۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۲/۱۰/۱۹ ۰۶:۰۱

متریال فلز
در این مقاله، ما به بررسی 10 پروژه برتر که با توجه به متریال فلزی ساخته شدند پرداخته ایم. این پروژه ها با الهام پذیری از متریال فلز،و با عرصه و کارایی های مختلف، جایگاه منحصر به فردی را در معماری مدرن دارا می باشند.


فرانگ لاریویرا / Nebuta-no-ie Warrase
متریال فلز

این ساختمان ژاپنی که به جشنواره Nebuta اختصاص داده شده، با یک صفحه دوازده متری از فولاد، به صورت ربان های نازک طراحی شده است. استفاده از فولاد در این پروژه هم به عنوانیک کانسپت بصری، و هم به مثابه یک پوشش فضایی بوده است. این ربان های فلزی در سرتاسر فضا پیچ و تاب خورده و شکست نور را در بخش داخلی و معابر را به همراه داشته است.


پلازای لاپتریا / La Metropolitana
متریال فلز

این بنای یادبود (مقبره سرباز گمنام) که در مکزیک واقع شده، یک ساختار فلزی تحت پوشش فولاد کورتن (Corten) می باشد. فرم کلی این بنای یادبود، با توجه به آبشاری که در انتهای این فرم تعبیه شده، ایده استراحت و آرامش را با توجه به انعکاس این فرم بر روی پایه مجموعه افزایش داده ، که آن هم از آب تشکیل شده است.

کلبه نورد/گروه معماری OSKA

متریال فلز

طراحی این کلبه، با رویکرد استفاده از تکنولوژی در حد مینیمم، این کلبه را که با پلت فرم های و روکش های فلزی و چوبی، منحصر به فرد کرده است. از جنبه های مهم این پروژه، فلز بادوام و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری در بخش بیرونی می باشد



ورزشگاه هاکی آرنا

متریال فلز

طراحی ورزشگاه هاکی در اسپانیا، در اطراف زمین های یخی، و تعبیه یک گنبد فولادی عظیم در سرتاسر پروژه، و بدون در نظر گرفتن نما بوده است. در زیر این پوسته، جزئیات ظریف بتن، یخ و آجر در هماهنگی با سازه کلی تعبیه شده است.


موزه انرژی

متریال فلز

در قسمت بیرونی این پروژه، فولاد احساس چگالی سنگین و زبری را در این موزه به وجود آورده است. ترکیب پلی کربنات با فولاد بر روی پوسته بیرونی، و ایجاد شکست وتعلیق در فرم کلی، حجم ساده و زیبایی را به نمایش گذاشته است.


Top of Tyrol

متریال فلز
یک فرم چشم انداز در اتریش که به عنوان یک نقطه عطف و زیباشناسی، مه در کوهستان واقه شده و از فولادی مقاوم، در برابر آب و هوا ساخته شده است. کانسپت این طرح بر اساس یک شمشیر خمیده و از فلز کورتن(Corten) ساخته شده است. کل ساختار، یک حالت دعوت کننده را ایجاد کرده است تا بازدیدکنندگان بتوانند از استراحت و لذت بردن از زیبایی کوهستان، بهره ببرند.


مکعب نارنجی

متریال فلز

این پروژه به خصوص که در فرانسه واقع شده، به عنوان یک مکعب راست گوشه (اورتوگنال) می باشد و قسمتی از آن مانند یک چاله غول پیکر برای رفع نیازهای نور، هوا و زیباشناسی تراشیده شده است. نمای سازه با استفاده از فولاد سبک با دهانه های بزرگ به وجود آمده است.سورخ ایجاد شده، توسط الگوهای پیکسل شده ای که بر سطح رودخانه به وجودآمده، طراحی شده است.


طراحی موزه Holon

متریال فلز

اولین موزه ملی طراحی شده در اسرائیل، که یک ساختمان با پنج باند غالب که از فولاد کورتن (Corten) به صورت موجی و پیچ دار در سرتاسر حجم، پوشیده شده است. این باندها در حکم ستون فقرات این ساختمان است. این طرح، هم از لحاظ ساختاری و هم از نظر ارتباطی، وضعیت خود را به محیطاطراف دیکته کرده است.


تئاتر دیی و چارلز/ OMA

متریال فلز

این تئاتر که در ایالت متحده واقع شده، با ادغام امکاناتی مانند خانه و فروشگاه، به یکی از بزرگترین تئاترهای جهان تبدیل شده است. پنل های فولادی نما که قابلیت باز و بسته شدن را دارد، اجازه ورود به کاربران را از خارج به داخل فراهم می کند.


طراحی صنعتی Junin در لس اند

متریال فلز

نگرانی های اولیه از این ساختمان صنعتی انعطاف پذیر، مربوط به روابط نزدیک بین ساخت و ساز، چشم انداز، و منظر شهری بوده است. این بنا در آرژانتین واقع شده است. سقف فلزی این طرح، توانسته به این پروژه حرکت ببخشد و از حالت روتین یک واحد صنعتی خارج کند.



گردآورنده: گروه معماری آرل
تعداد بازدید : ۴۶۷۵
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی دفتر کار شناور در دل طبیعت

طراحی دفتر کار شناور در دل طبیعت

طراحی و معماری داخلی خانه ای در توکیو

طراحی و معماری داخلی خانه ای در توکیو

فضایی جدید برای هنر و علم در آمستردام

فضایی جدید برای هنر و علم در آمستردام

بلندترین برج چوبی دنیا در لندن

بلندترین برج چوبی دنیا در لندن

بازسازی خانه های قرن 15 میلادی در اسپانیا

بازسازی خانه های قرن 15 میلادی در اسپانیا

طراحی سازه ای طبیعی برای تمدد اعصاب در بلژیک

طراحی سازه ای طبیعی برای تمدد اعصاب در بلژیک

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir