طراحی داخلی ساختمان اداری یونیلور

تحریریه معماری آرل
طبق توضیحات متن ارائه شده توسط معماران در قلب روتردام، مقر جدید فضای اداری یونیلور در  ساختمانی متعلق به سال 1960 توسط معمار CA Abspoel با ساختار بتنی خیره کننده  به ساختمان اداری با گنجایش 750 کارمند بازطراحی گردیده است.
مساحت این فضای اداری در 8400 متر مربع  طراحی و اجرا شده و درطبقه ششم به عنوان فضایی منحصر به فرد در این ساختمان، کاربران در کافه پذیرایی می شوند که نمای زیبایی از شهر را به نمایش می گذارد. ازکافه بار لیپتون، همه طبقات از طریق پله های داخلی قابل دسترسی هستند. تغییرات جدید در طبقات حفره هایی را ایجاد کرده که بخش های مختلف و در نتیجه کارمندان را به هم مرتبط می کند.



در ورودی سالن اصلی  بلافاصله خودنمایی می کند. این سالن، فضای برگزاری رویدادها و رستوران چند منظوره است و می توان از آن برای رویدادها، سخنرانی ها و مکانی برای صرف ناهار استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن‌ها برای جلسات غیررسمی یا کار استفاده نمود .


غرفه های چند منظوره که بین سازه بتنی قرار گرفته اند، راه ها و فضایی خیابان مانند را در وسط ساختمان تشکیل می دهند که به عنوان ویترین داخلی یونیلور عمل می کنند. محصولات را می توان در قفسه ها و غرفه ها نمایش داد و همچنین می توان از غرفه ها برای تماس ها، مذاکرات یا کار در سکوت و با حریم شخصی استفاده کرد.

 محل کار بخش های مختلف یونیلور در هر خیابان قرار دارد که هر کدام هویت، برند و ویژگی های شخصیتی خاص خود را دارند. مراکز تجاری دپارتمان‌های مراقبت‌های شخصی و زیبایی، مراقبت از منزل، بازسازی، غذاها و راهکارهای غذایی بر فضای این بخش‌ها تاکید دارند، که هر کدام هویت خاص خود را دارند و کانونی را تشکیل می‌دهند که در آن محصولات می‌توانند ارائه و آزمایش شوند.

مصالحی چون فولاد سیاه و کاشی ها و رنگ های خنثی برای تقویت سبک دکوراسیون صنعتی در ساختمان استفاده شده اند و فضایی را برای نمایش محصولات و بازاریابی یونیلور فراهم می‌کنند.

تحریریه معماری آرل


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8754.html