درس های کاربردی برای معماران !

تحریریه معماری آرل
موفقیت را می توان برای هر معمار جوان با توجه به موقعیت زندگی و سابقه کاری و تجربیات تحصیلی  متفاوت دانست بسته به تجربیات خود شاید در پروژه های  دانشگاهی  معماری خود  موفق باشید یا  به عنوان یک محقق در زمینه های پژوهشی معماری سرآمد باشید یا در حوزه های معماری و سبک خاصی در شرکت معماری مشغول به کار شوید  در ادامه نکاتی برای موفقیت آورده شده که با  هر مسیری را که انتخاب می کنید کار می کند و این  نکات برای همه سختی ها و پاداش هایی که ناگزیر در انتظار شما هستند همخوانی دارد در ادامه با آرل همراه باشید......
اول از همه معماران جوان  برای شروع ، بدانید که شما در حوزه ای وارد شدید  که بر بزرگترین تمدن های تاریخ تأثیر زیادی گذاشته و گاهی به معنای واقعی کلمه تغییرات اساسی ایجاد کرده است.
"من معتقدم شیوه زندگی مردم را می توان تا حدودی توسط معماری هدایت کرد" - تادائو آندو
شاید جالب باشد بدانید  معماری تا به امروز یکی از جالب ترین رشته ها محسوب می شود. مردم شما را فردی منحصر به فرد و خلاق می دانند پس به آن افتخار کنید و سفر خود را با لبخند آغاز کنید!
اما....
فراموش نکنید اگرچه در یکی از حوزه های مورد احترام  مشغول و خوشحال هستید قطعا در طی مسیر  با مشکلاتی روبرو خواهید در این مواقع سعی کنید  همیشه خوش بین باشید! وقتی روزها و شبها روی پروژه ای کار می کنید می تواند بسیار سخت باشد ، ممکن است  از آن قدردانی نشود یا هزینه ای دریافت کنید که ارزشش را نداشته  اما در این مراحل این را به یاد بیاورید که
تو تنها نیستی به زندگی معمارانه  خوش امدی!
هر معمار موفق با شکست و طرد مواجه شده است. اجازه ندهید چنین رویدادهایی شما را وادار به تسلیم کند. صبور باشید ، از چنین تجربیاتی درس بگیرید ، به جلو حرکت کنید و بدرخشید. فقط در دستان شماست که هر مانعی را به نفع خود بچرخانید و نه تنها به عنوان یک معمار بهتر بلکه به عنوان فردی قوی تر و عاقل تر ظاهر شوید!

 برای تسلط بر اوضاع و تجربیات بیشتر  منطقه راحتی خود را ترک کنید!


هرگز از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید ، حتی اگر مستلزم یادگیری چیزی پیچیده از ابتدا در یک زمان محدود باشد. اگر اراده داشته باشید می توانید به آن برسید.
خلاق بودن! راحتی و عملکرد کاربران ملاحظات مهمی است ، اما آیا این موارد می تواند انعطاف پذیری طراحی شما را محدود کند؟ قطعا  بله!
 آیا این باید شما را از ریسک کردن باز دارد؟ نه!
 ایده های دیوانه کننده زیادی وجود دارد که از یک طرح روی کاغذ به یک ساختمان واقعی تبدیل شده است. چنین معماری کمیابی ، که ساخت آن همیشه غیرممکن به نظر می رسید ، همان چیزی است که یک معمار را از نردبان موفقیت بالا می برد!

قدرت بیان و پرزانته جادویی برای معماران!

 اگر بتوانید خوب از کار خود دفاع کنید و کارفرما را قانع کنید پروژه  متعلق به شماست!

من دیده ام که پروژه های با کیفیت متوسط ​​بسیار بیشتر از برخی از پروژه های عالی مورد استقبال قرار گرفته اند ، فقط به دلیل این که توسط فردی با اعتماد به نفس و دارای قدرت بیان خوب ارئه شده اند!
 گاهی اوقات ، این ویژگی  به صورت ذاتی در درون ما وجود دارد اما اگر نه! مطمئناً می توان آن را با تمرین  به دست آورد.

چه تمرینی؟

جلوی آینه تمرین کنید  و زبان بدن خود را هنگام صحبت کردن بررسی کنید. وقتی صحبت می کنید ،  آنقدر تمرین کنید که طوری به نظر برسید که گویی هرگز آمادگی نداشته ایدو این همه صحبت عالی به طور طبیعی به دلیل اشتیاق شما از پروژه بیرون می آید.
نقاط قوت پروژه خود را در ابتدای ارائه برجسته کرده و از نقاط ضعف آن بگذرید و یا در مواقع لزوم به ان اشاره محدودی کنید!
اما با پیشرفت جوامع فقط قدرت بیان کافیه؟ خیر! ارائه دیجیتال و یادگیری نرم افزارها جادوی دیگر شماست!
چرا؟
حتی اگر پروژه شما از نظر فنی کامل نیست ، می توانید با ایجاد یک نتیجه گرافیکی خیره کننده آن را برجسته کنید!

 حالا با قدرت بیان و نتایج دیجیتالی  پروژه معماری را بدست می آورید؟

خیر نکته مهم دیگری را نباید فراموش کنید! به عنوان یک معمار اگرچه  از قدرت بیان و ارائه دیجیتالی استفاده میکنید  و ایده های خود را باور دارید  ، اما برای شخصیت یک معمار ضروری است تهاجمی نباشید و انتقاد پذیر باشید!
هیچ کس شما را از دفاع واقعی از پروژه شما منع نمی کند ، اما برای پیشبرد موفقیت آمیز باید نظرات سازنده مشتریان ، همکاران ، هیئت منصفه و مربیان را در نظر بگیرید.
اگر  انتقاد پذیری برایتان کمی دشوار است از نقد آثار معماری شروع کنید! کارهای خود را نقد کنید و درباره انواع  نقد  در معماری  مطالعه کنید سعی کنید از نزدیکان و همکارارن بخواهید درباره پروژه نظر دهند  هر چه با افراد بیشتری در تعامل باشید قدرت انعطاف پذیری بیشتر در شخصیت شما شکل میگیرد . معمار باید یک فرد اجتماعی باشد!
اگر می خواهید رهبر باشید یا موفقیت های بیشتری به دست آورید ، این ویژگی است که باید داشته باشید. شبکه اجتماعی  خود را تا آنجا که ممکن است گسترش دهید. در اطراف خود و از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. با مردم راحت رفتار کنید و نزدیک شوید و نحوه تعامل با همکاران و کارفرمایان را بهتر درک کنید و اینگونه نیاز های انسانی را برای  طراحی بیشتر درک خواهید کرد!
اهداف شما به عنوان یک معمار نباید به طراحی لبه ها و انحناهای خلاقانه ختم شود. درگیر جامعه شوید. بسیاری از مردم نمی توانند هزینه های گران قیمت معمار را بپردازند. آیا حاضرید از طریق پتانسیل های خود به آنها خدمت کنید؟ معماری شما قبل از هر چیز باید خدمتی به مردم و محیط آنها باشد تا شما یک معمار محترم شوید.

در نهایت معماری شغلی پر استرس است پس برای سلامت جسم و روح خود سعی کنید آرامش را از طریقی که برای شخص شما مناسب است افزایش دهید! زیرا ایده های خلاقانه زمانی به ذهن شما خطور خواهند کرد که آرامش را احساس کنید!

تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: .arch2o

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8671.html