طراحی داخلی دفترکار جدید مایکروسافت در سیدنی

تحریریه معماری آرل
در مواجهه با چالش های همه گیر COVID-19 ،  شرکت مایکروسافت به دنبال ارائه راه حل های ایمن تر برای کارکنان خود به طراحی هیبریدی فضای اداری جدید خود پرداخت.
طراحی دفاتر پیشرفته مایکروسافت در سال 2021 در سیدنی استرالیا و توسط تیم طراحی GroupGSA متمرکز بر فناوری ، انعطاف پذیری و طبیعت طراحی و اجرا گردیده است. در ادامه با آرل همراه باشید.....
   
 در شرایطی که همه گیری ها سازمان ها را مجبور به بازنگری طراحی دفاترکار  نمودند، مایکروسافت از دفتر جدید خود رونمایی کرد.
دفتر مرکزی جدید،  معیار جدیدی را برای محل کار هیبریدی( ترکیبی ) در استرالیا داراست و طراحی فضای کاری با مساحت 10 هزار متر مربع ، با هنجارهای معمول طراحی دفترکار مطابقت دارد و با فناوری پیشرفته امکان کار انعطاف پذیر - در هر زمان و هر کجا را فراهم می آورد.
آشیش مهروترا ، رئیس املاک و مستغلات در آسیا و اقیانوسیه ، می گوید: COVID-19 به مشاغل آموخته است که فاصله دیگر مانعی برای ارتباط ، تعامل و بهره وری نیست.

طراحی و دکوراسیون دفتر جدید مایکروسافت  بر خلاف فضاهای اداری معمول ، برخی از نمادین ترین مناظر استرالیا را مجسم می کند. پابلو آلبانی ، مدیر و گروه پروژه GroupGSA می گوید این طراحی کارمندان مایکروسافت را به سفری می برد تا فضاهای اداری را کنجکاوانه کشف کنند.
نقاط دیدنی طبیعی حیرت انگیز با  پدیده های طبیعی در سراسر فضا وجود دارد جسیکا مارگیوتا ، مدیر و طراح اصلی GroupGSA ، می گوید که این امر از لحاظ مفهومی با ارزش های تجاری مایکروسافت مرتبط است. یک دیوار صخره ای متمایز  و استخرهای معروف Figure Eight Pool در طبقه 28  شبیه سازی شده که الهام بخش مشتریان است.


یک دیوار چوبی پارامتریک و موج دار  نماد پارک ملی سلطنتی  است و انحنای حوضچه های سنگی و سطوح موج دار در سقف در طراحی منعکس شده در حالی که سایر سطوح درخشش سواحل استرالیا را نشان می دهند.
جایی که طبیعت با فناوری ملاقات می کند
طراحی بیوفیلیک در فضای اداری پیشرو مایکروسافت باعث ایجاد ارتباط بین طبیعت و ایجاد تعادل بین فناوری یکپارچه می شود. نورپردازی هوشمند ، روباتیک و حسگرهای پیشرفته با سیستم عامل های مایکروسافت بخش مهمی از تجربه طراحی اداری هیبریدی مایکروسافت هستند.
راه پله یکپارچه  با چراغ های LED داخلی که در وید بین طبقات این فضای اداری قرار دارد باعث ایجاد ارتباط و همکاری می شود. روشنایی LED هوشمند  است و به محیط اطراف پاسخ می دهد.


این تطبیق  و پاسخ به محیط شامل سنسورهای اداری هوشمند و تخته های سفید دیجیتالی است تا به کارکنان اجازه دهد به نحوی که مناسب آنها است با فضا تعامل کنند. همچنین فضای اداری به کارکنان امکان رزرو امکانات رفاهی مانند اتاق ها و قفسه های هوشمند را می دهد. آنها همچنین می توانند از این برنامه برای سفارش و پرداخت هزینه غذا ، رزرو ماساژ یا بار ،یا برای یوگا در مرکز سلامتی ساختمان استفاده کنند. همچنین در طراحی اداری هیبریدی  امکانات مدرنی  برای نگهداری  فضا شامل روبات های تمیز کننده کف نیز به کار رفته است.

سلامتی در محل کار
اختصاص امکانات به کارکنان در طراحی فضاهایی از جمله اتاق پخش زنده ، اتاق بازی Xbox ، استودیوی ضبط ، فضاهای اختصاصی مدیتیشن و یوگا ، کتابخانه و اتاق والدین، دو سوئیت استراحت ، اتاق نماز و یک مرکز تفریحی برای کارکنان برای بازی در استخر یا پینگ پنگ وجود دارد.
سطوح کاری اختصاصی ، با چشم اندازهای بلند از بندر سیدنی ، سناریو طراحی را امتداد میدهد  و دیوارهای تعاملی در نزدیکی آسانسورها یادآور نقاشی های بومی و متحرک هستند.
برای پاسخ COVID-19  فضاهای کار شامل حداقل 1.5 متر فاصله در همه نقاط کار ، ایستگاه های بهداشتی و درب های اتوماتیک بدون لمس هستند.
تحریریه معماری آرل
منبع: officesnapshots


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8693.html