ترکیب حجم ها در معماری و طراحی داخلی خانه

تحریریه معماری آرل
طبق توضیحات ارائه شده توسط معماران، طراحی و برنامه فیزیکی این خانه   برای قرار دادن بیشتر فضاهای زندگی در یک طبقه مستلزم تداوم،  مفصل بندی، ترکیب و تکه تکه شدن فضاها بدون از دست دادن وحدت کل است. طراحی داخلی این خانه برای راحتی و آسایش کاربران در عین حال عملکرد موثر  سازماندهی شده است.

نام پروژهDM House
موقعیت:PUERTO DE SAGUNTO, SPAIN
معماران:HORMA estudio de arquitectura
مساحت: 4306 ft²
سال ساخت: 2021



هدف این پیشنهاد معماران ارائه یک برنامه داخلی گسترده است که مقیاس مجموعه را هم از نظر حجمی و هم از نظر فضایی تکه تکه  و حوزه بندی می کند. ترکیب حجم ها و هندسه های مختلف به همراه گفت و گوی مداوم بین متریال های به کار رفته، کاهش و کنترل رابطه بین اجزای پروژه را چه از فضای داخلی و چه از نظر برداشت بیرونی ممکن می سازد.

این خانه با توجه به ویژگی های سایت پروژه در مطلوب ترین جهت خود قرارگرفته است است، خانه به سمت جنوب و شرق  دارای بازشو و از خود در برابر نور غرب محافظت می کند روشنایی و تهویه اتاق های نمای شمالی از سمت متغییر نما بررسی شده و نور طبیعی و تهویه را به هر یک از فضاهای خانه وارد می نماید.



طبقه همکف شامل فضای زندگی خانواده با یک طبقه مهمان در سطح 3.5 + با یک منطقه تفریحی و سرگرمی در سطح 3.5 - تکمیل می شود.

ترکیب بندی مناسب در پلان به هر بخش مفهومی کاربردی می بخشد که با تعاریف، مقیاس و ورودی ها ،اتصالات بصری و فیلترهای نور  تکمیل و به هم مرتبط می شوند  ضمن اینکه تداوم و استفاده از متریال ها  چه در داخل و چه در خارج به چشم میخورد و وحدت بصری بیشتری ایجاد میکند.

خانه در نمای بیرونی از روکش آهکی سفید در ترکیب   با سرامیک با اندازه‌ کاشی‌های 10×10 طراحی شده که بر هندسه آن تأکید می‌کند، در داخل نیز از چوب های افرا و گیلاس  برای مبلمان استفاده شده و رنگ سفید به عنوان رنگی خنثی درکنار رنگ اجری قرمز نمای سرامیکی و گیاهان سبز به کار رفته که به عنوان مکمل یکدیگر را متعادل و تقویت کنند.

در معماری و طراحی داخلی این خانه متریال، هندسه و فضا در هماهنگی با یکدیگر کار می کنند و در عین حال که روابط آنها متفاوت است و فضاهای بسیار متنوعی را به وجود می آورند. با پلان و مدارک این خانه با آرل همراه باشید....

تحریریه معماری آرل
منبع: آرک دیلی


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8703.html