زومیت


تعداد بازدید : ۱۹۳۹
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
دیافراگم: خشم نفس‌گیر زمین

دیافراگم: خشم نفس‌گیر زمین

 گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد

خلاقیت در عکاسی و انعکاس 12 اثر معماری بر روی آب

خلاقیت در عکاسی و انعکاس 12 اثر معماری بر روی آب

بهترین عکس های هوایی 2018 با موضوع معماری، طبیعت و ورزش

بهترین عکس های هوایی 2018 با موضوع معماری، طبیعت و ورزش

پنجره های جهان: از لیسبون تا ونیز

پنجره های جهان: از لیسبون تا ونیز

یک شنبه های عکاسی: معماران از نگاه مریم زندی

یک شنبه های عکاسی: معماران از نگاه مریم زندی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir