۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۲/۱۱/۰۲ ۰۶:۰۴

از الگوهای قدیم معماری نو خلق کنید

استاد معماری و طراحی شهری دانشکده لاسن آمریکا گفت: معماری عملی است که در سنت‌ها و فرهنگ یک جامعه ریشه کرده و به یک حرکت متحورانه تبدیل شده است زیرا این رشته یک پدیده احساسی است و نمی‌توان بی تفاوت و بی احساس به خلق طرحی در آن پرداخت.

متاسفانه در شرایط کنونی به جای اینکه در معماری به دنبال تغییر شرایط و بهبود کیفیت‌ها باشیم در جای خود در جا می‌زنیم و تنها طرح‌های گذشته را تکرار می‌کنیم.

معماری همانند داستانی است که به گوش استفاده کننده، آشنا به نظر می‌رسد، هر معمار موفق یک داستان در گنجینه خود دارد و هر چه داستان بلندتر باشد کیفیت معماری بیشتر خواهد بود و هرچه داستان کوتاه‌تر باشد معماری فرد کیفیت کمتری دارد.

در فرآیند طراحی، دید معمار مثبت است، با بدبینی نمی‌توان یک اثر خوب از خود برجای گذاشت بنابراین بدبینی مانع از ایجاد دید مناسب به طرح معماری می‌شود و با منفی گرایی نمی‌توانیم یک طرح یا اثر خوب ایجاد کنیم.
معماری یک عمل رادیکال است و معمولا در سنت‌ها و فرهنگ یک جامعه ریشه کرده و به یک حرکت متحورانه تبدیل شده زیرا این پدیده احساسی است و نمی‌توان بی تفاوت و بی احساس به خلق یک اثر دست زد.
معماری پر از رمز و راز است و داستانی است که هر فردی به شیوه خاص خود آن را می‌سراید، معماری کتابی نیست که بتوان بارها از روی آن خواند و طرح جدیدی خلق کرد، بلکه طرح اولیه یک اثر معماری ساخته ذهن و دستانی خلاق است.

استاد معماری و طراحی شهری دانشکده لاسن آمریکا با بیان اینکه معماری پیچیده است و پدیده‌ها و طرح‌های ساده در معماری چندان به دل نمی‌نشینند، همان طور که ذهن آدمی در برخورد با مسایل گوناگون پیچیده عمل می‌کند و راه حل‌های متفاوتی ارایه می‌دهد، معماری هم به دنبال پیچیدگی است.


مسجد با معماری جدید ، ترکیب معماری جدید با قدیم

معماری یک پدیده واقعی است که نمی‌توان دوباره به احیای آن پرداخت، معماری حقیقتی است آشکار که نمی‌توان بارها و بارها دوباره آن را بازسازی کرد،‌ معماری یک پدیده غیر منتظره است و یک عادت نیست که تنها به ثبات بینجامد بلکه باید در محیط ایجاد انرژی ‌کند و جهت دار باشد.

وی با بیان اینکه معماری اهرمی است برای به خاطر سپردن موضوعات دیگر که نباید به حیطه فراموشی سپرده شود، اضافه کرد: معماری یک موضوع گنگ و خاموش نیست بلکه هنری سرزنده و متنوع است.

شجاعت در معماری یک اصل مهم است، گفت: معماران افراد شجاعی هستند که در انتخاب راه با بینش درست قدم بر می‌دارند و تا انتهای مسیر پیش می‌روند.

معماری مملوء از فضاهای گوناگون است، اما عرصه مد نیست، معماری باید فضایی را خلق کند که رویاهای ما را تحقق می‌بخشد و اجازه می‌دهد رویاها شانس به ظهور درآمدن پیدا کند.

معماری از جنس الهام است، خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم که دوباره یک نقش جهان دیگر بسازیم، اما می‌توان از الگوهای قدیم بهره برده و طرح‌های نو خلق کرد.

منبع : آرل ، http://www.bananews.ir

تعداد بازدید : ۲۶۲۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری متحرک

معماری متحرک

نقش معماری در كاهش جرایم

نقش معماری در كاهش جرایم

معماری مدرن، ریشه ها و مفاهیم: قسمت اول

معماری مدرن، ریشه ها و مفاهیم: قسمت اول

از نظام های معماری کلاسیک چه می دانید؟

از نظام های معماری کلاسیک چه می دانید؟

مراحل صدور پروانه و جواز ساختمان در تهران

مراحل صدور پروانه و جواز ساختمان در تهران

مصاحبه با لیز دیلر و ریک اسکوفیدو

مصاحبه با لیز دیلر و ریک اسکوفیدو

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir