نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : پنجشنبه , ۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۰۳:۱۲
تحریریه معماری آرل
لامبورگینی نامگذاری بر اساس گاوهای خشمگین را به کناری گذاشته و این بار به سراغ یک طوفان استوایی آمده است. هوریکان LP 610-4 پیشرفتهترین لامبورگینی تاریخ و جانشینی برای گایاردوی دوست داشتنی خواهد بود.
پیشرانه 5 لیتری V10 آن در دور 8250 میتواند نیروی 602 اسب بخار و در دور 6500 گشتاور 560 نیوتن متر را تولید کند. این نیروگاه با بروز رسانیهایی نظیر سوخت رسانی مستقیم و مستقل هر سیلندر قدرت بیشتر و مصرف سوخت و آلایندگی پایین تری نسبت به گایاردو (یا همان گالاردو) را ارائه میکند.
برای انتقال این نیرو، از یک گیربکس هفت سرعته با کلاچ دوگانه بهره گرفته میشود. هر چهار چرخ از این قدرت بهره و حظ لازم را میبرند زیرا لامبورگینی تصمیم گرفته تا سیستم چهار چرخ متحرک با کنترل الکترونیکی همراه با سه حالت رانندگی جاده، اسپرت و مسابقهای را برای آن در نظر بگیرد.
لامبورگینی برای شاسی هوریکان از طراحی ترکیبی سبک وزن متشکل از آلومینیوم و فیبر کربن بهره جسته است. بدین ترتیب وزن خشک هوریکان، 1422 کیلوگرم است که به مفهوم 2.33 کیلوگرم به ازای هر یک اسب بخار نیروی تولیدی است. برای ترمزها از دیسکهای کربن سرامیکی استفاده شده و سیستم فرمان هم دارای نسبتهای متغیر است.
منابع : گجت نیوز و themotorreport ، Designboom, Netcarshow
تحریریه گروه معماری آرل
هوریکان (که به اسپانیایی اوراکان خوانده می شود) میتواند صفر تا صد کیلومتر را در 3.2 ثانیه طی کند. برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت هم تنها 9.9 ثانیه کافیست. نهایت سرعت این سوپر اسپرت نیز 325 کیلومتر بر ساعت است. ممکن است این اعداد چندان با گایاردو تفاوت نداشته باشن اما در عوض مصرف سوخت 12.5 لیتری آن توجه شما را جلب خواهد کرد. برای این منظور از یک سیستم حرکت-توقف و موتور با استاندارد یورو 6 باید تشکر کرد. گرچه میزان آلایندگی 290 گرم در هر کیلومتر هنوز بالا به نظر میرسد.
لامبورگینی برای شاسی هوریکان از طراحی ترکیبی سبک وزن متشکل از آلومینیوم و فیبر کربن بهره جسته است. بدین ترتیب وزن خشک هوریکان، 1422 کیلوگرم است که به مفهوم 2.33 کیلوگرم به ازای هر یک اسب بخار نیروی تولیدی است. برای ترمزها از دیسکهای کربن سرامیکی استفاده شده و سیستم فرمان هم دارای نسبتهای متغیر است.
لامبورگینی هوریکان در نمایشگاه ژنو در ماه مارس 2014 رونمایی خواهد شد. و البته از بهار سال 2014 قابل سفارش خواهد بود.
منابع : گجت نیوز و themotorreport ، Designboom, Netcarshow
تحریریه گروه معماری آرل