طراحی و ساخت خانه ای معاصر در بافت روستایی

تحریریه معماری آرل
تپه های کوهستانی و زمین های کشاورزی ، باغ های وسیع با مرغ هایی که تخم می گذارند ، غذاهای ارگانیک، خانه های بزرگ و داستانهای چند نسل از یک خانواده - این چیزی است که اغلب هنگام یادآوری یک خانه روستایی به ذهن می آید.
آرامش ، فضای سخاوتمندانه ، زندگی ساده ، مواردی فوق العاده جذاب برای خانواده هایی هستند که از شلوغی واسترس طاقت فرسای شهر خسته شده اند.
اگر به فکر طراحی و ساخت خانه ای در حومه بیرونی یک شهر بزرگ یا در مناطق روستایی هستید  قطعا مزایایی را برای تغییر و بهتر شدن سبک زندگی دنبال میکنید مواردی چون:
  • داشتن خانه ای بزرگتر و سفارشی
  • قیمت مناسب املاک
  • فضای خصوصی تر و شخصی سازی
  • محدودیت های کمتر  ساخت و ساز
  • افزایش سطح سلامتی و آرامش ذهنی
این موارد دلایل بسیاری از افراد برای شهرنشینی از شهرهای بزرگتر  است که این اتفاق در مناطق روستایی ویتنام به شدت در حال توسعه است .  اما خانه های  شهری بیشتر و بیشتر در مناطق روستایی ظاهر می شوند و تصویر آرام و شاعرانه روستا را مختل می کنندو این از معایبی است که به مرور زمان میتواند روستاها را تخریب و از بافت روستایی خارج کند.
     
در طراحی و ساخت خانه Dien Khanh  معماران سعی نمودند هماهنگی سنتی را که به تدریج در حال از بین رفتن از خانه های روستایی است حفظ کنند تا بتوانند یک محیط زندگی تازه ، نزدیک به طبیعت و محیط اطراف ایجاد و در عین حال زندگی مدرن و توسعه اجتماعی معاصر را نیز برآورده کنند.

طبق توضیحات ارائه شده توسط معماران طراحی و ساخت خانه در متراژ 130 متر مربع  طراحی و اجرا شده و عقب نشینی خانه به اندازه ای کافی برای  ایجاد یک حیاط جلویی بزرگ است ، دو طرف حصار با ردیف های آشنای آرکا همراه با درختان سبز کاشته شده است. حیاط با آجر چینی کاشی کاری شده است که هم ارتباطی با آجر سقف ایجاد می کند و هم یادآور تصویر حیاط های آشنا از خانه های سنتی ویتنامی است.
راهکار طراحی باز و بسته شدن فضا ، منجر به ایجاد شگفتی در کاربران می شود. از حیاط ، با ورود به خانه ، نما به تدریج تغییر می کند ،  وارتفاع فضا افزایش می یابد ، اتاق نشیمن با یک فضای آتریوم بزرگ به طبقه 1 متصل می شود و با  کاهش ارتفاع سقف اتاق ناهار خوری ، فضا به تدریج بسته می شود در راهرو پشتی خانه ، فضا باریک می شود. در امتداد آتریوم ، فضای آشپزخانه ، نورگیر و اتاق خواب والدین ایجاد و به هم متصل گردیده است.


فضاهای نشیمن به صورتی آرامش بخش با ورودی و نورگیر و حیاط ها بین خانه تقسیم شده است. از طریق این فضاها ، نور و باد به طور طبیعی به داخل ساختمان هدایت می شوند و نور ، تهویه و خنکی را برای ساختمان ایجاد می کنند. اتاق خواب مستر از فضای نشیمن و آشپزخانه توسط یک آتریوم با یک باغ کوچک در وسط خانه جدا شده است.

از آنجا که  اتاقهای خواب های دیگر ، ا به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد ، در طبقه 1 پلان جانمایی و چیدمان شده است ، همچنین از طریق این آتریوم به یکدیگر متصل می شوند. اتاق خواب ها به طور جداگانه جانمایی  و به هم متصل شده و با طبیعت ارتباط خوبی دارند.

راه پله المان برجسته در طراحی و ساخت خانه است. پله های منحنی که با آتریوم در نقطه شکست زمین ترکیب شده و حس هماهنگی  را ایجاد کرده  است .متریال کاربردی راه پله و ساختمان Terrazzo به عنوان یک ماده آشنا و سنتی در گذشته که امروزه بساتیر ترند شده استفاده شده است  تا نزدیکی بیشتری را به خانه های روستایی ایجاد کند.
 هدف طراحی داخلی خانه سادگی و راحتی مدرن زندگی معاصر است. استفاده از رنگ سفید و چوب روشن باعث ایجاد فضای داخلی گسترده و روشن می شود. عناصر سنتی به طرز هوشمندانه ای در فضای داخلی گنجانده شده اند ، مانند مبلمان چوبی اتاق نشیمن ، صندلی حیاط که معمولاً در فضاهای مسکن سنتی ویتنامی یافت می شود. با پلان ها و مقاطع خانه در ادامه همراه باشید....




تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: آرک دیلی- newhomesource


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8691.html