13 خانه با تاثیر قابل توجه طراحی لنداسکیپ

تحریریه معماری آرل
طراحی و ایجاد خانه ای که هم کاربردی و هم از نظر بصری جذاب باشد نیازی است که  هنگام طراحی خانه ها و فضاهای مسکونی ، به ویژه در شرایط فعلی جهان ، به طور فزاینده ای احساس می شود. یکی از موفقیت آمیزترین راه های دستیابی به این هدف ، طراحی منظر است که پروژه ساخته شده را تکمیل می کند. هنر محوطه سازی  وچیدمان عناصر اولیه خام طبیعت ، مانند پوشش گیاهی و کاشت آن ها در ترکیب با با عناصر غیر زنده ، مانند سازه های خارجی ، سنگفرش و کف سازی ، به منظور ایجاد راه حل های خاص متناسب با سایت، فضاهای خارجی یک پروژه را افزایش می دهد.

طراحی لنداسکیپ

طراحی لنداسکیپ به دانش و تکنیک های بسیار خاصی نیاز دارد که میتواند  فراتر از زمینه های معماری  عمل کند، و به همین دلیل معماری و طراحی منظر هرکدام به عنوان یک شاخه تخصصی در طراحی ظاهر شده اند. این امر باعث شده است که معمولاً معماران هنگام کار در پروژه های مسکونی به همکاری مشترک با دفاتر منظر بپردازند.
به ویژه در معماری منظر مسکونی ، بسته به محیط و زمینه ای که پروژه در ان قرار دارد ، دو روش اصلی وجود دارد اولی برای خانه هایی که قبلاً در محیط های طبیعی و سبز قرار دارند ، هدف اصلی محوطه سازی برای ایجاد فضای سبز خارجی در همجواری با خانه است دومی هنگامی است که پروژه در مناطق مسکونی متراکم تری واقع شده است و چالش این است که فضای سبز را تا حد امکان از طریق تراس ، کف خارجی و حیاط های داخلی در خانه ادغام نمود

نمونه‌هایی از طراحی لنداسکیپ و محوطه خانه

در ادامه با خانه هایی که ویژگی های انها توسط طراحی منظر تقویت شده اند با آرل همراه باشید.....
  1. Villa Fifty-Fifty / Studioninedots
ویلا Fifty-Fifty توسط گروه معماران Studioninedots در زمینی به وسعت 240 متر مربع و در سال 2020 طراحی و ساخته شد. با طراحی این ویلا، معماران از این فرصت استفاده کردند تا در طراحی محوطه خانه، گونه‌شناسی خانه شفاف را پیش ببرند. به عقیده این گروه معماری، در طراحی لنداسکیپ، نحوه زندگی و نیاز به فضای باز به یک اندازه مهم هستند. 
این نکته، منجر به طراحی خانه‌ای آلاچیق‌مانند شد که در سراسر باغ گسترش می‌یابد و رابطه بین ساختمان و منظره را تقویت می‌کند. این ویلای منحصربه‌فرد، قسمتی از اتصال بین فضاهای باز و محصور است.
Landscape by Studio Frank Heijligers & Buijtels
  1. Fitzroy North House 02 / Rob Kennon Architects
خانه  Fitzroy North House 02در زمینی به وسعت 197 متر مربع توسط گروه معماران راب کنن در سال 2019 طراحی شد. این پروژه طراحی لنداسکیپ، ایده‌ای از سبک معاصر در زمینه میراثی است که از سبک بومی آن منطقه الهام می‌پذیرد. این ایده، یک طراحی محوطه خانه غیرمعمول را ارائه می‌دهد که تجربه‌ای از آزادی و باز‌ بودن را ارائه می‌دهد نمایش می‌دهد که اغلب در سایت‌های تنگ درون شهر تجربه نمی‌شود. 
این خانه، از دو بخش تشکیل شده است. بخش اصلی خانه که با دیوار مرزی در دو طبقه در بین دو باغ قرار دارد و دسترسی به نور خورشید را به حداکثر می‌رساند. بخش دیگر آن، باغچه یا محوطه کلی ساختمان است.
 
Landscape by Eckersley Garden Architecture
  1. King Bill House / Austin Maynard Architects
خانه King Bill House در سال 2018 توسط گروه معماری Austin Maynard Architects در زمینی به وسعت 407 مترمربع ساخته شد. طراحی لنداسکیپ در این خانه، کلاژی از بافت‌ها، فرم‌ها، نظم و آشفتگی‌ را به‌نمایش می‌گذارد. صاحب این خانه، یک خانواده چهار نفره هستند که خواستار بازسازی خانه خود شدند. 
آن‌ها فضای زندگی بیشتری می‌خواستند، اما قصد نداشتند با ایجاد یک خانه بزرگ، بازده اقتصادی را به حداکثر برسانند. در عوض، آن‌ها به‌دنبال این بودند که از طریق یک باغ غنی و سخاوتمندانه، چیزی را که دوست دارند، به حومه شهر برگردانند.
در طراحی محوطه خانه King Bill House، یک خانه دو طبقه، تراس و باغ در یک مجموعه واحد جمع شده‌اند. با توجه به اهمیت منطقه و طبیعت، نمای تراس، دست‌نخورده باقی ماند. اکنون یک راهرو لعابدار در امتداد دیوار بیرونی شرقی تراس اصلی قرار دارد که خانه قدیمی را با اصطبل و آلاچیق شیشه‌ای جدید که آشپزخانه، نشیمن و غذاخوری را در خود جای داده است، پیوند می‌دهد.
Landscape by Bush Projects
  1. MeMo House / BAM! arquitectura
خانه MeMo House توسط گروه معماری BAM! arquitectura در زمینی به وسعت 215 متر مربع در سال 2016 ساخته شد. در واقع، طراحی لنداسکیپ این خانه براساس علاقه مشتری به محوطه فضای سبز و اعتقاد قوی به پایداری و توجهش به محیط‌زیست صورت گرفت. قبل از شروع این پروژه طراحی، فرض بر این بود که محوطه در یک قطعه از زمین بین ساختمان‌ها توسعه یابد و درعین‌حال از خراب‌ شدن فضای سبز در اثر ساخت خانه تا حد ممکن جلوگیری کند.
Landscape by Bulla
  1. Garden House / Austin Maynard Architects
خانه Garden House توسط گروه معماران Austin Maynard Architects در زمینی به مساحت 535 متر مربع و در سال 2020 طراحی و ساخته شد. طراحی محوطه خانه Garden House به‌گونه‌ای است که آینده انرژی پایدار، خانه‌های برق‌دار و تولید برق از انرژی خورشید را به تصویر می‌کشد. یک خانه استرالیایی به‌طور متوسط روزانه 19 کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند. خانه Garden House روزانه ۱۰۰ کیلووات ساعت تولید می‌کند.  ودرحالی‌که یک باتری تسلا ۲۶ کیلووات ساعت دارد.
Landscape by Eckersley Garden Architecture
  1. POP-UP House / FIGR Architecture & Design
خانه POP-UP House با مساحت 198 متر مربع در سال 2021 توسط گروه معماران FIGR Architecture & Design طراحی و ساخته شد. طراحی این خانه به‌نحوی انجام شد که یک خانه جدید را در محیطی سنتی ایجاد می‌کند. افراد می‌توانند در طراحی لنداسکیپ این خانه، المان‌های کمتر استفاده‌ شده و فراموش‌ شده را مشاهده کنند. طراحی محوطه خانه POP-UP House با تمرکز بر تعامل با قلمرو شهری، حس مشارکت اجتماعی را بین فرهنگ‌های قدیمی و جدید ترویج می‌دهد. 
Landscape by Mud Office
  1. Mulungu House / Venta Arquitetos + Mariana Meneguetti
خانه Mulungu House در زمینی به وسعت 180 متر مربع توسط گروه معماری Venta Arquitetos + Mariana Meneguetti در سال 2018 طراحی و ساخته شد. این خانه نام خود را از درخت Mulungu (Erythrina Mulungu)  که در آن زمین کاشته شده بود، گرفته است. بلورهای سه جبهه که رو به حیاط مرکزی هستند، انعکاس تنه، آسمان و ساقه‌ها را چند برابر می‌کنند. 
مسیرهای اطراف خانه نیز به‌صورت مارپیچی، پشت سر هم تکرار می‌شوند. آجرهای سرامیکی قرمز طبقه همکف، دیوارهای برجسته، بسته و نیمه‌ باز را تشکیل می‌دهند که فضایی برای عبور باد برجای می‌گذارد.
 
Landscape by EMBYÁ
  1. Fleet House / Stanton Williams
خانه Fleet House در متراژ 388 متر مربع در سال 2019 توسط گروه معماران Stanton Williams طراحی و ساخته شد. طراحی محوطه خانه Fleet House افزوده‌ای حساس به منطقه حفاظت‌شده است که سبک خانه‌های معاصر را در محیط روستایی به تصویر می‌کشد. تغییر بافت و رنگ در دیوارهای آجری این خانه و نور طبیعی در آن فضایی آرام را به‌ وجود آورده است. 
Landscape by Bradley-Hole Schoenaich Landscape
  1. Exterior Landscaping in Natural Settings
خانه Metrick Cottage and Boathouse به مساحت تقریبی 502 متر مربع توسط گروه معماری Akb Architects در سال 2017 ساخته شد. این خانه چوبی و قایقی، در کنار آب قرار دارد. این خانه به‌عنوان اقامتگاهی گرم و زیبا، طوری ساخته شد که به بهترین نحوه با محیط ناهموار خود ترکیب می‌شود و خانه‌ای سازه‌ای ماندگار و دوستدار محیط زیست ارائه می‌دهد. در طراحی لنداسکیپ این خانه از متریال چوبی و کاملا طبیعی استفاده شده است. البته متریال به‌کار رفته در طراحی و ساخت این خانه در برابر آب‌وهوای آن منطقه مقاوم خواهد بودهستند. 
Metrick Cottage and Boathouse / Akb Architects
  1. Hood River Residence / Scott | Edwards Architecture
طراحی محوطه خانه Hood River Residence به وسعت 325 متر مربع در سال 2018 توسط گروه معماران Scott | Edwards Architecture صورت گرفت. این خانه در دامنه شمالی یک آتشفشان خاموش و در محل انتقال بین دره کشاورزی و دامنه جنگلی در دره رودخانه هود قرار دارد. 
محرک اصلی طراحی و ساخت این خانه سایت و منطقه آن بود. این خانه، یک دیوار بتنی دارد که خانه را در دامنه تپه فرو می‌برد و از آن در برابر باد شدید، باران و برف زمستانی که از جنوب می‌آید، محافظت می‌کند. نمای شمالی این خانه، به کوه آدامز و دره زیر مشرف است.
 
Landscape by PLACE
  1. Tierwlthaus House / Feldman Architecture
خانه Tierwlthaus House در سال 2018 توسط گروه معماری Feldman Architecture در زمینی به مساحت 466 متر مربع طراحی و ساخته شد. این خانه، رو به غرب قرار دارد و به سمت جاده‌ای آرام که از خانه دور مشرف می‌شود . با توجه به اینکه دسترسی بصری اولیه آن از بالا حاصل می‌شود، در طراحی محوطه خانه نمای بیرونی و جلویی آن خانه ارتقا یافت.
نمای شرقی خانه، بر روی تپه‌ای شیب‌دار قرار دارد و با ورود به خانه، دسترسی بصری فوری به مناظر اطراف حاصل می‌شود. عرشه‌های گسترده در هر دو سمت خانه، مسیر را به سمت بیرون گسترش می‌دهند و مستقیما در طبیعت قرار می‌گیرند. در نمای بیرونی، یک سیستم لوور کامپوزیت افقی برای ایجاد حریم خصوصی و تاکید بر خطی‌ بودن نما اعمال شد. یک آلاچیق باغی مینیمالیستی که از روکش جلویی بیرون آمده، یک ورودی لایه لایه برای خانه ایجاد می‌کند.
 
Landscape by Surface Design Inc.
  1. C79 House / Base taller
خانه C79 House به وسعت 586 متر مربع در سال 2015 توسط گروه معماری Base taller ساخته شد. براساس بافت طبیعی منطقه ساخت این خانه، از پالت رنگ‌های خاکی و همچنین متریال و بافت طبیعی در طراحی محوطه خانه مورد استفاده قرار گرفت. در واقع طراحی این خانه با تقلید از طبیعت و محیط اطراف خود، منظره‌ای بومی ارائه می‌دهددارد.
Landscape by Mesa y Uribe paisajistas
  1. House with the Soaring Rock / Spasm Design
خانه House with the Soaring Rock در زمینی به مساحت 767 متر مربع در سال 2018 توسط گروه معماری Spasm Design طراحی و ساخته شد. با توجه به منطقه جغرافیای سایت این خانه و آب‌وهوای آن، افراد با اقامت در این خانه حس آزادی را دریافت می‌کنند. خانه عمدتا رو به زمین‌های کشاورزی، آب انبار و ارتفاعات قرار دارد و ساکنان آن در هنگام غروب‌های خورشید می‌توانند رنگارنگ‌ترین منظره را مشاهده کنند. 
Landscape by A.Y. Ratiwalla
 

جمع‌بندی

به‌طور کلی، طراحی محوطه خانه، روشی برای قرار دادن عناصر مختلف و ضروری در فضای خانه‌ها درنظر گرفته می‌شود. به‌عنوان‌ مثال افراد می‌توانند برای طراحی لنداسکیپ، خانه‌های فضا سبز و راه رفت‌وآمد را مشخص کنند و اطراف آن را جدول قرار دهند. همچنین، کاشت گل و گیاه و ایجاد فضای سبز در خانه‌ها و آپارتمان‌ها ایده دیگری برای این کار است. علاوه‌بر این، ایده‌های بسیاری برای طراحی فضای محوطه خانه‌ها وجود دارد. به‌عنوان مثال، افراد می‌توانند در خانه‌های مدرن از المان‌هایی همچون آلاچیق، باربیکیو، آبنما، حوض و غیره استفاده کنند.
 
تحریریه معماری آرل
منبع: آرک دیلی
 

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8653.html