طراحی مجتمع مسکونی Sluishuis- معماران بارکد و Big

تحریریه معماری آرل
بلوک های ساختمانی مدرن  طراحی شده توسط معماران بارکد و گروه Bjarke Ingels   با مساحت 49000 متر مربع بر روی آب، ترجمه معاصری از تیپولوژی بلوک های ساختمانی آمستردام است که حجم ساختمان  از یک طرف بالا آمده تا آب به حیاط مرکزی راه پیدا کند و از طرف دیگر به سمت پایین حرکت کرده تا یک حرکت دعوت کننده به سمت تراس های سبز  داشته باشد.
طراحی مجتمع مسکونی با طراحی حجمی متفاوت و خاص از هر زاویه، تجربه کاربری متفاوتی از حجم ایجاد می کند. چه روی دایک، بزرگراه یا پل ایستاده باشید، در اسکله ها یا مسیر عمومی بالای پشت بام قدم بزنید، یا حتی ساختمان را از بالا تماشا کنید، طراحی مجتمع مسکونی  Sluishuis می داند چگونه شما را از همه طرف غافلگیر کند.



Sluishuis دارای تنوع زیادی در هر واحد است که هم استودیوهای شهری جمع و جور و آپارتمان‌هایی برای ورزش‌های آبی یا  در دو طبقه بالا، پنت هاوس های دوبلکس با ارتباط با حیاط و چشم انداز را در خود جای داده است.

چیزی که این آپارتمان ها را بسیار منحصر به فرد می کند این است که روی آب معلق شده اند و در قسمتی از کف که همراه با نمای شیب دار قرار دارد، پنجره بزرگی وجود دارد که از طریق آن می توانید قایق ها را درست زیر واحد ببینید.

تفرجگاه اسکله دارای برنامه‌های متنوعی از جمله مدرسه قایقرانی، مرکز ورزش‌های آبی و رستوران با تراس وسیع در زیر نور خورشید است. که ساکنان و بازدیدکنندگان از حیاط وارد می شوند. مسیر پیاده روی به پشت بام Sluishuis به بازدیدکنندگان و ساکنان منظره ای تماشایی از آب و منطقه ارائه می دهد. همچنین یک گردشگاه اسکله با 34 قایق در اطراف ساختمان وجود دارد. چشم انداز اسکله ، عرشه ها و باغ های شناور تعامل و ارتباط با آب را بیشتر می کند.

تقویت انسجام اجتماعی:

 هدف Sluishuis تحریک و تقویت ارتباط بین ساکنان و بازدیدکنندگان است. بالکن های جالب باعث ایجاد مناظر و تبادلات شگفت انگیز می شوند. مسیر عمومی در سراسر پشت بام و همچنین زمین بازی کودکان در حیاط، تفرجگاه اسکله همینطور موقعیت تراس های سقف چوبی باعث ایجاد تعاملات خودجوش می شود.


متریال ها طبیعی:

معماران در طراحی ساختمان به دنبال تضاد و همچنین ارتباط با محیط اطراف خود هستند. در پالت متریال، مصالح طبیعی انتخاب شده است تا ساختمان در طول سال ها ظاهری غنی و طبیعی داشته باشد. آلومینیوم انتزاعی نما،  تصویر آب را منعکس می کند و در هر زمانی از روز ظاهری متفاوت به حجم می دهد. در مقابل، تراس های پلکانی پشت بام و گردشگاه اسکله از چوب ساخته شده اند که ظاهری متفاوت در نمای مجتمع مسکونی ایجاد کنند.


سبز و پایدار:

Sluishuis یکی از پایدارترین ساختمان هایی است که اخیراً ساخته شده است. این ساختمان مسکونی دارای ضریب عملکرد انرژی (EPC) 0.00 است و نیازهای گرمایشی ساختمان با ترکیب تکنیک های عالی عایق کاری، شیشه های سه جداره و بازیابی حرارت از سیستم های تهویه به حداقل رسیده است.
گرمایش ساختمان با ترکیبی از سیستم های گرمایش منطقه ای کم مصرف و پمپ های حرارتی برای آب گرم و سرمایش کار  می کند و انرژی مصرفی ساختمان برای گرمایش، پمپ های حرارتی، تهویه و روشنایی LED به طور کامل توسط تقریباً 2200 متر مربع پنل های خورشیدی تامین می شود. علاوه بر این از نظر جنبه های فنی، توجه زیادی به فضای سبز و مجموعه آبی در توسعه Sluishuis شده است. در جلو، طرفین و در حیاط باغ هایی با گونه های گیاهی محلی وجود دارد. فضای سبز در تراس های پشت بام به سمت بالا در گلدان های توکار کشیده شده است که در پشت بام، یک فضای سبز دلپذیر ایجاد می کند.


گالری مدارک و نقشه های  پروژه:






تحریریه معماری آرل
منبع: آرک دیلی


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8763.html