رنگ سال 2022 پنتون، بیانگر " ابتکار و تحول "

تحریریه معماری آرل
امروزه تاثیر رنگ ها روی ذهن و جسم انسان بر کسی پوشیده نیست در واقع رنگ ها می توانند روی انرژی ذهن انسان و احساسات و عواطف انسانی تاثیر گذاشته یا حتی تاثیرات فیزیکی چشمگیری بر بدن انسان ایجاد کنند.سنت انتخاب رنگ سال، یک قانون نانوشته ویک رسم محبوب است که تمام مردم سراسر دنیا از آن استقبال می کنند و زندگی شان به نحو آگاهانه یا ناآگاهانه تحت شعاع آن قرار می گیرد این عمل یک نوع کارکرد روانکاوانه هنر و سبک زندگی برای آرامش انسان و ایجاد صلح در دنیا است. یکی از رسومی که مردم سراسر دنیا بر سر آن توافق دارند و سعی می کنند در گوشه ای از زندگی خود آن را به کار ببندند در واقع سنت استفاده از یک رنگ خاص در سال آینده بدین منظور است که اتفاقات بد سال گذشته از زندگی شان رخت بربندد و شانس زندگی پر از آرامش شامل حال شان شود.

شرکت Pantone  شرکتی مرجع و معتبر جهانی در زمینه رنگ است که این شرکت بیش از ۴۰ سال است که با محصولات، خدمات و تکنولوژی پیشرو خود الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگها و ایجاد خلاقیت است.

پنتون سیستم تطبیق رنگ خود را به سایر صنایع حساس به رنگ مانند تکنولوژی دیجیتال، فشن، مصنوعات، طراحی داخلی و معماری و نقاشی بسط و گسترش داده است و امروزه در سرتاسر دنیا به عنوان زبان استاندارد تعیین رنگ و سیستمی برای تولید رنگ استاندارد شناخته شده است.
این موسسه هر ساله نزدیک سال نو میلادی رنگ سال را اعلام می کند و امسال هم طبق معمول هر ساله کمپانی پنتون،رنگ  very pery (رنگ آبی بنفش تقریبا به رنگ گل پریوش)را به عنوان رنگ سال 2022 معرفی کرد.


 17-3938 Very Peri ، رنگی کاملاً جدید است که حضور شجاعانه، ابتکاری و خلاقیت شخصی را تشویق می کند تنالیته این رنگ در خانواده رنگ آبی قرار می گیرد، اما با ته رنگ های قرمز بنفش، تمایل دارد که  ادغام دوران مدرن  و چگونگی تغییر دنیای دیجیتال با دنیای فیزیکی  فعلی ما را نشان می دهد. در معماری، سایه‌های آبی و اسطوخودوس از دیرباز در تاسیسات، فضاهای تجاری و نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گرفته و تأثیر کلی آرامش‌بخش، خوش‌بینانه و مثبت را بر ذهن انسان القا می‌کنند.

به اعتقاد پنتون با الهام از دوران دگرگونی پس از انتشار ویروس کرونا  که جهان در حال حاضر در حال گذراندن آن است، Very Peri نمایانگر  ظهور  پرزرق و برق  تغییرات جهانی پس از یک دوره طولانی انزوا است که ، کاوش و خلاقیتی و نمودی متفاوت  را در  فضای دیجیتال ارائه می‌کند.

این رنگ با ترکیب خاص خود، دنیای دیجیتال و جهان واقعی را با هم تلفیق کرده  در واقع رنگ جدید پنتون، خلاقیت و نوآوری را با خود به همراه آورده است و از تغییرات دیجیتالی گسترده که به واسطه کرونا اوج گرفت  با انعطاف پذیری و خلاقیت استقبال میکند این رنگ نمادی است که مار را به سمت جهانی پویاتر  و سبک جدیدی از دنیای دیجیتال هدایت میکند و پس از دوره ای گوشه گیری برای ورود به این دنیای متفاوت ، جسارت و اعتماد به نفس بیشتری را به ما اهدا خواهد کرد....

در ادامه با 10 پروژه با رنگ سال 2022 پنتون  با ارل همراه باشید....
 
  تحریریه معماری آرل
منبع : آرک دیلی


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8709.html