۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۰۸:۵۵

کانسپت تویوتا F-T1

کمپانی خودرو سازی تویوتا با نمایشی خیره کننده در نمایشگاه آمریکای شمالی، کانسپت مدل FT-1 را به نمایش گذاشت. این مدل برای اولین با الهام پذیری از مرکز تحقیقات و طراحی calty در بازی پلی استیشن برای طراحی مدل گرن توریزمو ابداع شده بود. F-T1نه در ژاپن بلکه توسط زیرمجموعه آمریکایی Calty Design Research طراحی شده و قرارست الگویی برای کوپه های اسپرت تویوتا در آینده ای نزدیک باشد؛ خانواده ای که با مدل 2000GT در سالهای دهه 60 میلادی تشکیل شد و بعد از آن هم با آمدن مدل هایی نظیر سلیکا، سوپرا و MR2 و نهایتا GT-86 اعضای این خانواده بیشتر و بیشتر شدند. اول از نام FT-1 شروع کنیم که از عبارت Future Toyota گرفته شده؛ تکلیف عدد “1” هم که معلوم است! اگر از چراغ های تماما LED جلویی خودرو صرف نظر کنیم، با یک طراحی نسبتا کم نقص روبرو هستیم که در قیاس با مدل های حال حاضر تویوتا نشاط و سرزندگی فوق العاده بالایی دارد..
 


واقعیت اینست که FT-1 بیشتر از آنکه زبان تویوتایی داشته باشد، لکسسی طراحی شده؛ یعنی از المان های مفهومی های لکسس مانند FT-HS سال 2007 میلادی گرفته تا کوپه LF-LC سال 2012 میلادی در ساخت آن نقش داشته اند. شاید طراحی هیجان انگیزش را مدیون همین نکته باشد. کار بر روی این پروژه دو سال پیش توسط تیم طراحی Calty آغاز شد اما همچون شاهکار اخیر مرسدس بنز AMG Vision GT Concept، این مدل برای بازی Gran Turismo 6 طراحی شده است و آن چیزی که تویوتا در دیترویت از آن رونمایی کرده است تنها مدلی فول سایز از این خودرو می‌باشد.

کانسپت تویوتا F-T1

کانسپت تویوتا F-T1
 
 
موارد دیگری مانند فن های تعبیه شده در سپر جلو، ورودی هوای جانبی و اسپویلر قابل تنظیم عقب که با الهام از لکسس LFA طراحی شده اند، شیشه یکپارچه جلو که بر روی ستون A کشیده شده، اسپویلر جلو و دیفیوزر کربنی عقب، صفحه کیلومتر دیجیتالی با سیستم HUD ونهایتا فرمان مسابقه ای با نمایشگر کوچکی که بالای آن تعبیه شده و امکان نمایش 3 پارامتر حالت رانندگی یا Driving Mode (در سمت چپ)، دنده درگیر (در وسط) و زمان تعویض دنده (در سمت راست) را دارد، از دیگر ویژگی های جذاب این خودرو هستند. از آنجایی که FT-1 مختص جشن 40 سالگی Calty Design ساخته شده پس درهمان آمریکا می ماند و به جای دیگری نمی رود. راستی این نکته را هم فراموش نکنیم که FT-1 پلتفرم موتور جلو/دیفرانسیل عقب دارد پس حتما در ساخت سوپرای جدید یا کوپه های اسپرت آتی از آن استفاده می شود.
 
کانسپت تویوتا F-T1

کانسپت تویوتا F-T1 کانسپت تویوتا F-T1 کانسپت تویوتا F-T1 کانسپت تویوتا F-T1


منبع: Arel.ir, car.ir, designboom, netcarshow.com, pedal.ir, aparat.com
تعداد بازدید : ۴۱۹۵
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی نمایشگاه خودروی لکسوس

طراحی داخلی نمایشگاه خودروی لکسوس

کوروت Z06 جدید، شوالیه برمی خیزید

کوروت Z06 جدید، شوالیه برمی خیزید

کانسپت فراری سرجیو

کانسپت فراری سرجیو

گران ترین خودروهای موجود در بازار جهان

گران ترین خودروهای موجود در بازار جهان

آینده ای نزدیک با خودروی هیبربدی مرسدس بنز

آینده ای نزدیک با خودروی هیبربدی مرسدس بنز

این یک فراری 330 P4 منفجر شده است

این یک فراری 330 P4 منفجر شده است

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir