طراحی و اجرای ساختمان اداری با نمای آجری

 
تحریریه معماری آرل
طبق توضیحات ارائه شده توسط معماران: MTL یک ساختمان اداری در بانکوک تایلند است که طبق یک سیستم معماری منحصر به فرد کار می کند.  درخواست کارفرما از معماران این بود که کسب و کار و تجارت او که شرکت و کارخانه تولید آجر بود در ساختمانی 4 طبقه با مساحت 3000 متر مربع در سبک معماری فضا منعکس شود. یکی دیگر از جنبه‌های جالب خواسته کارفرما این بود که این ساختمان اداری در همه کارمندان حس دوستی و صمیمیت ایجاد کند.


سایت پلان  پروژه اداری

در ابتدا، سایت این پروژه یک زمین خالی با تعداد زیادی درخت بود. پس از مشاهده سایت، مفهوم طراحی  توسط معماران Junsekino Architect and Design مطرح شد به گونه ای که تلقی مردم از معماری باید مانند قبل از ساخت و اجرا  باقی بماند.
نقص و کامل نبودن کلید مهمی برای این طراحی است از این رو با اهمیت دادن به طبیعت به عنوان بخشی از طراحی، ساختمان به موجودات دیگری مانند پرندگان یا علف های هرز اجازه رشد و زندگی را داده و علاوه بر این، مرز بین سیرکولاسیون فضایی و زون بندی به جای داشتن یک تفکیک واضح بین هر بخش مرزی محو و تار دارد و بسته به عملکرد می توان فضا را آزادانه چیدمان کرد.

نمای ساختمان اداری

برای نما از 50000 آجر برای ایجاد یک نمای self-organization استفاده شده  که این اصطلاح به فرآیندی اشاره دارد که در علوم اجتماعی نظم خود به خودی نیز نامیده می شود، فرآیندی است که در آن نوعی نظم کلی از تعاملات محلی ناشی می شودکه به طبیعت اجازه می دهد ظاهر آجر را کنترل کند که بعداً به ویژگی  اصلی ساختمان تبدیل می شود.


در فضای داخلی اداری نیز سایه های ایجاد شده از تابیدن نور از بیرون جلوه ای ویژه و احساسی دراماتیک در فضا ایجاد کرده  که علاوه بر محرمیت فضا نور را نیز به زیبایی وارد فضا می نماید.

در داخل فضا نیز اجر به کار رفته و تلفیق اجر با کف بتنی و سبک صنعتی در فضا  هویت ویژه ای به فضای اداری بخشیده است. وجود آجر و نوع طراحی  ساختمان اداری کاملا نمایانگر محصولات آجری این شرکت است و توانسته به بهترین شکل هویت برند تجاری را منعکس نماید و نمونه کاری برای کارفرمایان در حین ورود به شرکت و همینطور انگیزه دهنده و الهام بخش برای کارمندان باشد.



طراحی پانل های آجری  معمارانه و کاملا به توجه به جهت ورزش باد و جهات تابش نور خورشید مناسب برای فضاهای داخلی طراحی شده  و فضاهای پر و خالی و بازی با سطوح  نمای ساختمان اداری را متفاوت و جالب توجه کرده است.

               
            

تصاویر بیشتر از طراحی داخلی ساختمان اداری:


     
      

پلان های طبقات ساختمان اداری:

       

دیاگرام های ساختمان اداری: 



تحریریه معماری آرل
منبع: آرک دیلی
 


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8724.html