بهترین خانه‌ های 2022 از دید آرک دیلی

خانه ریتا Rita House

اجرا: Estudio Fernandez Renati
مساحت: 692 مترمربع
سال: 2021
معمار اصلی: آله هو فرناندز
این خانه در زمینی به مساحت 2500 متر در حومه بوینس آیرس طراحی و ساخته شد. در زمین انتخاب شده درختان کهن سالی قرار داشتند که تلاش شد همگی حفظ شوند. اتاق‌ها به شکلی طراحی شدند که حس قرار گرفتن در جنگل را برای ساکنین تداعی کنند. برای ساخت "خانه ریتا" عمدتا از مواد ارگانیک بهره گرفته شده است. هدف معماران به‌جای خودنمایی در طراحی، ایجاد فضاهای بهینه، راحت و طبیعی است. بیشترین مصالح به کارگرفته شده برای این خانه، بتن، آجر و چوب هستند.      

خانه‌ای در کویوئن House In Koyoen

اجرا: Tomohiro Hata Architect and Associates
مساحت: 125 مترمربع
سال: 2021
معماران اصلی: توموهیروهاتا، کنیچی یوشیمورا
"خانه‌ای در کویوئن" در استان هیوگو ژاپن ساخته شده است. فضای منطقه پر از دیوارهای حائل و جاده‌های پرپیچ‌وخم است. ازآنجایی‌که منطقه انتخاب شده تراکم بالایی دارد و جاده‌ منتهی به آن نیز بسیار باریک است، طراحان تصمیم گرفتند از قطعات کوچک و قابل مونتاژ برای ساخت‌و‌ساز استفاده کنند. طاق چوبی خانه از 6 تخته LVL با ضخامت 3 سانتیمتر ساخته شد. تصویری که از داخل و خارج خانه به ناظر ارائه می‌شود، لبریز از فرم‌های شیبدار است که در تضاد با خانه‌های اطراف قرار می‌گیرد.  

خانه باغ Garden House

اجرا: Container Design
مساحت: 257 مترمربع
سال: 2017
معماران اصلی: تاکانوبو کیشیموتو
"خانه باغ" بازسازی یک خانه 50 ساله چوبی در شهر آیویی در استان هیوگو ژاپن است. معماران به‌جای تخریب خانه قبلی و ساخت یک اثر جدید، تصمیم گرفتند با ایجاد تغییراتی از پتانسیل خانه بهره ببرند. در این خانه از ستون‌های چوبی مورب به‌طور فزاینده‌ای استفاده شده است. منبع الهام برای به‌کارگیری این ستون‌ها و ایجاد فرم‌های مثلثی، جوانه زدن گیاهان و رشد درختان و همچنین یک کوه کوچک در منطقه بوده است. طراح تلاش کرده است تا از این ستون‌ها علاوه بر بهره‌برداری فنی، فضاهایی کاربردی نیز ایجاد کند.  

خانه معلق Suspension House

اجرا: Fougeron Architecture
مساحت: 232 مترمربع
سال: 2022
این یک خانه 3 طبقه بازسازی شده در میان دو تپه در ایالت کالیفرنیای امریکا است. از زیر این خانه یک رودخانه جریان دارد و تلاش معماران، طراحی بنایی هماهنگ با طبیعت بوده است. هدف این بوده است که طرح کلی خانه قبلی حفظ شود. وزن خانه روی دو طرف تپه‌ها انداخته شده است تا این‌طور به نظر برسد که بنا بر فراز رودخانه معلق است. استفاده از پنجره‌های کف تا سقف نیز باعث شده است تا از درون خانه بتوان طبیعت بیرون را مشاهده کرد. طبقه سوم با چرخشی 90 درجه‌ای روی دو طبقه زیرین ساخته شده است تا جرم خانه را بشکند و خود را از آن‌ها جدا کند.   

خانه مینا Mina’s House

اجرا: MACH Arquitetos
مساحت: 199 مترمربع
سال: 2018
خانه مینا در نزدیکی شهری تاریخی به نام اورو پرتو برزیل ساخته شده است. ازآنجایی‌که اطراف خانه لبریز از درخت و پوشش گیاهی متراکم است، طراحان از پنجره‌های کف تا سقف بهره گرفته‌اند و حفظ حریم خصوصی را به گیاهان و درختان سپرده‌اند. برای بهره‌مندی بیشتر از طبیعت منطقه، در سقف اتاق‌ها از پنجره‌های بازشو استفاده شده تا هم نور بهتری به داخل بتابد و هم هوا و مه بیرون به درون خانه راه پیدا کند. 

خانه لابری Labri House

اجرا: Nguyen Khai Architects & Associates
مساحت: 55 مترمربع
سال: 2021
یکی دیگر از بهترین خانه ‌های 2022 از دید آرک دیلی خانه لابری است. لابری در زبان ویتنامی به معنای پناهگاه مخفی است. در طراحی این خانه تلاش شده است تا ارتباط آن با طبیعت حفظ شود. دور تا دور خانه که شامل سه بلوک می‌شود، از شیشه استفاده شده و در سقف هر بلوک یک درخت کاشته شده است. به همین دلیل فضای داخل کاملا پرنور و روشن است. برای ایجاد حس نزدیکی به طبیعت، از گیاه تاک برای بالا رفتن از شیشه‌ها بهره گرفته شده است تا یک دیوار سبز برای دستیابی به حریم خصوصی ایجاد شود. در این بنا، دیوار داخلی بکار برده نشده است و ارتباط خانه با بیرون مسدود نیست.  

Tejocote House

اجرا: González Muchow Arquitectura
مساحت: 650 مترمربع
این خانه در یک بافت نیمه‌شهری در کشور مکزیک قرار دارد. برای ساخت این بنا از مصالح بومی و معماری ساده بهره گرفته شده است تا با مؤلفه‌های محلی هماهنگ باشد. ازآنجایی‌که قانون در آن منطقه اجازه استفاده از حصار را نمی‌دهد، طراح از دیوارهای بلند بتن رنگ‌دانه‌ای برای دستیابی به حداکثر حریم خصوصی استفاده کرده است. در این خانه 650 متری تمامی فضاهای داخلی امکان باز شدن به یک پاسیو یا حیاط خلوت را دارند. استفاده از منحنی‌ها در طراحی بنا از زمختی دیوارهای بتنی کاسته است.   

خانه گوارارما Guararema House

اجرا: Terra e Tuma Arquitetos Associados
مساحت: 60 مترمربع
سال: 2018
معمار اصلی: دانیلو ترا، فرناندا ساکانو، جولیانا ترا و پدرو توما
این خانه 60 مترمربعی در منطقه‌ای روستایی قرار گرفته و چشم‌انداز آن به سوی جنگل است. خانه گوارارما تحت تاثیر سبکی از مسکن روستایی به نام Culata yovai ساخته شده که شامل دو بلوک بسته در دو طرف بنا و فضایی سرپوشیده و خالی بین آن‌ها است. از مناطق بسته می‌توان به عنوان اتاق‌خواب، انباری، آشپزخانه یا اتاق نشیمن استفاده کرد و فضای بینابینی نیز می‌تواند کاربردهای متنوعی مانند، فضای کاری، محل ملاقات، اتاق نشیمن و ... داشته باشد.  

خانه انسان/ سگ Dog / Human House

اجرا: EKAR
مساحت: 700 مترمربع
سال: 2022
هدف پروژه، دستیابی به خانه‌ای برای انسان‌هایی است که به سگ‌ها علاقه‌مند هستند. این بنای 700 متری پر از فضاهایی برای بازی کردن سگ‌ها است. در طراحی از المان‌های موجود در این منطقه روستایی در تایلند استفاده زیادی شده است. بسیاری از گیاهان موجود در منطقه در محیط خانه کاشته شدند. ازآنجایی‌که انسان هنگام مواجهه با سگ عموما خم می‌شود، در بخش‌هایی، ارتفاع سقف کوتاه در نظر گرفته شده است. نوع پلکان و برخی از عناصر دیگر معماری نیز مطابق با فعالیت سگ‌ها طراحی شده‌اند. 

خانه تجربیات بتنی House of Concrete Experiments

اجرا: Samira Rathod Design Atelier
مساحت: 464 مترمربع
سال: 2022
معمار اصلی: سمیرا راتود
این خانه در شهر ساحلی الیباگ در نزدیکی بمبی، به صورت استودیو و تنها با یک اتاق‌خواب برای یک زوج ساخته شده است. 2 اتاق مهمان به صورت جداگانه در یک ساختمان دیگر ضمیمه شده‌اند. این بنا شامل یک فضای بزرگ بدون ستون با سقفی بتنی و بدون دیوارهای داخلی است. دیوارها ضخیم در نظر گرفته شده‌اند تا هم به عنوان عایق، فضای داخل را خنک کنند و هم بتوان در آن‌ها فضاهایی برای ذخیره‌سازی و پنجره‌های فرو رفته ایجاد کرد. 

Radial House

اجرا: Stu/D/O Architects
مساحت: 1100 مترمربع
سال: 2020
این یک خانه برای گذراندن تعطیلات یک خانواده بزرگ است و در فضای سبز پارک ملی کائو یایی در تایلند قرار دارد. در طراحی این بنای 1100 متر مربعی دو فضای مجزا – یکی برای مهمانی و دیگری فضایی آرام برای افراد مسن‌تر – در نظر گرفته شده است. این دو فضا توسط یک محوطه بزرگ پر درخت از هم جدا شده‌اند. به‌کارگیری اختلاف سطح بین این دو فضا به کمک یک طرح شیب‌دار به زیبایی بنا افزوده است. مشخصه عمده این اثر، دینامیک موجود در معماری آن است.  

m.o.r.e. Cabin

اجرا: Kariouk Architects
مساحت: 92 مترمربع
سال: 2021
معمار اصلی: پاول کاریوک
این کابین رمانتیک در کانادا برای به‌کارگیری فونداسیون کمتر، روی تیرک و در ارتفاع ساخته شده است. به این ترتیب طراح تلاش کرده است تا آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد کند. هدف دیگر برای او ایجاد لانه‌هایی برای خفاش‌های در معرض انقراض در منطقه است. انرژی خانه از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و مشکل تهویه هوا نیز به دلیل قرارگیری در ارتفاع حل شده است.   

خانه آجری باریک Narrow Brick House

اجرا: Srijit Srinivas - ARCHITECTS
مساحت: 117 مترمربع
سال: 2022
معمار اصلی: سریجیت سرینیواس
این خانه 117 مترمربعی آجری در هند که جزء بهترین خانه‌ های 2022 از دید آرک دیلی قرار گرفته است در قطعه زمینی باریک به اندازه 283 متر مربع ساخته شد. وجود مشکلاتی مانند عقب‌نشینی‌های اجباری، باعث شد طراح خلاقیت بیشتری به خرج بدهد. با این که عرض بنا کم است، اما فضاهای داخلی به صورت بهینه ساخته شدند. حرکت نور و گردش هوا و ورود و خروج نیز به راحتی در آن‌ها امکان‌پذیر است. در طراحی این خانه، رویکردی مینیمالیستی اتخاذ شده و تلاش شده است تا فضاهایی کوچک، ساده و کاربردی ایجاد شوند. 

خانه روی تپه The Hill House

اجرا: block722
مساحت: 280 مترمربع
سال: 2022
معمار اصلی: آنا سنتل
این بنا با 280 متر مربع مساحت در دامنه کوه تریپتی در یونان قرار دارد. این خانه روی شیب ساخته شده و دارای دو اتاق مهمان است. هدف این پروژه دستیابی به یک خانه مدرن در هماهنگی با محیط طبیعی اطراف خود بود. خانه اصلی شامل دو ساختمان کم ارتفاع است که از طریق یک منطقه نیمه محصور با آب‌نما به هم وصل شده‌اند. در ساخت اثر، از مصالح محلی مانند سنگ و چوب بهره گرفته شده و سبک آن نیز ملهم از سبک اسکاندیناوی و معماری مینیمالیسیتی در ترکیب با مؤلفه‌های معماری ژاپنی است. 

خانه‌ای از زمین و سنگ House of Earth and Stone

اجرا: STUDIO MOTLEY
مساحت: 418 مترمربع
سال: 2021
این پروژه که در هندوستان به اجرا درآمده، دارای دو حجم مستطیل شکل است که از طریق پلکان به یکدیگر متصل شده‌اند. در ساخت این بنا از مصالح بومی کمک گرفته شده است. برای گچ‌بری‌ها از گل طبیعی و برای سقف از سرو قرمز و کاشی‌های دست‌ساز روستایی استفاده شده است. در این بنا، ایوان‌ها و بارگاه‌هایی نیز در نظر گرفته شده‌اند.   

Ballen House

اجرا: LCLA Office
سال: 2021
این بنا که در کلمبیا ساخته شده، شامل دو سازه مجزا است که از طریق یک باغ به هم متصل می‌شوند. این پروژه روی شیب احداث شده و به‌جای یک خانه بزرگ، از حجم‌های پراکنده تشکیل شده است. بتن و فولاد ضدزنگ مصالح اصلی در ساخت سازه‌ها هستند. مساحت یکی از سازه‌ها 60 مترمربع و دیگری 75 متر مربع است. معماران تلاش کرده‌اند با رویکردی متفاوت، هرکدام از سازه‌ها را طراحی کنند. 

La Lomita Retreat

اجرا: ASPJ Arquitectura, Paisaje y Territorio
مساحت: 280 مترمربع
سال: 2019
معماران اصلی: هلن کارلو، امیلیانو گارسیا
ساخت این بنا که روی یک تپه در مکزیک قرار دارد، به روش مونتاژکاری انجام گرفته و تلاش شده است خانه تا حد امکان در برابر باران، رطوبت و تابش خورشید مقاوم باشد. مصالح اصلی در ساخت این پروژه، چوب است. در پشت بام خانه سیستم جمع‌آوری آب باران تعبیه شده است تا آب مورد نیاز برای ساکنین فراهم شود. علاوه بر این، سیستم‌های تصفیه فاضلاب نیز در باغ کار گذاشته شده‌اند. 

Filter House

اجرا: Comte/Meuwly
مساحت: 150 مترمربع
سال: 2022
معماران اصلی: لوکاس فالبریارد، ادرین ملوی، ادرین کمته
در ساخت این خانه زیبا در سوئیس بیش از هر چیز از شیشه استفاده شده است. فضای اطراف سازه لبریز از گیاهان و درختان است. طراحان به صورت هدفمند از ساخت نما برای خانه خودداری کرده‌اند؛ آن‌ها اعتقاد دارند به این ترتیب، بنا در میان گیاهان مستتر می‌شود. 

خانه سیال Melt House

اجرا: RDMA
سال: 2019
معمار اصلی: مایکل آدیکریتز
این پروژه آینده‌نگرانه (فوتوریستی) که در شهر باندونگ اندونزی به اجرا درآمده بنایی سه طبقه و سه خوابه است. طراحی اثر تحت تاثیر نگرش فنگ‌شویی سنتی چینی انجام شده است. به همین دلیل، بخشی از سازه در ارتفاع قرار دارد و بخش دیگر آن روی زمین. این نوع طراحی شیب‌دار باعث شده است ظاهر سازه بسیار خاص و منحصربه‌فرد باشد. معماران با کارگذاشتن ستون‌های فولادی در دیوارهای بیرونی، توانسته‌اند فضای داخلی را بازتر کنند. خانه سیال در میان بهترین خانه ‌های 2022 از دید آرک دیلی جزء پربازدید‌ترین‌ها است.  

Container House

اجرا: Måns Tham Arkitektkontor
مساحت: 150 مترمربع
سال: 2022
معماران اصلی: مانس تام
این خانه ترکیبی از 8 کانتینتر حمل‌ونقل است که در یک زمین شیب‌دار در حومه استکهلم ساخته شده است. ازآنجایی‌که ممنوعیت استفاده از دینامیت برای ساخت دال وجود داشت، سازندگان از ستون استفاده کردند و خانه را روی دره ساختند. برای ساخت این سازه به‌جای مصالح کلاسیک، بیشتر از موادی که در مکان‌های تخریب خودرو وجود دارد، استفاده شد. این خانه برای خانواده‌ای با سه فرزند طراحی و اجرا شد. 

چایخانه جزیره ججو Jeju Island Tea House

اجرا: Jeju Island Tea House
مساحت: 260 مترمربع
سال: 2018
این مکان به عنوان چایخانه (جایی برای پذیرایی از میهمانان) در کنار خانه اصلی در جزیره ججو کره جنوبی ساخته شد. ازآنجایی‌که قبلا یک خانه سرایداری در این مکان وجود داشت، سازندگان با ایجاد تغییراتی آن را به چایخانه تبدیل کردند. در کره، منظور از چایخانه جایی است که در آن‌، هم از مهمانان برای صرف چای و نوشیدنی پذیرایی می‌شود و هم اتاقی برای اقامت در آن وجود دارد.  

House of Noufal

اجرا: 3dor Concepts
مساحت: 242 مترمربع
سال: 2022
معماران اصلی: احمد تنیم عبدل ماجد، محمد جیاد، محمد نسیم
ایده طراحی این خانه در کرالای هند، ترکیب مؤلفه‌های معماری موجود در منطقه با نگاهی مدرن بود. به دلیل بارانی بودن منطقه، سقف شیب‌داری برای خانه در نظر گرفته شده است که تا زمین امتداد دارد. در مرکز، یک حیاط در نظر گرفته شد تا به این ترتیب نور بیشتری وارد فضای داخلی شود. برای ساخت این بنا از کاشی‌های بومی برای سقف و قاب‌های فولادی به عنوان تکیه‌گاه سازه، استفاده شد. درها نیز به سبک سنتی کرالا طراحی و تعبیه شدند.   

خانه‌ای در ناکیجین House In Nakijin

اجرا: Studio Cochi Architects
مساحت: 185 مترمربع
سال: 2021
معماران اصلی: توشیوکی ایگاراشی
این پروژه در استان اوکیناوای ژاپن و در دامنه کوه ساخته شده است. هدف صاحب‌خانه، ساخت بنایی هماهنگ با طبیعت بوده است. این ساختمان، یک سالن باز مسقف و یک اتاق خصوصی با فضای داخلی محدود دارد. اتاق‌های دیگر دارای کاربردهایی به عنوان اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن و حمام هستند.   

Âmago House

اجرا: Bruno Dias Arquitectura
مساحت: 765 مترمربع
سال: 2022
این پروژه که یکی دیگر از بهترین خانه ‌های 2022 از دید آرک دیلی است، بازسازی دو خانه کوچک در یک روستای تاریخی در پرتغال بود. با ترکیب این خانه‌های قدیمی، یک ساختمان یک طبقه با یک پاسیوی مرکزی بزرگ پدید آمد. آشپزخانه، اتاق نشیمن و محلی برای باربیکیو همگی در اطراف این پاسیو قرار دارند. در این خانه، مبلمان نیز به صورت ویژه برای این فضا طراحی شده‌ است. استفاده از چوب که به نوعی در تضاد با بتن به‌کاررفته در بنا است، حس شخصی‌تر و صمیمی‌تری به این خانه می‌دهد.  

South House

اجرا: Woonpioniers
مساحت: 127 مترمربع
سال: 2020
پروژه خانه جنوبی، با نگاه ویژه‌ای به مسئله گرم شدن زمین و انتقال انرژی در کشور هلند اجرا شد. شکل مثلثی و موقعیت خانه، در تابستان سایه ایجاد می‌کند و در زمستان گرمای خورشیدی زیادی را جذب خود می‌کند. کف خانه مانند یک باتری گرمایی عمل می‌کند و در روزهای سرد به گرم شدن فضا کمک خواهد کرد. روی سقف سازه نیز پنل‌های خورشیدی سه‌گانه کار گذاشته شده‌اند. 

سوله استوایی Tropical Shed

اجرا: Laurent Troost Architectures
مساحت: 100 مترمربع
سال: 2021
این پروژه طبیعت‌گرایانه در شهر مانائوس برزیل اجرا شد. در این مکان که یک دفتر باستان‌شناسی است، از انواع گیاهان مانند انگور، گل آسمانی، گیاه اینچی، گوش فیل برگ پیکان، زنجبیل وحشی، تاک میوه شور، ریشه پیکان و غیره چه برای ایجاد حائلی برای حریم شخصی و چه برای اهداف زیبایی‌شناسی استفاده شده است. 

Casa Roble 3.6

اجرا: Pothe.arquitectura
مساحت: 200 مترمربع
سال: 2021
در "کازا روبل" تلاش بر این بوده است تا هم از خانه‌های گذشته الهام گرفته شود و هم نقش پررنگی به پاسیو در معماری خانه سپرده شود. کل طراحی حول پاسیو به عنوان محور اصلی انجام شد. در نگاه اول، بنا بسیار ساده و ترکیبی از چند حجم به نظر می‌رسد؛ اما هنگامی که به آن وارد می شوید، می‌توانید پیچیدگی‌های معماری آن را درک کنید. در یکی از بهترین خانه ‌های 2022 از دید آرک دیلی خاک رس روی دیوارها و بتن صیقلی روی کف باعث می‌شود خانه به مرور زمان پیر شود، از تأثیرات طبیعت استقبال کند و گذر تاریخ بر نمای آن قابل مشاهده باشد. 

Kalrav Villa

اجرا: VPA Architects
مساحت: 522 مترمربع
سال: 2022
معماران اصلی: روناک پاتل، جینال پاتل، نایا پاتل
این خانه که در هند و در منطقه‌ای طبیعی و پر درخت ساخته شده، دارای نمایی از شیشه است. مصالح دیگری که در این سازه به‌کاررفته‌اند شامل بتن اکسپوز و گچ آهکی می‌شود. سبک معماری بنا، تاثیرگرفته از مینیمالیسم است. 

اقامتگاه سبز Greenary Residence

اجرا: Carlo Ratti Associati
سال: 2021
معماران اصلی: کارلو راتی
این پروژه که اقامتگاه سبز نام دارد، حول یک درخت 10 متری در ایتالیا توسط فرانچسکو موتی ساخته شده است. اقامتگاه سبز یک پروژه تحقیقاتی برای ادغام روش‌های معماری با عناصر طبیعی و تکنولوژی است. یک فرضیه علمی اعلام می‌کند که انسان‌ها به‌طور ذاتی تمایل دارند در کنار طبیعت زندگی کنند. اقامتگاه سبز تحت تاثیر این فرضیه طراحی و اجرا شده است.  

Thorpness Beach House

اجرا: IF_DO
مساحت: 322 مترمربع
سال: 2021
در طراحی این خانه ساحلی در انگلیس، طبقه همکف به ساحل و باغ دسترسی دارد و چشم‌انداز طبقه اول نیز دریا است. این بنا که بازسازی خانه‌ای قدیمی است، برای تعطیلات تابستانی یک خانواده طراحی و ساخته شده است. تهویه خانه به‌طور طبیعی انجام می‌شود و برای بهینه کردن سیستم انرژی نیز تمهیدات زیادی در نظر گرفته شده‌اند. 

The Day After House

اجرا: Takk
مساحت: 110 مترمربع
سال: 2021
این پروژه شامل بازسازی یک آپارتمان 110 متری در شهر مادرید با هدف به‌روزرسانی فضای داخلی و آگاهی زیست محیطی است. سازندگان تلاش کردند از موادی با انتشار CO2 کم، مانند چوب و چوب پنبه طبیعی به عنوان مواد و مصالح اصلی استفاده کنند. در این پروژه به دلایل اقتصادی و انرژی، تنها نیمی از سطح خانه ساخته شد و نیم دیگر به عنوان تراس داخلی در نظر گرفته شد. 

Pitaya House

اجرا: Taller General ,Jose María Sáez
سال: 2020
معماران اصلی: مارتین ریل، فلورنسیا سوبرو
یکی دیگر از بهترین خانه ‌های 2022 از دید آرک دیلی خانه پیتا است. هدف پروژه خانه پیاتا ساخت خانه‌ای برای گذراندن تعطیلات بود که با طبیعت ارتباط برقرار کند. خانه در شهر میندو در جنگل‌ها مرطوب اکوادور ساخته شده است که همواره در آن بارش باران، هوای گرم و رطوبت بالا وجود دارد. خانه با چوب کاج چند لایه متقاطع ساخته شده و تا حد امکان از به‌کارگیری مصالح مضر برای طبیعت خودداری شده است. 

Courtyard House for Two Boys

اجرا: Shieh Arquitetos Associados
مساحت: 400 مترمربع
سال: 2020
این خانه 400 متر مربعی در شهری کوچک در برزیل ساخته شده است. هدف از این پروژه احداث بنایی برای یک خانواده بود که هم در آن حیاط سبز وجود داشته باشد و هم استخر سرپوشیده. بخش اعظم خانه از بلوک‌های بتنی با مجموعه‌ای از تیرهای بتنی و دال‌های پانلی ساخته شده است که تمامی آن‌ها در معرض دید قرار دارند.

Raem House

اجرا: Pezo von Ellrichshausen
مساحت: 187 مترمربع
سال: 2021
این پروژه در کشور شیلی و روی یک شیب ملایم مشرف به تاکستان اجرا شده است. در ساخت این سازه از بتن مسلح با رنگ‌دانه‌های زرد استفاده شده است تا هماهنگی بصری جذابی با تخته سنگ‌ها و طبیعت اطراف خود داشته باشد.  

Jimmy's House

اجرا: MJA Studio
مساحت: 185 مترمربع
سال: 2021
در ساخت این خانه در استرالیا فضای بیشتری به باغ داده شده و مساحت سازه کاسته شده است. این پروژه تحت تاثیر کارهای مارشال کلیفتون و جولیوس الیشر و جستجوی آن‌ها برای معماری بومی مناسب برای شهر پرت استرالیا انجام گرفته است. 
 

Octothorpe House

اجرا: Mork-Ulnes Architects
مساحت: 310 مترمربع
سال: 2022
این پروژه در جنگلی سوخته در شهر Bend در نزدیکی اورگان ایالات متحده ساخته شده است. در ساخت‌و‌ساز این بنا از چوب‌های چند لایه استفاده شد تا کمترین ضایعات ممکن ایجاد شود. دیوارهای داخلی از پنل‌های متقاطع کاج و صنوبر ساخته شدند تا کیفیت آکوستیکی بالایی داشته باشند. چهار میله سقفی متقاطع، پلان را به دو بخش خصوصی و عمومی با یک حیاط کاملاً محصور در مرکز ساختمان و هفت حیاط نیمه محصور در اطراف آن تقسیم می‌کنند.

 

The House With No Head or Tail

اجرا: Experience Studio
مساحت: 180 مترمربع
سال: 2020
معماران اصلی: حسین سوداوی
این پروژه به عنوان یک ویلا کوچک با استخر برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در ایران اجرا شد. در تابستان‌ها می‌توان از بخش‌های باز آن استفاده کرد و در زمستان‌ها می‌توان از قسمت‌های مسقف آن بهره برد. این سازه با استفاده از بتن اکسپوز ساخته شده است. فضای اصلی پروژه را که در کنار ایوان نیمه‌باز با لایه ای از شیشه قرار دارد، می‌توان از فضای بسته به فضای باز تغییر داد. 
 

Roseti House

اجرا: Griselda Balian, Estudio Damero
مساحت: 140 مترمربع
سال: 2021
خانه روزتی که جزء بهترین خانه‌ های 2022 از دید آرک دیلی انتخاب شد، در سه طبقه با ساختار پروفیل فولادی ساخته شده است. در طبقه همکف و طبقه اول، پنجره‌های چوبی کشویی بزرگ، مرزهای انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کنند. در طبقه دوم، جایی که اتاق‌خواب‌ها قرار دارند، مجموعه‌ای از 10 پانل به عنوان پنجره‌های ثابت و باز شونده تعبیه شده‌ است. 
 

Red House

اجرا: Aramé Studio
مساحت: 220 مترمربع
سال: 2022
معماران اصلی: آندرا آریولا، آدرین ملادو
این پروژه که در بارسلونا اسپانیا به اجرا درآمده بر دو مفهوم استوار است؛ حفظ ماهیت صنعتی محله با شناخت مصالح ساختمانی بومی موجود و معرفی نمونه‌ای از فرهنگ مدیترانه‌ای که در آن، خانه حول فضای بیرونی می‌چرخد. به همین دلیل در این بنا، از سقف‌های بلند و حیاط به مفهوم مرکز خانه استفاده شده است. 
 

São José do Barreiro House

اجرا: Vão
مساحت: 100 مترمربع
سال: 2022
معماران اصلی: آنا یونی، انک ته وینکل، گوستاوو دلونرو
این پروژه در یک شهر کوچک در برزیل اجرا شد و هدف سازندگان، ادغام آن با فضا و محیط شهر بود. ساخت خانه با بودجه ناچیز، هزار دلار در هر متر مربع، انجام شد؛ اما سعی شد تا بهترین خروجی به دست بیاید. در پایان، هم می‌توان تصویری از خانه‌های روستایی منطقه را در آن دید و هم می‌توان تصویری مدرن و به‌روز را مشاهده کرد.  
 

خانه شیشه‌ای Glass House

اجرا: Sigurd Larsen
مساحت: 183 مترمربع
سال: 2022
خانه شیشه‌ای به عنوان یکی دیگر از بهترین خانه‌ های 2022 از دید آرک دیلی در آلمان و برای گذراندن وقت در حومه شهر و لذت بردن از طبیعت ساخته شد. خانه دارای پلانی ساده با یک دیوار منحنی است که حریم خصوصی ایجاد می‌کند. از تمامی اتاق‌ها می‌توان به چشم‌انداز طبیعت و تراسی بزرگ و مسقف دسترسی داشت. در زیر سازه چوبی که در سقف کار به‌کاررفته، فضایی بزرگ تشکیل شده است که می‌توان از آن به عنوان یک استودیو برای کارهای خلاقانه استفاده کرد.  
 

House L

اجرا: dunkelschwarz
مساحت: 292 مترمربع
سال: 2021
خانه L در حومه شهر سالزبورگ اتریش ساخته شده است. با این که این پروژه، پلانی مستطیل شکل و هم‌تراز با خانه‌های اطراف خود دارد، اما در داخل استفاده غیر متعارفی از فضای باز شده است. تلاش شده است به شکلی سیال پیوندی میان فضاهای مختلف برقرار شود. در خانه L، هدف سازندگان به‌جای ساخت‌وسازهای انعطاف‌ناپذیر، دستیابی به فضایی مناسب و راحت برای زندگی روزمره بوده است. 
 

House in Sekigahara

اجرا: Airhouse Design Office
مساحت: 163 مترمربع
سال: 2021
این خانه در استان گیفو ژاپن در زمینی مستطیل شکل احداث شده است. این طرح شامل یک فضای نشیمن مرکزی و بزرگ است. دو تراس در دو طرف شمالی و جنوبی قرار دارند و یک سقف بزرگ نیز تراس‌ها و فضای داخلی را به هم وصل می‌کند. بام هر دو تراس مکانی عالی برای وقت‌گذرانی در فضای باز به‌حساب می‌آید. قسمت نشیمن پایین‌تر از سطح زمین ‌ساخته شده است تا امکان دستیابی به سقف‌های بلند فراهم شود. استفاده از پنجره‌های بزرگ نیز باعث شده است فضای آرامش بخشی در داخل به وجود بیاید.   

 

Rambla Climate-House

اجرا: Andrés Jaque / Office for Political Innovation
مساحت: 100 مترمربع
سال: 2021
معماران اصلی: آندرس ژاک، میگل مسا دل کاستیو
پروژه رامبلا برای جبران خسارت‌های زیست محیطی در منطقه، ساخته شده است. این خانه آب باران جمع‌آوری شده از پشت بام‌ها را روی فضای سبزی که در مرکز قرار دارد، می‌پاشد تا ساختار اکولوژیکی و اقلیمی سابق آن‌ها را بازسازی کند. حسگرهای رطوبتی که در این پروژه به کار گرفته شده‌اند، به صورت خودکار فعالیت می‌کنند.   
 

Arguedas House

اجرا: Seibert Architects, P.A.
مساحت: 325 مترمربع
سال: 2021
این پروژه، بازسازی یک خانه قدیمی در ایالات متحده است. سازندگان تلاش کردند به غیر از سقف خانه که هنوز کارآمد و زیبا به نظر می‌رسد، دیگر بخش‌ها را تغییر دهند. هدف از بازسازی‌ها، حفظ کردن جنبه‌های منحصربه‌فرد طراحی اصلی بود که به 7 دهه قبل تعلق داشت. با وجود تمامی تغییرات همچنان روح موجود در اثر حفظ شد تا به روشنی دوره‌ای را که به آن تعلق دارد، به تصویر بکشد. 
 

Mirai House of Arches

اجرا: Sanjay Puri Architects
مساحت: 920 مترمربع
سال: 2022
معماران اصلی: سانجای پوری، نینا پوری
این ویلای مسکونی با توجه به شرایط آب‌وهوای گرم بیابانی منطقه راجستان در هند ساخته شده است. این خانه که برای خانواده‌ای با 3 نسل طراحی شده، دارای 3 سطح با 4 اتاق‌خواب، 2 اتاق نشیمن، سالن ورزش و سالن مطالعه است. نوع معماری خانه باعث می‌شود با وجود دمای 40 درجه‌ای در منطقه، فضای داخلی به مدت 8 ماه از سال خنک بماند. مصالح به‌کاررفته در این پروژه شامل آجر محلی، ماسه سنگ و گچ آهک می‌شود. 
 

Library House

اجرا: Fria Folket
مساحت: 190 مترمربع
سال: 2022
معماران اصلی: هانا میچلسن
این پروژه همان طور که از نام آن پیدا است، به شکلی طراحی شده است که مناسب برای نگهداری مجموعه بزرگی از کتاب‌ها باشد و همچنین فضاهایی نیز برای کار و امور خلاقانه در اختیار ساکنین قرار دهد. چهار ساختمان با سقف شیروانی، مکمل کتابخانه‌ای که در مرکز قرار دارد، هستند. ساختمان شرقی برای آشپزی و باغبانی، ساختمان جنوبی مخصوص هنر و صنایع‌دستی، ساختمان غربی به حقوق، علم و موسیقی و ساختمان شمالی نیز مکانی برای استراحت در نظر گرفته شده است.  
 

BTR House

اجرا: DeDal architectes
مساحت: 210 مترمربع
سال: 2021
این خانه هم‌تراز با خانه‌های اطراف در محیطی شهری در بلژیک ساخته شده است. فضای داخلی خانه پر از اختلاف سطوحی است که با هم پیوند برقرار کرده‌اند. از این اختلاف سطوح برای ایجاد فضاها و مبلمان استفاده شده است. بیشترین عنصری که در فضای داخلی به چشم می‌آید، چوب است که باعث می‌شود فضا صمیمی به نظر برسد. 
 

Ca L’Àgata House

اجرا: El Fil Verd, Estudi d'Arquitectura
مساحت: 341 مترمربع
سال: 2020
معماران اصلی: الیزابتا کوارتا کلوسو
این پروژه شامل بازسازی یک خانواده قدیمی متعلق به سال 1942 در بارسلونا است که بین دو دیوار مشترک قرار دارد. در این خانه که به دلیل طراحی فوق‌العاده‌اش در میان بهترین خانه ‌های 2022 از دید آرک دیلی قرار گرفت، یک بنای دو طبقه با تراسی در پشت بام، یک باغچه و یک آلاچیق در نظر گرفته شده است. سیستم‌های صوتی و حرارتی به‌کاررفته در این بنا باعث شده‌اند انرژی به صورت بهینه مصرف شود. 
 

Hribljane House

اجرا: Medprostor
مساحت: 320 مترمربع
سال: 2018
معماران اصلی: مارین کامبیچ
این پروژه در دهکده کوچکی در اسلوونی اجرا شده است. اسکلت خانه از چوب خام و برای کف نیز از آجر طبیعی استفاده شده است. استفاده از چوب در داخل، فضا را صمیمی‌تر و گرم‌تر می‌کند. علی رغم این که از دور، خانه ظاهری عادی و شبیه به دیگر خانه‌های روستایی دارد، اما معماری داخلی آن بسیار مدرن و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.  

جمع‌بندی

هدف اصلی از ارائه بهترین خانه‌ های 2022 از دید آرک دیلی نمایش ایده‌های متفاوت در زمینه معماری از سراسر جهان است. به این ترتیب می‌توان با نگاه‌ها، راه‌کارها و سبک‌های متنوع آشنایی بیشتری پیدا کرد.
 

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8810.html