چرا عاشق معماری هستیم؟

   
تحریریه معماری آرل
معماری یکی از بهترین حرفه ها در جهان است: متنوع، خلاق، چالش برانگیز، حتی نسبتاً امن، چیزی که در شرایط کنونی اقتصادی به سختی به دست می آید. معماران می توانند سفر کنند، برای جامعه مفید باشند و دنیای اطراف خود را شکل دهند. پس واقعاً: چه چیزی برای دوست نداشتن وجود دارد؟! اگر هنوز متقاعد نشده اید با آرل با دلایلی برای اینکه عاشق معماری هستیم همراه باشید.....

1. مدرک معماری متنوع ترین آموزش های موجود را ارائه می دهد

شما با  کسب مدرک دانشگاهی معماری با گسترده ترین مجموعه مهارت های قابل تصور خارج خواهید شد: ریاضی و فیزیک ، هنر و طراحی، تجارت و روانشناسی. بله، آموزش یک معمار پرهزینه و وقت گیر است، اما شما را کاملاً برای این حرفه و علاوه بر این برای بسیاری موارد در زندگی آماده می کند.
همچنین به شما می آموزد که چگونه وظایف متعددی را پشت سر بگذارید، بازخوردها را بپذیرید و بر اساس آنها عمل کنید همینطور سایر مهارت های ضروری زندگی را به شما یاد می دهد.

2. می توانید پروژه ها را از ابتدا تا انتها ببینید.

در بسیاری از مشاغل، هرگز نمی‌توانید ثمره کار خود را ببینید، به عنوان یک معمار، احتمالاً از ابتدا تا انتها درگیر پروژه های ساختمانی خواهید بود: برنامه ریزی، بازنگری، تحقق و ارزیابی.
کار شما محصول و نتایج قابل توجه و قابل مشاهده  تولید می کند که به احساس رضایت شغلی کمک می کند. علاوه بر این، مشاهده مدیریت پروژه های بزرگ می تواند در هنگام کار بر روی پروژه های شخصی شما نیز بسیار ارزشمند باشد.

3. شما بهتر از اکثر مردم در شرایط تحت استرس آرام می مانید

اکثر رشته های تحصیلی با کار کتبی و امتحانات ارزیابی می شوند که اگرچه سنگین هستند، اما هیچ تاثیری بر استرس و پذیرش نقد ندارند ! ارائه و دفاع از ایده های خود در مقابل اساتید و همکلاسی ها یکی از ترسناک ترین بخش های معماری است، اما مزایای آن بسیار زیاد است.
 با صحبت کردن در مقابل یک گروه اعتماد به نفس خواهید داشت و نسبت به نقد و نظرات میتوانید سرسخت تر شوید که این موضوع در روابط اجتماعی درمحل کار یک مزیت بسیار مهم است. شارت های کاری و تحویل پروژه ها همچنین به شما یاد می دهند که چگونه استرس ناشی از ضرب الاجل ها و اولویت های رقابتی را کنترل کنید.


4. با افراد زیادی با علایق مشابه خود آشنا می شوید

علایق معماران نسبت به بسیاری از گروه‌های حرفه‌ای دیگر یکنواخت تر هستند برای مثال ممکن است گروهی از معلمان یا پزشکان را کنار هم بگذارید و علایق آنها به احتمال زیاد متنوع خواهد بود. اما گروهی از معماران را کنار هم بگذارید و احتمالاً علایق مشترک زیادی فراتر از شغل واقعی خود خواهند داشت، مانند هنر، طراحی، مد، شهرها، سفر، تاریخ... به طور خلاصه، همه چیزهایی که آنها را به سمت معماری کشانده است.
از این روشاگردهای شما و سپس همکارانتان در محیط حرفه ای حتی کارفرمایان شما  ممکن است تا آخر عمر دوست شما باقی بمانند.

5. شما باید هر روز (تقریباً) خلاق باشید

اگر از آن دسته افرادی هستید که انرژی خود را از خلق کردن به دست می آورند، پس معماری یک شغل رویایی است.
خلاقیت رگ حیاتی این حرفه است، چه به معنای عملی (نقاشی، مدل سازی) باشد و چه به لحاظ نظری (چگونه می تواند این سیستم بهتر کار کند؟). معماری ممکن است استرس زا باشد، اما به ندرت خسته کننده است.

6. دیگران تمایل دارند به شما و کارتان احترام بگذارند

همه می دانند که معمار شدن چقدر سخت است ، بنابراین در میان حرفه های "جدی" حقوق، پزشکی و غیره قرار دارد. نه تنها ، شما چیزی را خواهید ساخت که جامعه واقعاً به آن نیاز دارد بلکه شما هرگز از معرفی خود به عنوان یک معمار در مهمانی‌ها خجالت نخواهید کشید و موقعیت حرفه‌ای‌تان به شما نوعی جاذبه می‌دهد که به این معنی است که مردم تمایل بیشتری به شنیدن حرف‌های شما دارند.

7. معماری یک حرفه کاربردی و مفید است

مردم همیشه به ساختمان ها (و زیرساخت ها، و محله ها، و شهرها و غیره) نیاز خواهند داشت هرگز فکر نمی کنید که شغل شما بیهوده است و بدون شک می توانید مشارکت فعال و ارزشمندی در جامعه داشته باشید.

8. می توانید انتخاب کنید که در یک شرکت معماری کار کنید یا برای خودتان.

همه ما متفاوت هستیم. برخی از مردم خواهان امنیت و کار در گروه و برخی این کار را مستقل با تمامی چالش ها ترجیح می دهیم. نکته مهم در مورد معماری این است که به هر دو گروه پاسخ می دهد و شما می توانید محل کار متناسب با خلق و خوی خود را پیدا کنید. محیط کاری بزرگ یا کوچک یا حتی دفتر شخصی خودتان !

9. تقریباً در هر کجای دنیا می توانید کار کنید

حرفه های زیادی وجود ندارد که به شما امکان می دهد تقریباً به هر نقطه از زمین سفر کنید. خوشبختانه معماری یکی از آنهاست! برای مهارت  های معمارانه شما در همه شهر ها و کشورهای موقعیت های شغلی کافی وجود دارد کافی است برای ارتباطات بیشتر و گسترش کار خود زبان انگلیسی را به خوبی فرا گیرید.

10. معماری همیشه در حال تغییر است

اگر انتظار دارید در دانشگاه معماری را بیاموزید» و سپس آن را تمرین کنید، ممکن است با ورود به دنیای کار شوک بدی به شما وارد شود! معماری حرفه ای پویا است که همیشه تغییر می کند، خواه در واکنش به روندهای اجتماعی، تغییرات محیطی، پیشرفت های تکنولوژیکی یا چیز های دیگر...
هرگز چیزهایی را که باید بدانید، نمی‌دانید، یا زمانی برای استراحت در اختیار ندارید همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد و این دقیقاً همان چیزی است که ما را عاشق معماری نگه می دارد.

11. می توانید از طیف گسترده ای از تخصص ها انتخاب کنید

معماران به ندرت «فقط»  معمار هستند. جنبه های زیادی از معماری وجود دارد که می توانید در آنها تخصص داشته باشید: مسکونی، تجاری، پایداری، چشم انداز، فضای داخلی ، پژوهش  و تعداد بیشماری دیگر.... حتی لازم نیست یکی را انتخاب کنید و سپس برای همیشه به آن بچسبید.
اگر علاقه فزاینده‌ای به تخصص‌های متفاوت دارید می‌توانید تجربه کافی کسب کنید، می‌توانید چندین مسیر را در طول کار خود دنبال کنید یا اگر می‌توانید آن را به طور همزمان انجام دهید.

12.معماران به معنای واقعی کلمه دنیا را تغییر می دهند

هیچ چیز مانند ساختمان ها منظره را تغییر نمی دهد. به همین دلیل است که دبی از دهلی و ونکوور از ونیز قابل تشخیص است. اگر می خواهید به دنیا بفهمانید که اینجا هستید، یک پارتنون یا یک ساختمان امپایر استیت طراحی کنید! البته اکثر معماران این کار را نخواهند کرد، اما حتی اگر در یک مدرسه، بیمارستان یا شهرک مسکونی موفق مشارکت داشته باشید، امضای خود را بر جهان گذاشته اید..

خب! حالا شما مالک آن هستید. معماری واقعاً یکی از بهترین شغل های دنیاست! شما این امنیت را دارید که بدانید شغلی مادام‌العمر دارید، اما این آزادی را دارید که هر طور که می‌خواهید آن را شکل دهید . البته، سفر معمار شدن مستلزم زمان، هزینه و استرس زیادی است ولی قطعا ارزشش را دارد.....
شما چرا عاشق معماری هستید؟
تحریریه معماری آرل


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8755.html